MotoNews.pl

Polskie premiery Peugeot podczas Motor Show 2016 w Poznaniu

31 marca 2016

Polskie premiery Peugeot podczas Motor Show 2016 w Poznaniu

Podczas Motor Show 2016 w Poznaniu Peugeot przedstawia dwie polskie premiery. Nowego SUVa – Peugeot 2008 oraz nowego Peugeot Travellera. Sportowego oblicza marki z lwem na masce dopełni zwycięzca tegorocznego Rajdu Dakar model 2008 DKR i ekstremalny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafia do polskich salonów Peugeot.

Nowy SUV Peugeot 2008 linią nadwozia nawiązuje do kanonów stylistycznych tego segmentu, mocno eksponując jednocześnie moc i solidność konstrukcji. 2008 ma poszerzone nadkola, pionowy grill – nowy znak rozpoznawczy Peugeot i osłony podwozia chroniące karoserię. 2008 wyróżnia charakterystyczna zakrzywiona linia dachu z relingami dachowymi i chromowane listwy w drzwiach tylnych i spojler. Projekt kompaktowego SUVa marki Peugeo został poprzedzony szeroko zakrojoną analizą w celu zaoferowania jak najlepszych doświadczeń z jazdy. Peugeot i-Cockpit® idealnie oddaje styl jazdy Peugeot 2008 łączącym intuicyjność, dynamikę i bezpieczeństwo.

Tablica przyrządów Peugeot i-Cockpit® zapewnia intuicyjne, dynamiczne i bezpieczne prowadzenie za sprawą poręcznej kompaktowej kierownicy – znacznie mniejszej niż u konkurentów, zegarów umieszczonych celowo wyżej – w polu widzenia drogi, oraz dużego ekranu dotykowego, który skupia większość funkcji pokładowych.

Dodatkowo Funkcja Mirror Screen umożliwia kierowcy wyświetlenie na ekranie dotykowym samochodu ekranu smartfona kompatybilnego z protokołem MirrorLinkTM[1] lub Apple Carplay®[2].

Pojazd został także wyposażony w Grip Control, system optymalizacji trakcji w warunkach słabej przyczepności, dostępny zarówno w wersjach z silnikiem benzynowym jak i wysokoprężnym ze  skrzynią manualną i automatyczną. Są one wyposażone w specjalne całoroczne opony Mud & Snow przystosowane również do jazdy w zimie Goodyear Vector 4Seasons – zapewniające doskonałe parametry użytkowe niezależnie od pory roku.

Dzięki Grip Control kierowca może w każdej chwili zdać się na inteligencję systemu, wybierając tryb Standard, bądź też za pomocą pokrętła wybrać inny tryb:

  • Standard – do jazdy w normalnych warunkach drogowych ze sporadycznym ryzykiem poślizgu / buksowania kół.
  • Śnieg – tryb bezzwłocznie dostosowujący napęd każdego z przednich kół do zmieniającej się przyczepności nawierzchni. Powyżej 50 km/h system automatycznie przełącza się z tego trybu na tryb Standard.
  • Off-Road – umożliwia bezpieczne i bezstresowe poruszanie się w śliskim terenie (błoto, mokra trawa, itp.). Umożliwia on ruszanie z miejsca w szczególnie trudnych warunkach i przenosi maksimum momentu obrotowego na koło zachowujące największą przyczepność. Działający na podobieństwo mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, tryb ten szczególnie dobrze sprawdza się na drogach gruntowych i pozostaje aktywny do prędkości 80 km/h.
  • Piasek – w tym trybie system utrzymuje jednoczesny poślizg obydwu kół pędnych, aby ułatwić ruszanie z miejsca w grząskim terenie i ograniczyć ryzyko zakopania się w piasku. Tryb ten pozostaje aktywny do 120 km/h, po czym przełącza się na tryb Standard.
  • ESP Off – w tym trybie kierowca ma możliwość całkowitej dezaktywacji układu ESP i Grip Control do prędkości 50 km/h i może samodzielnie kontrolować właściwości trakcyjne samochodu.

Nowy SUV Peugeot 2008 został także wyposażony w wiele systemów bezpieczeństwa, jak system aktywnego hamowania Active City Brake w razie wykrycia ryzyka kolizji czy system Park Assist który automatyzuje manewr y parkowania.

2008 może być wyposażony w jeden z 3ch silników benzynowych rodziny PureTech o mocach 82, 110 oraz 130 KM. Na szczególna uwagę zasługują dwie jednostki turbodoładowane, które zdobyły tytuł Silnik Roku 2015 w swej kategorii. Z kolei gama renomowanych już jednostek wysokoprężnych rozpoczyna się od 1.6 BlueHDi 75 przez wersję 100 aż po najmocniejszą 120- konną.

Nowy kompaktowy SUV Peugeot 2008 trafi do sprzedaży w Polsce już w czerwcu tego roku.

Nowy Peugeot Traveller

W Poznaniu po raz pierwszy zostanie polskiej publiczności pokazany także całkowicie nowy samochód dostawczy segmentu K1 o nowej nazwie – nowy Peugeot Traveller – który jest osobową wersją nowego Peugeot Experta. Zarówno nazwa Peugeot Traveller jak i jego zdecydowana i elegancka linia zapowiada nowoczesną wizję podróży. Marka postanowiła w ten rozróżnić oferty samochodów i zaakcentować pojawienie się nowego modelu do przewozu osób.

