MotoNews.pl

Volkswagen Caddy z napędem na gaz ziemny i z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG

29 lutego 2016

Kategoria | Auto firmowe  Premiery
Caddy-TGI-BlueMotion 6

Jako pierwszy samochód w swoim segmencie Caddy TGI BlueMotion marki Volkswagen Samochody Użytkowe może być wyposażony w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów. Podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Genewie producent z Hanoweru przedstawi, jako światową premierę, model z układem napędowym zasilanym gazem ziemnym połączonym ze skrzynią DSG.

Mistrz długich dystansów debiutuje nad Jeziorem Genewskim – Caddy TGI BlueMotion, rodzinny van i miejski samochód dostawczy z napędem na gaz ziemny, jest teraz dostępny nie tylko z mechaniczną skrzynią biegów lecz także, po raz pierwszy, z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Takie połączenie jest wyjątkowe w tym segmencie samochodów. W ofercie znajdą się ponadto wersje dostawcza i osobowa, z krótkim rozstawem osi oraz w przedłużonej wersji Maxi.

Poruszając się, w cyklu mieszanym Caddy TGI zużywa 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km, a Caddy Maxi 4,3 kg/100 km. Oznacza to, że jeśli silnik jest zasilany jedynie gazem, Caddy może bez tankowania pokonać dystans 630 km, Caddy Maxi natomiast – 860 km.

W nowym Caddy oraz Caddy Maxi TGI BlueMotion zbiorniki na sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas) zamontowano pod podłogą – dzięki temu nie zmniejszają one przedziału bagażowego. Jego pojemność w wypadku Caddy wynosi maksymalnie 3200 litrów, a w przypadku Caddy Maxi 4130 litrów. Samochody wyposażono dodatkowo w 13-litrowy zbiornik na benzynę. Wykonane ze stali zbiorniki gazowe mają kształt butli i są wypełnione gazem ziemnym CNG sprężonym pod ciśnieniem ponad 200 bar. W Caddy z krótkim rozstawem osi cztery zbiorniki mogą pomieścić 26 kg gazu ziemnego, do pięciu zbiorników Caddy Maxi TGI mieści się 37 kg CNG.

Gaz zmagazynowany w zbiornikach służy do zasilania 1,4-litrowego silnika TGI spełniającego nową normę emisji spalin Euro 6. Jednostkę tę opracowano w oparciu o nowy zmodyfikowany benzynowy silnik TSI. Do zasilania gazem przystosowano np. głowicę cylindrów, rozrząd, wał korbowy, tłoki, przewody oraz zawory. Technicy zmodyfikowali również system sterowania silnikiem, katalizator i turbosprężarkę. Zasilanie gazem uwzględniono już na etapie konstruowania benzynowej jednostki TSI.

Silnik TGI w Caddy maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm osiąga w przedziale od 1500 do 3500 obrotów na minutę, a maksymalną moc 81 kW/110 KM – w granicach od 4800 do 6000 obrotów. Maksymalna prędkość Caddy TGI w wersjach dostawczej oraz osobowej wynosi 174 km/h w wypadku aut z mechaniczną skrzynią biegów i 172 km/h w modelach wyposażonych w skrzynię DSG.

Zdjęcia: Volkswagen