MotoNews.pl

Mitsubishi ASX 2017 – pod osłoną dynamicznej tarczy

07 marca 2016

Mitsubishi-ASX-2017 7

Zaledwie kilka tygodni po światowej premierze podczas salonu Los Angeles Auto Show, który odbył się w listopadzie ubiegłego roku, zmodernizowany model ASX przybywa do Europy, prezentując kolejną interpretację koncepcji identyfikacji wizualnej Mitsubishi „Dynamic Shield”.

Mitsubishi ASX jest jednym z najbardziej udanych globalnych modeli firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) – od momentu debiutu rynkowego w 2010 roku wyprodukowano ponad 900 000 sztuk tego auta – a także silnym graczem rywalizującym w zyskującej dużą popularność klasie SUV-ów segmentu C. Trend ten jest szczególnie odczuwany w Europie (34 rynki bez Rosji i Ukrainy), czyli drugim największym na świecie rynku zbytu tego modelu. Od momentu jego debiutu sprzedano tu 216 485 sztuk (stan do 31 grudnia 2015), dzięki czemu ASX pozostaje drugim po Outlanderze (46 940 egzemplarzy sprzedanych w roku kalendarzowym 2015, co przekłada się na wzrost o +28%) najlepiej sprzedającym się modelem Mitsubishi Motors.

Model ASX 2017 został opracowany w oparciu o nową koncepcję wizualną MMC o nazwie „Dynamic Shield” (dynamiczna tarcza) zwiastując nadejście nowej generacji samochodów firmy Mitsubishi Motors.

Nowa stylistyka Mitsubishi została po raz pierwszy zaprezentowana w aucie studyjnym Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S 2014. Design przedniego pasa, symbolizujący funkcjonalność i bezpieczeństwo oferowane przez SUV-y firmy Mitsubishi Motors, zdaje się otaczać ochronną tarczą centralny logotyp w kształcie trzech diamentów. Wzrok przykuwają również chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dające trójwymiarowy efekt wzmagający poczucie nieustannego ruchu.

W przypadku modelu ASX, przedni zderzak został zmodyfikowany w celu umieszczenia w nim chromowanych listew, a sekcja centralna została polakierowana na czarno, co przywodzi na myśl nowego Outlandera lub pojazd koncepcyjny eX-Concept. Ponadto, górna atrapa chłodnicy jest teraz wykonana z cienkich, czarnych listew umieszczonych w poziomie. Element ten łączy się z reflektorami, zapewniając spójny wygląd przedniej części nadwozia.

Tetsuro Aikawa (prezes MMC) wyjaśnił podczas salonu Geneva Motor Show 2015:

Nowa stylizacja przedniego pasa to ukłon w stronę naszej przeszłości oraz naszej filozofii ‘Forma podyktowana funkcjonalnością’. Nowy projekt nawiązuje do osłony zderzaka znanej z modelu Pajero/Montero/Shogun, dzięki czemu wzmaga poczucie bezpieczeństwa oferowanego zarówno podróżującym, jak i samemu autu. Pod tym względem nowy projekt przedniej części nadwozia wyraża nasze dziedzictwo designerskie i jego ewolucję. To właśnie nazywamy koncepcją ‘Dynamic Shield’.

Oprócz nowego przedniego pasa, model ASX 2017 w specyfikacji europejskiej wyróżnia się również dwoma nowymi kolorami nadwozia (srebrny i brązowy), anteną dachową w kształcie płetwy rekina oraz nową tapicerką.

Zmiany kosmetyczne idą w parze z innymi nowościami, które ASX wprowadza do Europy:

  • Nowy silnik turbodiesel 1,6 litra o mocy 114 KM (z systemem Auto Stop & Go, 6-biegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD).
  • Wydłużenie odstępów między przeglądami do 20 000 kilometrów.
  • Nowe wyposażenie (18-calowe wieloramienne, aluminiowe obręcze kół, wstawki dekoracyjne w czarnym lakierze fortepianowym na kole kierownicy, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, itd,…) – dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia.

 

Zdjęcia: Mitsubishi