Już pięćdziesiąty egzemplarz Audi R8 LMS trafił do wyścigowego teamu jeżdżącego samochodami wytwarzanymi w Neckarsulm. Zespół Yaco Racing z Plauen, odebrał wyścigowy bolid klasy GT3 w Boellinger Hoefe, w siedzibie Audi Sport customer racing.
Audi jest jednym z najczęściej wybieranych dostawców nowej generacji wyścigowych samochodów klasy GT3. Zaledwie pół roku od rozpoczęcia produkcji w Boellinger Hoefe, Chris Reinke, kierownik Audi Sport customer racing, przekazał do rąk klienta pięćdziesiąty egzemplarz Audi R8 LMS.
„Do liczby pięćdziesięciu sprzedanych samochodów nowej generacji doszliśmy w czasie znacznie krótszym niż w przypadku poprzedniego modelu” – mówi Reinke. „To wynik z którego wszyscy pracownicy Audi Sport customer racing mogą być dumni, zwłaszcza na bardzo konkurencyjnym, światowym rynku bolidów klasy GT3.”
Zarówno szef teamu Yaco Racing, Uwe Geipel, jak i kierowca Philip Geipel, byli bardzo podekscytowani nie tylko faktem odbioru nowego, wyścigowego samochodu, ale też zbliżającym się otwarciem sezonu ADAC GT Masters. Ta seria wyścigów rozpocznie się 17 kwietnia na torze w Oschersleben. Niemiecki kanał telewizyjny Sport1 będzie na żywo transmitował wszystkie 14 wyścigów sezonu. „Ufamy Audi już od roku 2013” – mówi Uwe Geipel.
„W zamian dostaliśmy największą nagrodę, czyli wkład koncernu w nasz sportowy rozwój. W ubiegłym roku, podczas finału na torze Hockenheimring, zwyciężyliśmy po raz pierwszy. Jesteśmy dumni z tego, że nowy sezon rozpoczniemy w pięćdziesiątym egzemplarzu najnowszej wersji Audi klasy GT3. Zrobimy wszystko, by za jego kierownicą osiągać kolejne sukcesy w tym sporcie.”
Audi R8 LMS, dostarczane klientom przez Audi Sport customer racing, startuje praktycznie we wszystkich międzynarodowych wyścigach klasy GT3 na aż czterech kontynentach. Zakład w Neckarsulm zbudował dotychczas 137 egzemplarzy poprzedniej wersji tego modelu oraz pięćdziesiąt sztuk nowej generacji. Razem daje to aż 187 sztuk Audi R8 LMS klasy GT3. Model R8 LMS bazuje na produkowanym seryjnie sportowym Audi R8. Oba samochody mają ok. 50 procent wspólnych części i komponentów, w tym seryjny silnik V10.