Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda po raz pierwszy na świecie prezentuje prototyp dziesiątej generacji modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback. Stylizacja wersji koncepcyjnej zapowiada znaczącą zmianę wizerunku tego auta w stosunku do poprzednika, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie Hondy. Odważny design prototypu zapowiada doskonałe właściwości jezdne auta produkcyjnego.
Nowa Honda Civic w wersji nadwoziowej hatchback będzie o 30 mm szersza, o 20 mm niższa i o 130 mm dłuższa od obecnego modelu. Większe i zarazem szersze koła i opony dają wrażenie auta mocno osadzonego na drodze, natomiast duży rozstaw osi, krótkie zwisy i płynnie narysowana kabina pasażerska dodają nadwoziu dynamicznego charakteru.
Krótki zwis przedniej części nadwozia i duże wloty powietrza składają się na bardziej agresywną interpretację znanego oblicza samochodów Hondy. Poniżej wyprofilowanej maski silnika znalazły się reflektory i światła do jazdy dziennej wykorzystujące diody LED. Cały zespół świetlny płynnie zachodzi na wydatne nadkola.
W bocznej części nadwozia wyróżnia się górne przetłoczenie ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi klamkami drzwi, które kończy swój bieg u podstawy tylnych lamp LED w kształcie litery „C”. Dolna linia boczna ciągnie się od przednich kół, przez drzwi ku tylnym nadkolom, podkreślając dynamiczną, pochyloną do przodu sylwetkę auta. Kształt tylnego zderzaka, z kanciastymi wyżłobieniami i otworami wentylacyjnymi, nawiązuje do agresywnej stylizacji auta.
Daisuke Tsutamori, lider projektu Civica dziesiątej generacji, mówi o powstaniu i realizacji pomysłu na nową stylizację nadwozia:
„Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć charakterystyczne nadwozie, które przyciągnie wzrok i zmieni tradycyjny obraz europejskiego samochodu kompaktowego, zachowując jednocześnie charakterystyczne cechy dotychczasowego Civica. Dążyliśmy do połączenia sportowych cech, dynamicznych właściwości jezdnych i aspektów praktycznych.”
Honda Civic dziesiątej generacji, która została zaprojektowana i opracowana z uwzględnieniem wymogów rynku europejskiego, pojawi się w Europie na początku 2017 roku. Samochód w pięciodrzwiowej odmianie hatchback będzie produkowany w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i eksportowany na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.