Fiat 124 Spider od drugiej połowy kwietnia dostępny jest już na polskim rynku. Model czerpie z tradycji swojego legendarnego poprzednika z 1966 r., uznanego za jeden z piękniejszych aut Fiata w historii i ikonę motoryzacyjną z lat 60. ubiegłego wieku. Kolejna odsłona sedana Fiata 124, wersja Spider, była samochodem sportowym, w którym szybko wszyscy się zakochali, także dzięki projektowi Pininfariny, znaczącemu włoskiemu nazwisku dla całej branży samochodowej.
W 124 Spider zamontowana była pięciostopniowa skrzynia biegów, silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1.438 cm3 oraz hamulce tarczowe we wszystkich czterech kołach. Amerykanie dosłownie oszaleli na punkcie proporcji i włoskiego stylu Fiata 124 Spider oraz jego wodoodpornego, zdejmowanego dachu, który mógł zostać bardzo szybko i prosto otwarty bezpośrednio z siedzenia kierowcy.
W latach 1966-1985, zostało wyprodukowanych ponad 200 tysięcy egzemplarzy tego modelu, z których ponad trzy czwarte trafiło właśnie za Atlantyk.
Nowy Fiat 124 Spider zapewnia doświadczenia roadstera, bogate w emocje, technologię, bezpieczeństwo, osiągi, a to wszystko w połączeniu z niepowtarzalnym włoskim stylem. Jest wyposażony w nowoczesny, 4-cylindrowy, 1,4-litrowy silnik turbo z technologią MultiAir 16v. To pierwsze w historii zastosowanie tego silnika w samochodzie z napędem na tylną oś. Silnik rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm i połączony jest z sześciostopniową skrzynią biegów. Jego osiągi są godne uwagi: samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s i może osiągnąć prędkość 215 km/h.
Konfiguracja układu kierowniczego i zawieszenia, lekka rama, równomierny rozkład masy, silnik, to elementy gwarantujące niezwykłe doznania podczas jazdy, jakie 124 Spider zapewnia. To wyrafinowana przyjemność uzyskana przez lepszą sztywność i rozwiązania ograniczające głośność, wibracje. Samochód jest stworzony do jazdy z otwartym, łatwym w obsłudze dachem. Auto oferuje zaawansowane technologicznie aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, gamę urządzeń, dodatkowo poprawiających komfort i samopoczucie pasażerów. Ma ergonomiczny, smukły i ponadczasowy kształt, klasyczny profil o idealnych proporcjach i stosunek długości kabiny do maski podobny do aut wyścigowych. Model prezentuje się bardzo dynamicznie, jak przystało na prawdziwe sportowe, lekkie auto z wzdłużnym silnikiem i napędem z tyłu oraz cofniętą kabiną. Jej wnętrze gwarantuje pasażerom maksimum komfortu.
I oto ten piękny samochód jest już do nabycia także w Polsce. Dostępny jest w dwóch poziomach wyposażenia: „124 Spider” oraz „124 Spider Lusso”.Do najważniejszych elementów wyposażenia poszczególnych wersji należą:
124 Spider:
- Radio DAB z 7″ ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy
- Felgi ze stopów lekkich 16″
- Klimatyzacja manualna
- Aktywne zagłówki przednie
- Poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne
- System ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood – pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS)
- Tylne światła w technologii LED
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
- Kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza
- Tempomat
- Wspomaganie kierownicy.
Cena brutto wersji 124 Spider wynosi 110.000 złotych
124 Spider Lusso (dodatkowo):
- Pakiet Widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu)
- Felgi ze stopów lekkich 17″
- Klimatyzacja automatyczna
- Tapicerka skórzana
- Fotele przednie podgrzewane
- Światła przeciwmgielne przednie
- Dwie chromowane rury wydechowe
- Elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej
- Obramowanie szyby przedniej w kolorze srebrnym
- Osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym.
Cena brutto wersji 124 Spider Lusso wynosi 117.000 złotych