MotoNews.pl

Debiut Hondy Civic Hatchback Prototype

15 marca 2016

Honda-Civic-Prototype 3

Takahiro Hachigo, dyrektor generalny Hondy, pojawił się na zakończonym w niedzielę europejskim salonie motoryzacyjnym w Genewie, aby zaprezentować model Civic Hatchback Prototype, który był kluczowym elementem ekspozycji firmy i stanowi owoc niezwykle wytężonych prac projektowych prowadzonych w 2015 roku.

Nowy prototyp jest zapowiedzią 10-tej generacji Civica, przy czym początek sprzedaży produkcyjnej wersji hatchbacka zaplanowano na pierwszy kwartał 2017 roku. Powstająca w zakładach produkcyjnych Hondy w Wielkiej Brytanii, wersja produkcyjna ma wyróżniać się wyrazistą, agresywną stylistyką i świetną dynamiką. Pod maską tego auta znajdzie się jeden z dwóch zupełnie nowych, turbodoładowanych silników benzynowych o poj. 1,0 l lub 1,5 l lub zmodernizowana jednostka wysokoprężna o poj. 1,6 l. W Europie Civic ma być jednym z kluczowych modeli segmentu aut kompaktowych.

Podczas konferencji prasowej na stoisku Hondy, przedstawiciele firmy podkreślali umacniającą się pozycję marki na rynku europejskim po wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli – Jazz, HR-V i Civic Type R. Znajduje to odzwierciedlenie w prognozach na rok 2016, które zakładają, iż roczny wolumen sprzedaży tych aut przekroczy liczbę 160 tys. sztuk. Dotychczasowe dane zdają się to potwierdzać, bowiem w Europie złożono już na nie 18 tys. zamówień. Osiągnięcie tych założeń oznaczać będzie 17-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, a także istotny krok na drodze do ambitnego celu, jakim jest sprzedaż w Europie na poziomie 200 tys. sztuk rocznie.

Ponadto, w czasie konferencji prasowej podano szczegółowe informacje na temat tegorocznej premiery dwóch kolejnych modeli. Po ujawnieniu cennika supersamochodu NSX na rynek amerykański, podczas salonu samochodowego w Detroit, przyszedł czas na Europę. Wiemy już, że jego ceny będą zaczynały się od około 180 tys. euro, a pierwsze zamówione egzemplarze mają dotrzeć na Stary Kontynent już na jesieni tego roku.

We wrześniu 2016 roku, w europejskich salonach ma także pojawić się przyjazny środowisku model Clarity Fuel Cell. Początkowo pojazd będzie dostępny w ograniczonym zakresie, na zasadach leasingu, w ramach realizowanego na rynku brytyjskim i duńskim programu HyFIVE. Pierwszy krok na drodze komercjalizacji pojazdów z napędem wodorowym w Europie dostarczy cennych informacji na temat sposobów ich użytkowania i potrzeb europejskiego nabywcy.

Zdjęcia: Honda