Podczas rozpoczynających się 31 marca targów motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu, Hyundai zaprezentuje po raz pierwszy w Europie całkowicie nowy model Elantra. Jest to już szósta generacja najlepiej sprzedającego się na świecie modelu Hyundaia. Nowy Hyundai Elantra jest o 20 mm dłuższy i 25 mm szerszy w porównaniu do poprzednika, a przestronne wnętrze pozwala na pozycjonowanie go o segment wyżej.
Hyundai Elantra
Nowy samochód wyróżnia się również pod względem liczby wiodących w klasie rozwiązań gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo. Fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci ustawień (IMS) zapewnia maksimum komfortu, a inteligentny bagażnik ułatwia załadunek, otwierając się automatycznie gdy kierowca posiadający kluczyk znajduje się w bliskiej odległości. Nowoczesne rozwiązania, takie jak system wykrywania martwego pola (BSD), czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA) zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. W konstrukcji nadwozia wykorzystano o 32% więcej stali o wysokiej wytrzymałości, w celu uzyskania większej trwałości i sztywności.
Inżynierowie Hyundaia opracowali dla nowej Elantry wyjątkowo wydajne i oszczędne jednostki napędowe. Nowy model wyróżniają świetne osiągi oraz odpowiedni moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów, przekładający się na przyjemną jazdę w każdych warunkach – niezależnie od wyboru manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Wszystkie silniki charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i niewielkim poziomem emisji CO2.
Od momentu pojawienia się 25 lat temu pierwszej Elantry, sprzedano już ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Samochód zdobył wiele nagród, w tym tytuł samochodu roku 2012 w Ameryce Północnej oraz Afryce Południowej, a także najwyższą ocenę w segmencie kompaktów w 2014 r. przyznaną przez J.D. Power & Associates (ocena jakości samochodu w pierwszych 90 dniach użytkowania).
Model IONIQ Hybrid
Kolejną atrakcją stoiska marki Hyundai na poznańskich targach motoryzacyjnych będzie prezentowana po raz pierwszy w Polsce unikatowa hybryda Hyundai IONIQ czyt. ajonik). IONIQ to pierwszy na świecie model, który może być wyposażony w jeden z trzech, różnych napędów: elektryczny, hybrydowy typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub klasyczny hybrydowy.
Samochód został zaprojektowany przy wykorzystaniu najnowszych możliwości technologicznych. Hybryda, osiągająca najwyższą wydajność w swojej klasie, jest ekonomiczna i pozostaje wierna idei prawdziwego samochodu, dającego satysfakcję z jazdy dzięki nowoczesnemu wyglądowi i dynamicznym osiągom.
Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 103,6 kW (141 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 27 kGm (265 Nm). Nowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach (6DCT) działa wyjątkowo szybko i płynnie, zapewniając dynamiczną i oszczędną jazdę.
Przypominająca modele typu coupe sylwetka IONIQ jest opływowa, co w połączeniu z aktywnymi i pasywnymi rozwiązaniami zmniejszającymi opór powietrza, pozwoliło uzyskać znakomity współczynnik Cx = 0,24, będący jednym z najlepszych na rynku.
Dopasowując się do stylu życia klientów, IONIQ oferuje wiele funkcji zwiększających komfort, wygodę i bezpieczeństwo, jak np. interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Wyświetlacz o przekątnej 7 cali nadaje desce rozdzielczej efektowny wygląd, a wysoka rozdzielczość gwarantuje przejrzystość cyfrowych wskaźników, również tych, przedstawiających parametry układu hybrydowego.
Oparta na nowej platformie konstrukcja IONIQ zapewnia odczucia z jazdy podobne do typowego samochodu kompaktowego. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są świetnie skalibrowane, tak by połączyć satysfakcję z właściwości jezdnych z ciszą i komfortem podczas dłuższych podróży.
Na długiej liście zaawansowanych rozwiązań technicznych w modelu IONIQ znajdują się rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze. Siedem poduszek bezpieczeństwa – w tym kolanowa poduszka kierowcy, a także wzmocnienia strukturalne nadwozia, osiągnięte dzięki zastosowaniu w 53% elementów nadwozia zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniają doskonałą sztywność, komfort prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Nazwa nowego modelu kojarzy się z zasadą jego działania. Jony (Ion) są naładowanymi elektrycznie atomami, co jest nawiązaniem do inteligentnego napędu elektrycznego. Brzmienie nazwy kojarzy się z angielskim słowem unique (niezwykły, niepowtarzalny), co wskazuje na wyjątkową pozycję tego modelu w gamie Hyundaia.
Hyundai i20- Active
Na stoisku Hyundaia zaprezentowany zostanie szerszej publiczności również model i20 Active, który niedawno pojawił się w polskich salonach. Nowy i20 Active, jako atrakcyjny crossover, poszerza ofertę w segmencie B dołączając do przestronnego, funkcjonalnego i20 w wersji 5-drzwiowej oraz i20 Coupe.
Aby nadać sylwetce i20 Active charakter crossovera zmodyfikowano konfigurację zawieszania, uzyskując prześwit większy o 20 mm w porównaniu do i20 w wersji 5-drzwiowej. Fotele również zamontowane są nieco wyżej, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz wpływa na lepszą widoczność podczas jazdy.
Terenowy wygląd podkreślają wyraziste listwy i progi łączące się z wydatnymi nadkolami. Uwagę przyciągają także srebrne relingi dachowe, będące nie tylko elementem stylistycznym, ale także praktycznym.
Wraz z modelem i20 Active debiutuje nowy silnik 1.0T o dwóch mocach 100KM i 120KM. Nowa jednostka odpowiada na wyzwania dotyczące zmniejszenia zużycia paliwa i redukcji CO2. Trzycylindrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem zwiększa dynamikę samochodu poprzez dostarczenie wysokiego momentu obrotowego (172Nm) w niskim zakresie obrotów (już od 1.500 obr./min).