Wychodzą na jaw nowe szczegóły dotyczące planów wyposażenia nowego Lexusa LS w napęd elektryczny zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Dziennikarze magazynu Motoring Australia zdobyli nowe informacje na temat opracowywanej przez firmę Lexus nowej generacji flagowego modelu LS. Luksusowa limuzyna, która stanowić będzie również podstawę zupełnie nowego coupe LC, nosi wewnętrzne oznaczenie LF-S II-FCV – oznacza to, że pojazd oferowany będzie również (przynajmniej na niektórych rynkach) w wersji z napędem elektrycznym, zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCV to skrót od Fuel Cell Vehicle).
Lexus i jego macierzysty koncern Toyota w ramach umowy sponsorskiej dostarczą samochody do obsługi olimpiady w Tokio w 2020 roku. Co najmniej sześć z tych pojazdów ma mieć napęd wodorowy. Istotną różnicą napędu wodorowego Lexusa LS w stosunku do sprzedawanej już Toyoty Mirai, pierwszego seryjnego samochodu z napędem wodorowym, ma być wyposażenie go w napęd na cztery koła. Lexus LS nowej generacji ma być także dostępny z napędem hybrydowym o mocy około 330 kW (443 KM), zaopatrzonym w 3,5-litrowy benzynowy silnik V6.
Lexus LS to flagowa limuzyna japońskiego producenta luksusowych samochodów. Oferowany obecnie model LS 600h wyposażony jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 445 KM z pięciolitrowym, benzynowym silnikiem V8.