Debiutujący model wyposażony jest w silniki Euro 6, ma odnowioną stylistykę oraz wszelkie cechy pozwalające na umocnienie pozycji w segmencie małych samochodów dostawczych. W kwietniu w salonach Fiat Professional we Włoszech miała miejsce premiera handlowa nowego Fiata Fiorino. W Polsce model ten jest dostępny od tego miesiąca.
Po osiągnięciu liczby ponad 370 000 sprzedanych egzemplarzy odnowiono model, który stworzył segment małych samochodów dostawczych, by utrzymać bardzo dobre wyniki handlowe i jeszcze bardziej umocnić pozycję na rynku. Nowy Fiorino dostępny jest w dwóch konfiguracjach: Cargo oraz Kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Base, SX i Adventure oraz z trzema jednostkami napędowymi: benzyna, Natural Power i Diesel (dostępny także na zamówienie w nowej wersji EcoJet).
Nowy Fiorino powiela projekt, który zdecydował o sukcesie tego modelu. Doskonale nadaje się do jazdy po mieście, dzięki kompaktowym rozmiarom sprawnie porusza się w ruchu i jest łatwy w parkowaniu, zapewniając przy tym pokaźną pojemność ładunkową aż do 2,8 m3 oraz ładowność do 660 kg. Nowa odsłona modelu prezentuje nowoczesny design wnętrza i nadwozia oraz wzbogacona jest o nowe cechy, które wynoszą go na szczyt kategorii pod względem osiągów, kosztów obsługi, komfortu i funkcjonalności.
Styl i funkcjonalność
Styl nadwozia utrzymuje typowy dla modelu nowoczesny i dynamiczny charakter, z wysoko umiejscowionymi reflektorami, zapewniającymi kierowcy doskonałe pole widzenia. Odnowiono całkowicie przedni zderzak, wyraźnie nawiązując do wzornictwa gamy Fiat Professional. Zupełnie nowe są kołpaki kół 15″ oraz oksydowane aluminiowe felgi w rozmiarze 15″ o wzorze diamentu.
Nowy Fiorino gwarantuje doskonałe wykorzystanie przedziału ładunkowego o regularnym, kubicznym kształcie, do którego zapewniają dostęp szerokie drzwi tylne otwierające się do kąta 180° i charakteryzujące się ergonomicznymi, pionowymi klamkami. Można również zamówić składany i chowany w podłogę fotel pasażera (do wykorzystania, jako stolik) lub całkowicie go złożyć, co pozwala na transportowanie przedmiotów o długości nawet 2,5 metra.
Kabina pasażerska została odnowiona i poprzez wprowadzenie nowych elementów jest teraz bardziej komfortowa i ergonomiczna. Przeprojektowana kierownica może posiadać przyciski do obsługi radia i być pokryta skórą, podobnie jak gałka i osłona dźwigni zmiany biegów. Zestaw wskaźników prezentuje nową grafikę ze stałym podświetleniem, aby zapewnić lepszą ich widoczność. W desce rozdzielczej został wbudowany nowy schowek, a materiały wewnętrzne wnętrza zostało całkowicie zmienione. Nowy jest również system multimedialny z radiem z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, dostępnym z systemem nawigacji satelitarnej, wyposażony w każdej wersji w Bluetooth, wejścia USB i AUX oraz odtwarzacz MP3.
Silniki i bezpieczeństwo
Gama silników (wszystkie Euro 6) może sprostać każdym wymaganiom. Dostępne są dwa turbodoładowane silniki Desla 1.3 MultiJet 2 o mocy 80 i 95 KM, jeden benzynowy o pojemności 1.4 i mocy 77 KM oraz 1.4 Natural Power CNG o mocy 70 KM z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan). Warto dodać, że w segmencie małych samochodów dostawczych rozwiązanie dwupaliwowe oferuje tylko Nowy Fiorino. Obydwie jednostki zasilane olejem napędowym charakteryzuje duża elastyczność, doskonałe osiągi i niskie koszty obsługi, zarówno pod względem spalania, jak i utrzymania. Wraz z Nowym Fiorino debiutuje wersja EcoJet, która umożliwia oszczędzanie paliwa dzięki systemowi Start&Stop, „inteligentnemu” alternatorowi i pompie oleju o zmiennej pojemności. Zestawiony ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Comfort-Matic, pozwala osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 3,8 litra na 100 km w cyklu mieszanym, przy emisji spalin 100g CO2 na kilometr, co stanowi oszczędność nawet do 14% w stosunku do wersji bez EcoJet z manualną skrzynią biegów. Nowy Fiorino posiada wszystkie systemy bezpieczeństwa montowane w poprzednim modelu: ABS z EBD, ESC z ASR, HBA, system Hill Holder, czujniki parkowania oraz poduszki powietrzne przednie i boczne.
Nowy Fiorino Adventure
Dla tych, którzy stawiają czoła wymagającym trasom, ale również po prostu po to, aby nie obawiać się zimowych warunków na drodze, Nowy Fiorino dostępny jest w wersji wyposażenia Adventure z systemem Traction+, kołami 15″ ze specjalnymi oponami M+S, podwyższonym zawieszeniem, poszerzonymi osłonami bocznymi oraz zderzakiem przednim z płytą osłonową silnika. Elementem wyróżniającym Nowego Fiorino Adventure jest system elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego Traction+, urządzenia, które ułatwia jazdę w sytuacji zmniejszonej przyczepności kół.