Traveller powstał na nowej płycie podłogowej, częściowo zaadaptowanej z modułowej platformy EMP2, dzięki której łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z maksymalną przestrzenią wnętrza. Peugeot Traveller oferuje tym samym aż do 9 bardzo wygodnych miejsc i 1 500 litrów objętości bagażnika, którą można powiększyć do 4 900 litrów dzięki wyjmowanym siedzeniom.

Nowy model Peugeot dostępny jest w 3 długościach; od 4,60 m do 5,30 m przy wysokości jedynie 1,90 m, bardzo rzadkiej w segmencie, co gwarantuje dostęp do podziemnych parkingów. Wersje Standard i Long o długościach odpowiednio 4,95 m oraz 5,30 m plasują się pośrodku rynku samochodów tego typu. Wersja Compact o długości 4,60 m, unikalna w tym segmencie, również pozwala na zabranie maksymalnie 9 osób przy zachowaniu komfortu podróżowania na wszystkich miejscach. Dzięki takim wymiarom i zredukowanym zwisom Peugeot Traveller jest bardzo zwrotny przy codziennym użytkowaniu, nawet w warunkach miejskich.

Peugeot Traveller Business VIP oferuje tylnym pasażerom konfigurację 4 lub 5 skórzanych siedzeń w układzie vis-à-vis. Do dobrego samopoczucia pasażerów przyczynia się również wielofunkcyjny panel górny z trójstrefową klimatyzacją i łagodnym nawiewem powietrza – wyposażenie wyjątkowe w tym segmencie, oraz oświetlenie ambientne.

Nowoczesne i wydajne silniki Euro6 o mocy od 95 do 180 KM i nowa automatyczna skrzynia biegów EAT6 zapewniają dobre właściwości jezdne oraz rekordowo niskie w tym segmencie zużycie paliwa oraz emisję CO2. Najbardziej oszczędny z modeli Traveller zużywa 5,1 l/100 km i 133 g/km CO2, a średnie zużycie całej gamy pojazdów wynosi 5,4 l/100 km lub 140 g/km, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie.

Peugeot Traveller oferuje wiele elementów wyposażenia i bezpieczeństwa najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:

  • Boczne przesuwane drzwi ze zdalnym elektrycznym zamykaniem i otwieraniem są wyposażeniem unikatowym na rynku;
  • Wyświetlacz Head-up Display i system odczytywania znaków drogowych z wyświetlaniem ograniczeń prędkości są unikalne w segmencie;
  • Otwierana tylna szyba, szklany dach, system aktywnego hamowania Active Safety Brake oraz system automatycznego przełączania świateł drogowych;
  • Nowa nawigacja sterowana głosem z odczytywaniem informacji o ruchu na drodze w czasie rzeczywistym, kamera cofania VisioPark 1 z widokiem przestrzennym na tył 180 ° i zoomem na widok z tyłu, lub system monitorujący zmęczenie kierowcy zainstalowany po raz pierwszy w samochodzie marki Peugeot.

Peugeot Sport – 2008 DKR i ekstremalny 308 GTi

Oprócz dwóch nowości produktowych na stoisku Peugeot pojawią się dwa auta ze stajni Peugeot Sport: pogromca trasy Rajdu Dakar- 2008 DKR oraz seryjny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafił do sprzedaży w polskich salonach.

Dla Peugeot tegoroczna wygrana w Rajdzie Dakar stanowi uzupełnienie bogatej kroniki sukcesów odnoszonych w różnych dyscyplinach sportu samochodowego. Jest to czwarty triumf na trasie rajdu –  trzy poprzednie miały miejsce w latach 1987-90, gdy wówczas Rajd Paryż-Dakar odbywał się jeszcze w Afryce. Osiągnięcie to zajmuje miejsce wśród innych imponujących zwycięstw marki Peugeot,  takich jak wygrane w wyścigu długodystansowym 24H Le Mans, wyścigu górskim na Pikes Peak i w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC).

Równie istotny jest fakt, że Peugeot dopiero rok temu, po wieloletniej przerwie wrócił do udziału w Rajdzie Dakar – już organizowanym w Ameryce Południowej – i zwyciężył w swoim zaledwie drugim  starcie. Do mety rajdu dotarły trzy z czterech uczestniczących załóg Peugeot 2008 DKR.

Załogi Peugeot 2008 DKR w edycji 2016 Rajdu Dakar odniosły 9 zwyciestw etapowych na 12; w tym 7 zwycięstw podwójnych, a wśród nich trzy potrójne. W 25 lat po swoim pierwszym triumfie w Rajdzie Dakar (wówczas jako motocyklista), Stéphane Peterhansel zwycięża Rajd Dakar po raz dwunasty i od teraz ma na swoim koncie 12 wygranych edycji (sześć na motocyklu oraz sześć za kierownicą samochodu, odniesionych wspólnie z pilotem Jean-Paulem Cottret).

2008 DKR , podobnie jak nowy 308 GTi by Peugeot Sport dowodzi umiejętności i wiedzy w zakresie projektowania i produkcji samochodów sportowych i ekstremalnych. Z kolei prezentowany w Poznaniu po raz pierwszy Nowy Peugeot 308 GTi który można już zakupić w salonach Peugeot w Polsce jest wymiernym przykładem połączenia dwoistej natury samochodu o osiągach sportowych z codzienną użytecznością.

308 GTi by Peugeot Sport – nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie. Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km. Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy.

Peugeot 308 GTi jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu. Peugeot 308 GTi wyróżnia się unikalnym, dynamicznym stylem, na który składa się obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu.

Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane.

Zdjęcia: Peugeot