W całej Europie ruszyły zamówienia na nowego Nissana LEAF 30 kWh z wydłużonym zasięgiem i rozszerzonym wyposażeniem. Najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na świecie ma teraz zasięg 250 km na jednym ładowaniu, czyli o 26% większy niż dotychczas, a jego wyposażenie standardowe obejmuje między innymi wielofunkcyjny system multimedialny NissanConnect EV najnowszej generacji z rozwiniętymi opcjami łączności, w tym możliwością zdalnego rozmrażania.
Z okazji premiery rynkowej tego modelu Nissan przygotował krótki film, na którym w malowniczej scenerii ośrodka narciarskiego Norefjell w Norwegii samochód wyłania się z bryły lodu.
Film rozpoczyna się od ujęcia sylwetki zatopionego w lodzie Nissana LEAF na tle majestatycznych Gór Skandynawskich. 65‑milimetrowa warstwa lodu powoli topnieje, stopniowo odkrywając nowego Nissana LEAF 30 kWh.
Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział:
„Nowy Nissan LEAF 30 kWh jest wspaniałym przykładem pionierskiego i innowacyjnego ducha Nissana. Nieustannie staramy się przesuwać granice możliwości, jakie zapewnia technologia bezemisyjna, aby nasi klienci mogli pokonywać coraz dłuższe trasy”.
Nissan LEAF został pokryty lodową powłoką przez specjalistyczną norweską firmę MR. ICEMAN AS. Jej prezes, Jack Stensland, powiedział:
„Jeszcze nigdy nie zamrażałem samochodu elektrycznego, ale ten pomysł wydał mi się bardzo ciekawym wyzwaniem. Według mnie efekt końcowy jest znakomity”.
Film podkreśla także niezawodność i wytrzymałość nowego Nissana LEAF 30 kWh, który standardowo przechodzi rygorystyczne testy, służące sprawdzeniu odporności pojazdu na najtrudniejsze warunki jazdy. Klientom z takich regionów, jak Norefjell, gdzie samochody na co dzień poddawane są trudnym próbom, Nissan oferuje w standardzie specjalnie opracowany „pakiet skandynawski”, czyli system podgrzewania akumulatora, przeciwdziałający wpływowi niskich temperatur na ten element pojazdu.
Nowy Nissan LEAF 30 kWh z bardziej wydajnym akumulatorem ma zasięg 250 km na jednym ładowaniu, przewyższając pod tym względem wszystkich rywali w swoim segmencie. Co ważne, w żaden sposób nie wpłynęło to na ograniczenie praktyczności i funkcjonalności pojazdu, ponieważ objętościowo akumulator 30 kWh zajmuje dokładnie tyle samo miejsca, co wersja 24 kWh.