Światowa premiera nowej Optimy Sportswagon odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zaledwie miesiąc po światowej premierze polska publiczność może ten samochód podziwiać w Poznaniu na Motor Show. Optima Sportswagon zawita do polskich salonów jesienią tego roku, ale już za kilka dni rozpocznie się proces przyjmowania zamówień na to długo oczekiwane kombi.
Nowa wersja nadwoziowa Optimy będzie oferowana z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami do wyboru, włącznie z topową, najmocniejszą odmianą GT. Optima kombi jest wyposażona w wiele innowacyjnych i zaawansowanych systemów asystujących i multimedialnych, które sprawiają, że podróż nią jest bezpieczna, komfortowa i przyjemna.
Nowa Optima Sportswagon: pierwsze kombi klasy średniej marki Kia
Wzorowana na modelu studyjnym Kia Sportspace – pokazanym podczas salonu samochodowego w Genewie w ubiegłym roku – Optima Sportswagon jest pierwszym kombi klasy średniej marki Kia. Jednocześnie – przestronna, jak na kombi przystało, bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu i elegancka Optima Sportswagon zasługuje na miano jednego z najładniejszych kombi w swojej klasie. Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).
Szerokie światła z tyłu wykonane w technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter Optimy Sportswagon. Sportowy wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o niskim profilu.
Więcej na temat nowej Optimy Sportswagon
Kia Niro – Polski debiut nowego hybrydowego crossovera
Motor Show w Poznaniu jest sceną polskiej premiery Kia Niro. Niro – nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover – to pierwszy ekologiczny pojazd marki Kia skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych.
„W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż aut hybrydowych w Europie podwoiła się, a prognozy zakładają, że popyt na samochody tego typu zwiększy się na Starym Kontynencie do około 700.000 egzemplarzy do 2020 roku. Dzięki Niro Kia ma szansę zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody o napędzie hybrydowym. Ten model ma również inne, bardzo istotne znaczenie. Przybliża markę Kia do celu, którym jest obniżenie do 2020 roku o 25% średniego zużycia paliwa w porównaniu z poziomem z 2014 roku.” – powiedział Michael Cole, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Europe.
Kia Niro udanie łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.
Kia Niro powstała na bazie istniejących płyt podłogowych Kia, które poddano odpowiedniej modyfikacji pod kątem zastosowania napędu hybrydowego. Hybrydowy układ napędowy Niro – składający się z 1,6-litrowego benzynowego silnika GDI z bezpośrednim wtryskiem, litowo-jonowych akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami – wciąż jest w fazie ostatecznego tuningu. Celem inżynierów podczas testów homologacyjnych jest uzyskanie emisji CO2 na poziomie poniżej 89 g/km*, którą osiągnięto podczas wewnętrznych prób.