Mazda zaprezentuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie nie tylko pełną gamę dostępnych w Europie modeli, ale przede wszystkim dwie wyjątkowe gwiazdy: nagrodzony sportowy samochód koncepcyjny Mazda RX-VISION, wyposażony w silnik rotorowy, oraz Mazdę3 w najbardziej jak dotąd ekologicznej wersji, dostępnej niebawem na rynku europejskim.
Debiutująca w Genewie RX-VISION o wybitnie sportowej stylistyce jest najnowszą wizją ekscytującego pojazdu marki. Samochód będący wyrazem unikatowej interpretacji filozofii stylistycznej KODO, która stara się uchwycić duszę ruchu nawet w nieporuszającym się pojeździe, zawdzięcza swoją „przyczajoną” sylwetkę niewielkiemu silnikowi z tłokiem obrotowym SKYACTIV-R. Model, który w styczniu otrzymał nagrodę dla „Najpiękniejszego Samochodu Koncepcyjnego Roku” na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym w Paryżu, jest dowodem dążenia Mazdy do doskonałości w zakresie projektowania lekkich samochodów sportowych z tylnym napędem oraz wykorzystywania potencjału silników rotorowych.
Mazda3 zyskuje najbardziej oszczędny silnik, SKYACTIV-D 1.5. Podobnie jak pozostałe silniki z linii SKYACTIV, jednostka charakteryzuje się bardzo niskim stopniem sprężania. SKYACTIV-D 1.5 o parametrach 77 kW/105 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 3,8 l/100 km i emisji CO2 utrzymującej się poniżej 100 g/km* w cyklu mieszanym. Nową cechą silnika SKYACTIV-D 1.5, montowanego obecnie w modelach Mazda CX-3 i Mazda2, jest „naturalny tłumik dźwięku”, który dodatkowo wygłusza stukanie silnika Diesla poprzez tłumienie drgań na tłokach. Nowa wersja Mazdy3, dostępna już w państwach z ruchem lewostronnym, ma pojawić się w sprzedaży na pozostałych rynkach europejskich na wiosnę.