MotoNews.pl

Model specjalny BMW M4 GTS jako Safety Car podczas DTM w 2016 roku

11 maja 2016

Kategoria | Sport
Marka, model | , ,
BMW-M4-GTS-DTM-Safety-Car 12

Modele specjalne BMW M oferujące jeszcze lepsze osiągi i zaprojektowane specjalnie z myślą o jeszcze lepszych dynamicznych właściwościach jezdnych zajmują od dziesięcioleci niezmienną pozycję w BMW M. Najnowszym przykładem jest BMW M4 GTS, które wyprodukowano w liczbie 700 egzemplarzy (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 199 g/km). Aby zapewnić niezaprzeczalny dowód wyjątkowej jakości tych elitarnych samochodów sportowych, BMW M postawiło na szczególnie spektakularny sposób przyciągnięcia uwagi: BMW M4 GTS ma zostać oficjalnym samochodem bezpieczeństwa DTM podczas sezonu 2016.

Zapotrzebowanie na tzw. samochód prowadzący podczas najbardziej popularnego cyklu międzynarodowych wyścigów samochodów turystycznych jest ogromne. Zgodnie z zasadami DTM samochód bezpieczeństwa został zaprojektowany i przystosowany pod kątem zapewniania wysokich osiągów podczas jazdy na kolejnych okrążeniach wyścigu i jest wystarczająco szybki, aby utrzymać prędkość, z którą mogą być prowadzone inne pojazdy uczestniczące w wydarzeniu, bez ujemnego wpływu na ich zdolność do udziału w zawodach. Mówiąc inaczej: samochód bezpieczeństwa DTM musi być w stanie zapewnić prędkość, przy której kierowcy DTM mogą zachować idealny zakres temperatur opon i układu hamulcowego swoich samochodów wyścigowych.

BMW M4 GTS: imponujące osiągi na torze wyścigowym wprost z fabryki

BMW M4 GTS spełnia te wymagania już w wersji produkcyjnej. Pod maską kryje się silnik o pojemności 3,0 litrów znany z BMW M3/M4. Dzięki innowacyjnej technologii wtrysku wody możliwe było zwiększenie mocy silnika o 51 kW / 69 KM aż do 368 kW / 500 KM. Maksymalny moment obrotowy zwiększył się z 550 Nm do 600 Nm. W rezultacie BMW M4 GTS (masa własna wg ECE: 1585 kg, obciążenie jednostkowe mocy 3,0 kg / KM) opracowane zgodnie z zasadą lekkiej konstrukcji jest najbardziej zwrotnym, radykalnym modelem o najlepszych właściwościach jezdnych w całej serii. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h (ograniczona elektronicznie).

Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 265/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o BMW M4 GTS, przyczyniając się do jego wyjątkowych właściwości jezdnych. Są one montowane na lekkich, kutych i polerowanych obręczach kół ze stopów lekkich Star Spoke 666 M w kolorze jaskrawopomarańczowym.

Samochód jest też standardowo wyposażony w obowiązkowe dla samochodu bezpieczeństwa DTM urządzenia zabezpieczające – pałąk antykapotażowy w kolorze jaskrawopomarańczowym za przednimi fotelami, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa przystosowane specjalnie do wyścigów oraz gaśnicę. Aby sprawić, że samochód będzie odpowiedni do wyścigów DTM, konieczny był tylko montaż specjalnego systemu oświetlenia samochodu z paskiem diodowym na dachu, migaczami diodowymi w specjalnie zaprojektowanym pasie przednim oraz funkcją migania reflektorów diodowych. Dodano również wyraźnie widoczne naklejki „DTM Safety Car” oraz radio umożliwiające komunikację bez zakłóceń pomiędzy załogą samochodu bezpieczeństwa a kierownictwem wyścigu.

Kierowca samochodu bezpieczeństwa nie może doczekać się nowego auta

Jürgen Kastenholz jest od 2010 roku oficjalnym kierowcą samochodu bezpieczeństwa DTM. Przez ostatnie dwa lata jako samochód bezpieczeństwa DTM prowadził BMW M4 Coupe, a teraz nie może doczekać się nowego auta, za kierownicą którego usiądzie po raz pierwszy podczas rozpoczęcia sezonu DTM w Hockenheim (od 6 do 8 maja 2016 r.).

„BMW M4 wyróżnia się neutralnymi właściwościami jezdnymi, fantastyczną reakcją i wyjątkowym momentem obrotowym już przy niskich obrotach, co zapewnia optymalne przyspieszenie na wyjściu z ciasnych zakrętów”, mówi 48-letni kierowca. „Nowe BMW M4 GTS będzie jeszcze lepsze. Będę miał pełne zaufanie do tego samochodu od momentu startu – co ma kluczowe znaczenie podczas szybkiego prowadzenia 24 samochodów wyścigowych DTM na kolejnych okrążeniach podczas momentów wymagających wzmożonej uwagi”.

Zdjęcia: BMW