![Lexus-LC500h-Geneva 3](https://img.motonews.pl/autoblog/photos/2016/03/Lexus-LC500h-Geneva_3.jpg)
Jednym z ważniejszych wydarzeń genewskiego salonu motoryzacyjnego była światowa premiera Lexusa LC 500h – hybrydowej wersji nowatorskiego sportowego coupe. Prezentując samochód, szef europejskiego oddziału firmy przedstawił też szereg faktów, ukazujących Lexusa w ciekawym świetle.
Rozpoczynając konferencję prasową, szef Lexus Europe Alain Uyttenhoven poinformował, że w marcu tego roku liczba sprzedanych na całym świecie samochodów Lexus z napędem hybrydowym przekroczy milion egzemplarzy. Czyni to z japońskiego producenta wiodącego dostawcę hybryd segmentu premium i to przy dużej przewadze nad konkurentami. Obecnie Lexus oferuje 10 modeli hybrydowych, a tylko w minionym roku firma sprzedała 150 tys. samochodów z takim napędem.
Prym pod tym względem wiedzie Europa, gdzie 45 procent hybrydowych samochodów klasy premium – aż 40 tysięcy – dostarczył właśnie Lexus. Spośród wszystkich Lexusów sprzedanych w Europie, hybrydy stanowiły 64 procent. W Europie Zachodniej odsetek ten osiągnął aż 95 procent!
- LF-FC Geneva 2016
- LF-FC Geneva 2016
- LF-FC Geneva 2016
W roku 2015 Lexus sprzedał 652 tys. samochodów – o 12% więcej, niż w 2014. Był to trzeci rekordowy rok z rzędu. Ubiegły rok był również najlepszym w historii rokiem dla Lexusa w Europie ze wzrostem 20 procent w stosunku do 2014, a w Europie Zachodniej nawet 31 procent. W Rosji, przy ogólnym spadku sprzedaży w segmencie premium o 23%, Lexus jako jedna z niewielu firm uzyskał wzrost o 6 procent. Liderem wśród modeli był kompaktowy SUV Lexus NX, którego od wprowadzenia na rynek w 2014 r. sprzedano na świecie 187 tys. egzemplarzy, z czego 37 tys. w Europie.
Tak dobre wyniki są m.in. efektem ambitnej strategii rozwoju firmy – w ciągu paru lat wprowadzono kilka zupełnie nowych modeli, jak wspomniany NX, coupe RC czy wyczynowe Lexusy RC F i GS F, a także nowe wersje dotychczasowych modeli, np., czwartą generację bestsellerowego crossovera Lexus RX. W bieżącym roku Lexus zamierza sprzedać w Europie ponad 70 tys. samochodów, a w 2020 osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 100 tys. egzemplarzy.
W najbliższym czasie Lexus wprowadzi nowe modele i zupełnie nowe zespoły napędowe. Kierunek rozwoju wskazują dwa samochody prezentowane w Genewie. Pierwszym z nich jest koncepcyjny LF FC. Litery FC w nazwie oznaczają Flagship Concept, bo auto odzwierciedla nową wizję modelu flagowego o harmonijnych, atrakcyjnych kształtach, łączących zwinność coupe z funkcjonalnością dużego sedana. FC to jednocześnie skrót od Fuel Cell – wodorowych ogniw paliwowych, stanowiących technologię napędu przyszłości, którą Lexus wprowadzi na rynek około roku 2020. Takie pojazdy będą się wyróżniać znakomitymi osiągami przy zerowej emisji CO2 i niezależności od ropy naftowej. LF FC to również demonstracja nowatorskich technologii, takich jak automatyczne prowadzenie pojazdu czy rewolucyjny interfejs użytkownika sterowany gestami.
- LC500h Geneva
- LC500h Geneva
- LC500h Geneva
Drugi nowy model, reprezentujący najbliższą przyszłość, to właśnie seryjny Lexus LC 500h – hybrydowe, sportowe coupe z nowatorską jednostką napędową Multi Stage Hybrid, wyposażoną w dodatkową automatyczną skrzynię biegów. Rozwiązanie to pozwala połączyć rewelacyjną dynamikę z efektywnością i zapewnia ogromną przyjemność z jazdy. Samochód ma trafić do sprzedaży za rok.