Toyota zaprezentowała na targach w Pekinie dwie nowe hybrydy plug-in. Są to ładowane z gniazdka wersje popularnych modeli Corolla Hybrid i Levin Hybrid. Auta zadebiutują w Chinach w 2018 roku.
Corolla i Levin w Chinach
Corolla i Levin to bliźniacze modele, dwie lokalne wersje 11. generacji globalnego modelu. Levin powstał na bazie amerykańskiej Corolli nowej generacji, zaś chińska Corolla ma korzenie europejskie. Oba modele zaprojektował ten sam inżynier, Shinichi Yasui, ale każdy produkowany jest w innej fabryce – Levin w GAC-Toyota w Guangzhou, zaś Corolla w FAW-Toyota w Tianjin.
W ubiegłym roku zadebiutowały w Chinach Corolla Hybrid i Levin Hybrid, wyposażone w napędy hybrydowe produkowane w lokalnych fabrykach. Do tej pory liczba zamówień na oba modele sięgnęła 40 000 aut. Toyota chce dalej rozszerzać swoją ofertę hybrydową w Państwie Środka, dlatego 2018 roku Corolla i Levin trafią do salonów w wersji plug-in hybrid.
Doświadczenia Toyoty z napędem plug-in hybrid
Pierwsza hybryda typu plug-in Toyoty, Prius PHV, weszła na rynek w styczniu 2012 roku i jest dostępna w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Do końca marca 2016 roku łączna sprzedaż tego modelu sięgnęła 75 000 aut. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana na targach w Nowym Jorku w marcu tego roku. Auto trafi do sprzedaży na jesieni lub na początku przyszłego roku.
Nowe technologie na chińskim rynku
Podczas targów w Pekinie Toyota ogłosiła także, że jeszcze w tym roku na chińskim rynku zadebiutuje pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który obecnie jest dostępny w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. W kompaktowych modelach pojawi się natomiast turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 Turbo, dostępny w Europie pod maską Toyoty Auris.