Wraz z premierą nowego BMW X4 M40i, odnoszące sukcesy rynkowe seria BMW X4 zyskała nowy, topowy model. W segmencie Sports Activity Coupe (SAC) model X4 M40i ustanawia nowe standardy dzięki jeszcze bardziej dopracowanym własnościom jezdnym, ogromnemu ładunkowi emocjonalnemu i wyrafinowanej ekskluzywności.
Wyrazisty wygląd
Karoseria nowego BMW X4 M40i wyraźnie odzwierciedla wysokie standardy, jakie ustanowiono dla samochodów serii BMW M Performance. Wyjątkowe akcenty kolorystyczne w przedniej części nadwozia oraz boczne lusterka wykończone metalizowanym lakierem Ferric Grey, a także 20-calowe, aluminiowe koła M o podwójnych szprychach z mieszanym ogumieniem Ultra High Performance (opcja) oraz sportowy wydech ze sterowaniem przepustnicowym oraz końcówkami wykończonymi w stylu Chrome Black po obu stronach tylnego pasa podkreślają unikatowy charakter nowego X4 M40i. Także we wnętrzu wszędzie przejawia się typowy charakter BMW M. Skórzana sportowa kierownica M, dźwignia zmiany biegów M, sportowe fotele i typowe dla modelu nakładki progowe dostarczają przedsmaku natychmiastowych doznań z gatunku „radość z jazdy” – podobnie jak napis „X4 M40i” na zestawie zegarów.
Potężny i ekonomiczny
Nowo opracowany rzędowy, 6-cylindrowy, benzynowy silnik M Performance TwinPower Turbo świętuje światową premierę pod maską BMW X4 M40i. Ta jednostka rozwija z pojemności 3,0 l moc 265 kW/360 KM w zakresie 5800-6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 465 Nm, zużywając średnio 8,6 l benzyny na 100 km i emitując 199 g CO2 na 1 km. Dzięki temu napędowi BMW X4 M40i przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie poniżej 5 s i może jechać maksymalnie 250 km/h (ogr. el.).
Wyśmienite własności jezdne
Specjalnie zestrojony układ jezdny nowego BMW X4 M40i reprezentuje właściwości jezdne na bardzo zaawansowanym poziomie. Mocniejsze sprężyny i stabilizatory, większe pochylenie przednich kół, adaptacyjne amortyzatory dostosowane do specyfikacji M Performance oraz napęd na 4 koła BMW xDrive o charakterze tylnonapędowym, obejmujący wektorowanie napędu (Performance Control) – wszystko to gwarantuje neutralne samoprostowanie, redukuje tendencję do zataczania się i maksymalizację radości z jazdy.