Volvo Cars to światowy lider systemów connectivity w branży motoryzacyjnej. Szwedzi rozpoczęli właśnie rewolucyjny program gwarantujący dostawę zakupów dokonywanych przez Internet bezpośrednio do samochodu, w czasie poniżej dwóch godzin. Przełomowa współpraca ze szwedzkim start-upem urb-it umożliwia Volvo Cars rozwijanie i dopracowywanie systemu bezpośrednich dostaw do samochodu. Ta przełomowa forma dostawy pokazuje, że nowoczesne samochody mają bardzo szeroką funkcjonalność.
Wiemy, jak ogromne znaczenie ma system bezpośrednich dostaw do samochodu, który rozwinęliśmy. Wszyscy spotykamy się z problemem dzwoniących przedstawicieli firm kurierskich próbujących dostarczyć nam przesyłki do domów, kiedy nikogo w nich nie ma. Z naszym nowym rozwiązaniem zamieniamy samochód w miejsce dostawy przesyłki, dając kurierowi możliwość jednorazowego otwarcia pojazdu poprzez nadanie cyfrowego kluczyka, przez co ograniczamy ryzyko niedostarczenia paczki – powiedział Bjoern Annwall Senior Vice President Marketing Sales and Service w Volvo Car Group.
Urbers – dostawcy
Urb-it to system dostaw, który gwarantuje doręczenie zakupionego towaru w przeciągu dwóch godzin – wystarczy kliknięcie klawisza buy na smartphonie. Taka usługa radykalnie zmienia spojrzenie na zakupy realizowane przez Internet. Szwedzki start-up zatrudnia studentów i niepełnoetatowych pracowników.
Każdy dostawca jest dokładnie sprawdzony przez urb-it, aby zagwarantować najwyższą jakość świadczonych usług. Przed każdą dostawą zamawiający poznaje imię i nazwisko dostawcy. Kiedy dostawca otrzyma zamówienie na swoje urządzenie mobilne, odbiera je ze sklepu poprzez okazanie indywidualnego kodu. Następnie dostarcza zakupy bezpośrednio do auta, w czasie poniżej dwóch godzin.
To naprawdę bardzo proste i dlatego jest tak efektywne. Zakupów dokonuje się poprzez platformę urb-it i wybiera opcję dostawy do swojego Volvo. Dostawa może być zrealizowana w czasie, który odpowiada klientowi lub tak szybko jak to tylko możliwe. Istnieje możliwość śledzenia przesyłki, aż do czasu jej dostarczenia – wtedy zamawiający dostanie potwierdzenie dostawy. Jeśli przesyłka nie zostanie dostarczona w ciągu dwóch godzin, wówczas za transport nie pobiera się żadnych opłat – powiedział Björn Annwall
Volvo Cars przetestowało dostawę przesyłek do swoich samochodów w dniu wyprzedaży, czyli w tzw. Czarny Piątek. Partnerami Volvo była największa szwedzka firma kurierska i sklep spożywczy online. Obecnie Volvo oferuje swoim klientom szeroką paletę usług connectivity. Na wybranych rynkach daje możliwość nadania przez właścicieli jednorazowego cyfrowego klucza dla dostaw przesyłek. Producent pracuje nad udostępnieniem tego rodzaju usług na całym świecie.
Wspólny projekt Volvo i urb-it najpierw ruszy w Sztokholmie. Będzie to kilkumiesięczny okres pilotażowy. Docelowo dostępność usługi zwiększy się. Jeszcze w tym roku ma być ona włączona w kilku innych dużych miastach Europy, a do 2025 roku ma to być już 200 miast na całym świecie.