Hyundai zaprezentował model IONIQ – zaawansowany samochód kompaktowy z alternatywnym napędem. Model będzie oferowany z napędem całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna, która jako pierwsza pojawi się na rynku.
”Otwieramy nowy rozdział dla samochodów przyszłości, poprzez globalne wprowadzanie innowacji technicznych” – powiedział Moon-Sik Kwon, wiceprezes Centrum Badawczo-Rozwojowego Hyundai Motor. ”IONIQ został zaprojektowany przy pełnym wykorzystaniu naszych możliwości technologicznych. Hybryda, osiągająca najwyższą wydajność w swojej klasie, jest ekonomiczna i pozostaje wierna idei prawdziwego samochodu, dającego satysfakcję z jazdy dzięki nowoczesnemu wyglądowi i dynamicznym osiągom.”
IONIQ Hybrid jest odpowiedzią na szybko zmieniający się styl życia naszych klientów, którzy szukają czegoś wyróżniającego się na tle innych pojazdów hybrydowych. Jest to jeden z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie, zapewniający jednocześnie radość z jazdy, dzięki dynamice i atrakcyjnej stylistyce – nie zawsze dotychczas dostępnych w pojazdach hybrydowych.
Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 103,6 kW (141 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 27 kGm (265 Nm). Nowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach (6DCT) działa wyjątkowo szybko i płynnie, zapewniając dynamiczną i oszczędną jazdę.
Więcej o trzech rodzajach napędu w modelu IONIQ Hybrid
Znakomity współczynnik oporu powietrza
Przypominająca modele typu coupe sylwetka IONIQ jest opływowa, co w połączeniu z aktywnymi i pasywnymi rozwiązaniami zmniejszającymi opór powietrza, pozwoliło uzyskać znakomity współczynnik Cx = 0,24, będącym jednym z najlepszych na rynku.
Dopasowując się do stylu życia klientów, IONIQ oferuje wiele funkcji zwiększających komfort, wygodę i bezpieczeństwo, jak np. interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Wyświetlacz o przekątnej 7 cali nadaje desce rozdzielczej efektowny wygląd, a wysoka rozdzielczość gwarantuje przejrzystość cyfrowych wskaźników, również tych, przedstawiających parametry układu hybrydowego.
Oparta na nowej platformie konstrukcja IONIQ zapewnia odczucia z jazdy podobne do typowego samochodu kompaktowego. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są świetnie skalibrowane, tak by połączyć satysfakcję z właściwości jezdnych z ciszą i komfortem podczas dłuższych podróży.
Na długiej liście zaawansowanych rozwiązań technicznych w modelu IONIQ są rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze. Siedem poduszek bezpieczeństwa – w tym kolanowa poduszka kierowcy, a także wzmocnienia strukturalne nadwozia, osiągnięte dzięki zastosowaniu w 53% elementów nadwozia zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniają doskonałą sztywność, komfort prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Nazwa nowego modelu kojarzy się z zasadą jego działania. Jony (Ion) są naładowanymi elektrycznie atomami, co jest nawiązaniem do inteligentnego napędu elektrycznego. Brzmienie nazwy kojarzy się z angielskim słowem unique (niezwykły, niepowtarzalny), co wskazuje na wyjątkową pozycję tego modelu w gamie Hyundai, zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i wzbogacenie oferty dla klientów. Występująca w nazwie litera Q jest wyróżniona w logo, co ma podkreślać świeżość i atrakcyjność tego zaawansowanego technicznie modelu.