Cabriolet to szósty wariant obecnej Klasy S – i pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet Mercedes-Benz od 1971 roku. Zmysłowy, ekskluzywny design łączy on z najnowocześniejszą technologią oraz kompleksową koncepcją wentylacji i ochrony przed wiatrem, obejmującą inteligentną klimatyzację dla kabrioletów. Światowa premiera modelu odbędzie się 15 września, w dniu inauguracji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na wystawie zadebiutuje również kolejny samochód marzeń Mercedes-AMG – S 63 4MATIC Cabriolet. Jego 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje ze sportowym napędem na obie osie 4MATIC i pozwala na sprint do „setki” w 3,9 s.
„Po 44 latach miłośnikom Mercedesa po raz kolejny możemy zaoferować otwartą »eskę«. Nowa Klasa S Cabriolet symbolizuje nasze zamiłowanie do ponadczasowej, ekskluzywnej mobilności – zamiłowanie, które dzielimy z naszymi klientami” – podkreśla Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż osobowych Mercedesów.
Nowa Klasa S Cabriolet jest wyjątkowo sztywna. Innowacyjne rozwiązania, takie jak przegroda bagażnika wykonana z aluminium i magnezu czy aluminiowa podłoga w tylnej części pojazdu obniżają masę jego nadwozia do poziomu Klasy S Coupé. Standardowy, montowany za tylnymi zagłówkami system ochrony w razie dachowania po raz pierwszy zaopatrzono w pirotechnicznie uruchamiane siłowniki – za wysunięcie pałąków przeciwkapotażowych odpowiada teraz generator gazu.
„W ciągu dwóch lat od premiery limuzyny gama Klasy S jest w pełni kompletna. Nigdy wcześniej w klasie luksusowych aut nie oferowaliśmy aż sześciu modeli – i nigdy wcześniej nie osiągaliśmy takiego sukcesu” – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów. „Klasa S wyznacza globalne wzorce w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i komfortu”.
Inżynierowie Mercedes-Benz zapragnęli stworzyć najbardziej komfortowy kabriolet na świecie. I jeśli wziąć pod uwagę udoskonalony automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, ogrzewanie wszystkich foteli, podgrzewane podłokietniki czy inteligentną klimatyzację – udało im się. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, układ wentylacji jest tu sterowany całkowicie automatycznie. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla otwartego lub zamkniętego dachu ani ustawiać temperatury zależnie od warunków jazdy.
Wyjątkowa dbałość o szczegóły da się zauważyć także po otwarciu pokrywy bagażnika: poszycie dachu chowa się w wydzielonej części przestrzeni bagażowej, oddzielonej od reszty elektrycznie sterowaną zasłoną. Rozkłada się ona automatycznie podczas otwierania dachu. W rezultacie kierowca nie musi już zatrzymywać się i robić tego ręcznie. Co istotne, osłona nie zostanie rozłożona, jeśli czujnik wykryje, że w jej zasięgu zostały ustawione jakieś przedmioty. Po zamknięciu dachu można ją złożyć w celu zwiększenia objętości przestrzeni bagażowej – służy do tego przycisk w wewnętrznej okładzinie tylnej pokrywy.
Dodatkowe udogodnienie stanowi elektrohydrauliczne, zdalne zamykanie bagażnika oraz otwór załadunkowy między kabiną a przestrzenią bagażową. Oba elementy należą do wyposażenia seryjnego.