W tym roku BMW świętuje stulecie powstania, skupiając się przy tym głównie na przyszłości oraz na scenariuszach prawdopodobnego rozwoju mobilności w nadchodzących dekadach. Marka ma jasną wizję: mobilność klasy premium od BMW Group będzie całkowicie przyjazna, szeroko dostępna i dopasowana do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Obecnie świat znajduje się u progu wprowadzenia zautomatyzowanej jazdy; w niezbyt odległej przyszłości większość samochodów będzie prowadzić się samodzielnie i przemierzać ulice miast zamieszkanych przez większą liczbę osób niż obecnie. W przyszłości brakować będzie jednej rzeczy: czasu. Ale łączność stanie się bardziej powszechna, a technologie będą uczyć się od ludzi.
Tę wizję BMW Group zmaterializowało już w postaci modelu BMW Vision Next 100. Samochód łączy sportowy styl coupe oraz dynamiczną elegancję limuzyny, ale zamiast być anonimowym środkiem transportu, jest pojazdem idealnie dostosowanym do zmiennych potrzeb każdego kierowcy. Interakcjami pomiędzy autem i kierowcą zarządza system Alive Geometry, tryby Boost i Ease oferują wybór działań sterowanych przez kierowcę lub auto, a wnętrze samochodu zmienia się w zależności od trybu jazdy. W trybie Boost cały samochód skupia się na kierowcy, oferując wsparcie potrzebne do maksymalizacji wrażeń z jazdy, na przykład poprzez wskazanie idealnej linii jazdy, punktu sterowania i prędkości. Tryb Ease sprawia, że zmienia się wnętrze: kierownica i konsola centralna cofają się, zagłówki skręcają do boku, a siedzenia i tapicerka drzwi tworzą jedną całość, aby kierowca i pasażer mogli zwrócić się do siebie nawzajem.
– Jeśli jako projektant jesteś w stanie sobie coś wyobrazić, istnieje duże prawdopodobieństwo, że kiedyś stanie się to rzeczywistością – mówi Adrian van Hooydonk, szef BMW Group Design. – Naszym zadaniem w związku z BMW Vision Next 100 było opracowanie scenariusza przyszłości, który będzie ludziom bliski.
Model BMW Vision zadebiutował podczas uroczystości z okazji stulecia BMW zorganizowanej w Hali Olimpijskiej w Monachium 7 marca tego roku – dokładnie sto lat po tym, gdy firma obecnie znana jako BMW AG, została wprowadzona do rejestru handlowego. Następnie BMW Vision Next 100 pojedzie w trasę pokazową o nazwie “Iconic Impulses”, odwiedzając Chiny, Wielką Brytanię i USA. Po azjatyckiej premierze w Pekinie auto odwiedzi Londyn, gdzie zaprezentowane zostaną samochody Vision Vehicles marki MINI i Rolls-Royce od BMW Group. Ostatnim przystankiem będzie Los Angeles, gdzie do kolekcji doda swój pojazd Vision Vehicle BMW Motorrad.
Kluczowym elementem „Iconic Impulses” będzie stała ekspozycja w Monachium. Już od wiosny publiczność będzie mogła oglądać wystawę w BMW Welt. Kolejna wystawa została umieszczonaw BMW Museum, gdzie czasowa ekspozycja zatytułowana „Arcydzieła BMW” przedstawia kamienie milowe w historii marki.
Od 9 do 11 września 2016 r. festiwal “BMW – the next 100 years” będzie bawić fanów z całego świata. Zostanie zorganizowany w Parku Olimpijskim w Monachium. Na zakończenie obchodów stulecia wydana zostanie specjalna publikacja obejmująca 13 tomów. Przedstawi historię firmy oraz omówi najważniejsze tematy na przyszłość. Książki te to połączenie esejów, raportów, badań i wywiadów z ekspertami. Odzwierciedlą różnorodność BMW Group oraz marek BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad.