Pierwszy designerski model w aktualnej generacji MINI; oferowany jako 3- drzwiowe i 5-drzwiowe MINI; nowe MINI Seven podkreśla niepowtarzalny charakter, brytyjskie pochodzenie i koncepcję auta premium w segmencie małych samochodów bazującą na tradycyjnym oryginale. Nazwa stanowi odniesienie do modelu Austin Seven, od którego w roku 1959 rozpoczęła się produkcja klasycznych Mini.
Model zadebiutuje z czterema różnymi silnikami. W przypadku 3-drzwiowego MINI Seven zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi: 5,7 – 3,5 l/100 km; a emisja CO2 w cyklu mieszanym: 133 – 92 g/km. 5-drzwiowe MINI Seven zużywa w cyklu mieszanym 5,9 – 3,6 l paliwa na 100 km; i emituje 136 – 95 g/km CO2 w cyklu mieszanym. Zakres mocy oferowanych silników mieści to: 85 kW/116 KM do 141 kW/192 KM.
Nowe MINI ma specyficzne wyposażenie zewnętrzne: lakier MINI Yours w kolorze Lapisluxury Blue (alternatywnie można oczywiście wybrać inne kolory), dach i lusterka zewnętrzne w kolorze Melting Silver, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w ekskluzywnej stylistyce MINI Seven Spoke two-tone, listwy progowe MINI Seven, ozdobniki boczne z logo MINI oraz pasy na masce silnika w kolorze Melting Silver z obramowaniem w kolorze Malt Brown oferowane jako opcja.
Wyjątkową atmosferę wnętrza tworzą m.in. takie elementy, jak tapicerka z tkaniny i skóry w kolorze Diamond Malt Brown, powierzchnie wewnętrzne w kolorze Piano Black, opcjonalna Colour Line Malt Brown i logo MINI Seven na obramowaniu centralnego zestawu wskaźników. Projektanci wykorzystali nowoczesną koncepcję wskaźników i obsługi z zestawem wskaźników na kolumnie kierownicy oraz zestawem centralnym z rozszerzonym zakresem wskazań i opcjonalnym diodowym pierścieniem świetlnym. Sterowanie funkcjami nawigacji, rozrywki, telefonu i pojazdu odbywa się za pomocą kolorowego monitora o przekroju nawet do 8,8 cala i kontrolera MINI na konsoli środkowej.
Niecodzienny charakter designerskiego modelu dodatkowo podkreśla opcjonalny pakiet wyposażenia MINI Seven Chili, obejmujący reflektory diodowe, diodowe światła przeciwmgielne, białe kierunkowskazy, klimatyzacją automatyczną, komputer pokładowy, MINI Driving Modes, pakiet MINI Excitement, sportową kierownicę skórzaną z przyciskami wielofunkcyjnymi, czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, regulację wysokości fotela pasażera, pakiet schowków, dywaniki welurowe i pakiet oświetlenia.
MINI Seven w wersji 3-drzwiowej to nowoczesna interpretacja klasycznej zasady kreatywnego wykorzystania przestrzeni z najwyższym w tym modelu poziomem komfortu; wersja 5-drzwiowa to innowacyjna koncepcja pojazdu z rozstawem osi większym o 72 mm, trzecim miejscem na tylnej kanapie oraz największą ilością miejsca na nogi, nad głową i w bagażniku w segmencie małych samochodów premium.
Typowe dla tej marki gokartowe właściwości uzyskano dzięki doskonałemu układowi jezdnemu dostosowanemu do danego modelu. Opcjonalnie będzie można zamówić sportowy układ jezdny i dynamiczną kontrolę amortyzatorów. Karoseria i układ jezdny w lekkiej konstrukcji i o wyższej sztywności zapewniają zwinną i bezpieczną jazdę.
Kompleksowa ochronę pasażerów zagwarantowano dzięki zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa i wyposażeniu obejmującemu standardowo m.in. sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy automatyczne, mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX oraz wskaźnik ciśnienia w oponach indywidualny dla każdego koła. Auto odznacza się wyższą wydajnością dzięki silnikom i skrzyni biegów najnowszej generacji, wielu technologiom MINIMALISM oferowanym w standardzie oraz optymalnym właściwościom aerodynamicznym.
Producent zadbał także o całą gamę dodatków zwiększających frajdę z jazdy, komfort oraz podkreślających indywidualny charakter modelu. Są to m.in.: reflektory diodowe, diodowe światła przeciwmgielne, MINI Driving Modes, pakiet MINI Excitement, dostęp komfortowy, elektryczny szklany dach, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, radio MINI Visual Boost, system nawigacyjny MINI i pakiet wyposażenia Wired obejmujący system nawigacyjny Professional i kontroler MINI Touch.
MINI udostępnia także bogatą ofertę systemów wspomagających kierowcę: wyświetlacz MINI Head Up, asystent parkowania, kamera cofania oraz system asystujący kierowcy obejmujący działający na bazie kamery aktywny regulator prędkości, ostrzeganie przed najechaniem i ostrzeganie przed pieszymi z funkcją hamowania, asystent świateł drogowych z rozpoznawanie znaków drogowych.
Na aktualny program In Car Infotainment MINI Connected składają się: najnowsza aplikacja MINI Connected z MINI Streetwise, wyszukiwarka online, Sports Instruments i Force Meter, możliwość korzystania online z serwisów społecznościowych i opcji rozrywkowych za pośrednictwem systemu obsługi pojazdu, MINI Connected XL Journey Mate z funkcją Traffic Radar w czasie rzeczywistym, inteligentne połączenie alarmowe i TeleServices poprzez kartę SIM na stałe wbudowaną w pojeździe.
Warianty silnikowe:
3-drzwiowe MINI Cooper S / 5-drzwiowe MINI Cooper S: 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, adaptacyjny rozrząd, zmienna regulacja faz rozrządu),
- pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 141 kW/192 KM przy 4700 – 6000 obr/min,
- moment obrotowy: 280 Nm przy 1250 obr/min (300 Nm z overboost),
- przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s (skrzynia automatyczna: 6,7 s) / 6,9 s (skrzynia automatyczna: 6,8 s),
- prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h) / 232 km/h (230 km/h),
- zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,8 – 5,7 l (5,4 – 5,3 l )/100 km / 6,0 – 5,9 l (5,5 – 5,4 l)/100 km,
- emisja CO2: 136 – 133 g/km (126 – 123 g/km) / 139 – 136 g/km (128 –125 g/km), norma emisji spalin: Euro 6.
3-drzwiowe MINI Cooper / 5-drzwiowe MINI Cooper: 3-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, adaptacyjny rozrząd, zmienna regulacja faz rozrządu),
- pojemność skokowa: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM przy 4400 obr/min,
- maks. moment obrotowy: 220 Nm przy 1250 obr/min (230 Nm z overboost),
- przyspieszenie (0–100 km/h): 7,9 s (skrzynia automatyczna: 7,8 s) / 8,2 s (skrzynia automatyczna: 8,1 s),
- prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h) / 207 km/h (207 km/h),
- zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,6 – 4,5 l (4,8 – 4,7 l )/100 km / 4,8 – 4,7 l (4,9 – 4,8 l)/100 km,
- emisja CO2: 107 – 105 g/km (112 – 109 g/km) / 111 – 109 g/km (114 – 111 g/km), norma emisji spalin: Euro 6.
3-drzwiowe MINI Cooper SD / 5-drzwiowe MINI Cooper SD: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią MINI TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, wtrysk bezpośredni Common Rail),
- pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM przy 4400 obr/min,
- maks. moment obrotowy: 360 Nm przy 1500-2750 obr/min,
- przyspieszenie (0–100 km/h): 7,3 s (skrzynia automatyczna: 7,2 s) / 7,4 s (skrzynia automatyczna: 7,3 s),
- prędkość maksymalna: 227 km/h (225 km/h) / 225 km/h (223 km/h),
- zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,1 – 4,0 l (4,1 – 4,0 l )/100 km / 4,3 – 4,1 l (4,2 – 4,1 l)/100 km,
- emisja CO2 w cyklu mieszanym: 109 – 106 g/km / 107 – 104 g/km, 112 – 109 g/km (109 – 107 g/km), norma emisji spalin: Euro 6.
3-drzwiowe MINI Cooper D / 5-drzwiowe MINI Cooper D: 3-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią MINI TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, wtrysk bezpośredni Common Rail),
- pojemność skokowa: 1496 cm3, moc: 85 kW/116 KM przy 4400 obr/min,
- maks. moment obrotowy: 270 Nm przy 1750 obr/min,
- przyspieszenie (0–100 km/h): 9,2 s (skrzynia automatyczna: 9,2 s) / 9,4 s (skrzynia automatyczna: 9,5 s),
- prędkość maksymalna: 205 km/h (204 km/h) / 203 km/h (202 km/h),
- zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 3,6 – 3,5 l (3,8 – 3,7 l )/100 km / 3,7 – 3,6 l (3,9 – 3,8 l)/100 km,
- emisja CO2: 95 – 92 g/km (99 – 98 g/km) / 97 – 95 g/km (102 – 99 g/km), norma emisji spalin: Euro 6.
Wymiary zewnętrzne:
3-drzwiowe MINI:
- długość: 3821 mm (3-drzwiowe MINI Cooper S / 3-drzwiowe MINI Cooper SD: 3850 mm)
- szerokość: 1727 mm
- wysokość: 1414 mm
- rozstaw osi: 2495 mm
5-drzwiowe MINI:
- długość: 3982 mm (5-drzwiowe MINI Cooper S / 5-drzwiowe MINI Cooper SD: 4005 mm)
- szerokość: 1727 mm
- wysokość: 1425 mm
- rozstaw osi: 2567 mm