Ponad 300 km przejechały 12 kwietnia 2016 r. w trybie autonomicznym dwa samochody Citroen C4 Picasso, aby w Amsterdamie wziąć udział w wydarzeniu na skalę europejską. Uczestniczyło w nim kilkunastu producentów pojazdów i ministrów transportu krajów Unii Europejskiej, której prezydencję sprawuje obecnie Holandia.
Oba pojazdy Grupy PSA wyjechały z Velizy w trybie „eyes off” (bez nadzoru kierowcy) i przejechały odległość kilkuset kilometrów, po dopuszczonych do takiego trybu jazdy trasach między Paryżem a Amsterdamem. Tryb „eyes off” odpowiada trzeciemu stopniowi automatyzacji jazdy (stopnie automatyzacji jazdy są podzielone na pięć poziomów: „hands on”, „hands off”, „eyes off”, „mind off” i „driverless”.): kierowca nie musi interweniować, ale zachować czujność, nadzorując działanie systemów. Dwóch blogerów i jeden dziennikarz mieli okazję przetestować te pojazdy na jednym francuskich z odcinków trasy.
Ta najnowsza inicjatywa Grupy PSA została podjęta z okazji europejskiego wydarzenia pod nazwą „The Experience”, które odbyło się 14 kwietnia 2016 r. Stanowiło ono część programu nieformalnego szczytu ministrów transportu Unii Europejskiej, który odbył się w Amsterdamie. Wcześniej Rada Europy wydała oświadczenie wzywające do współpracy przedstawicieli rządów i firm przemysłowych. Celem jest przyspieszenie badań i rozwoju w dziedzinie autonomicznej jazdy oraz doprowadzenia do zmian w przepisach i infrastrukturze.
Z okazji wydarzenia „The Experience”, zorganizowanego przez holenderskie Ministerstwo Infrastruktury i Środowiska oraz miasto Amsterdam, Grupa PSA zaprezentowała swoje dwa autonomiczne samochody testowe poziomu 3 – „eyes off”. Ministrowie transportu UE mieli też możliwość zajęcia miejsc w samochodach autonomicznych różnych konstruktorów i przetestowania ich na dystansie kilku kilometrów w rzeczywistych warunkach drogowych.
W lipcu 2015 r. Grupa PSA jako pierwszy konstruktor otrzymała niezbędne zezwolenia do testowania swoich pojazdów autonomicznych na drogach publicznych we Francji. Cztery samochody Citroen C4 Picasso przejechały w trybie autonomicznym już ponad 20 000 km, m.in. na trasach Paryż – Bordeaux i Paryż – Vigo. Począwszy od 2018 r., Grupa PSA będzie oferować zautomatyzowane funkcje jazdy (monitorowane przez kierowcę), a od 2020 r. wprowadzi funkcje prowadzenia w trybie autonomicznym, umożliwiające kierowcy całkowite przekazanie pojazdowi funkcji prowadzenia.