Nowy Lexus RC, dwudrzwiowe coupe klasy premium, prowokuje niesamowitą stylistyką, oferując jednocześnie ekscytujące, wyrafinowane wrażenia za kierownicą. Zastosowano w nim najnowsze, zaawansowane technicznie rozwiązania konstrukcyjne opracowane przez firmę Lexus, co budzi oczekiwania na przyciągnięcie do marki nowych, młodszych klientów. W Europie auto będzie dostępne z dwoma układami napędowymi: w pełni hybrydowym, z silnikiem o pojemności 2,5 l, w wersji RC 300h oraz z 2,0-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym w wersji RC 200t.
Sprawdź ceny i dostępność modelu RC.
Hybrydowy Lexus RC 300h
Hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive w RC 300h wyposażony został 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, w połączeniu z wydajnym silnikiem elektrycznym, co zapewniło maksymalną moc układu wynoszącą 223 KM/164 kW. RC 300h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h; jednocześnie odznacza się małym zużyciem paliwa – zaledwie 4,7 l/100 km oraz niskim poziomem emisji CO2, o wartości 108 g/km, korzystnym ze względów podatkowych.
RC 300h wyposażono w ulepszony, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) i udoskonalone zawieszenie, wykorzystując płytę podłogową zapewniającą znakomity komfort jazdy i kierowalność auta oraz w pełni hybrydowy, niezwykle cichy układ napędowy, oferujący jeszcze bardziej wyjątkowe doznania za kierownicą.
Elektronicznie sterowana, bezstopniowa przekładnia napędowa z funkcją sekwencyjnej, 6-stopniowej zmiany biegów typu shiftmatic zapewnia dynamikę jazdy, jakiej oczekuje się od sportowego coupe. Tryb EV, charakterystyczny dla pojazdów z napędem w pełni hybrydowym, pozwala na niemal bezgłośne poruszanie się z wykorzystaniem wyłącznie mocy silnika elektrycznego, przy zerowym zużyciu paliwa oraz bez emisji CO2, NOx i cząstek stałych.
W wersji RC 300h F SPORT zastosowano specjalne modyfikacje przedniego i tylnego zawieszenia, jak również układ elektronicznej modulacji charakterystyki zawieszenia (AVS), jeszcze bardziej poprawiający zwrotność i ogólnie właściwości jezdne auta.
Lexus RC 200t z turbosprężarką typu twin-scroll
Wersja RC 200t wyposażona jest w 2,0-litrową jednostkę napędową z turbosprężarką typu twin-scroll, wprowadzoną w kilku modelach Lexusa w 2015 roku. Ten 4-cylindrowy silnik, łączący różnorodne rozwiązania techniczne intensyfikujące proces spalania w systemie ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion) z dynamiczną reakcją przepustnicy i wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych generuje moc 245 KM/180 kW oraz maksymalny moment 350 Nm. Pozwala to Lexusowi RC 200t rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 230 km/h.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik przekazuje napęd na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów SPDS (Sport Direct Shift), pierwotnie opracowanej dla wyczynowego RC F. Wychylne przełączniki w kierownicy pozwalają przejąć ręczną kontrolną nad zmianą przełożeń, a w trybie automatycznym, dzięki układowi G AI-SHIFT Control zmiana biegów realizowana jest z uwzględnieniem oddziałującej na samochód siły odśrodkowej.
Zarówno zawieszenie, jak i elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) zapewniają RC 200t doskonałą dynamikę jazdy, zwrotność, precyzję reakcji na ruchy kierownicy oraz mocne trzymanie się podłoża, czyli cechy pożądane w sportowym, dwudrzwiowym coupe.
Wersja 200t F SPORT odznacza się jeszcze lepszymi własnościami jezdnymi dzięki zastosowaniu mechanizmu różnicowego typu Torsen o podwyższonym tarciu wewnętrznym oraz zawieszenia o modulowanej charakterystyce (AVS).