W dniach od 28 kwietnia do 1 maja br. odbył się słynny zlot For authentic freedom lovers, podczas którego marka Jeep i Harley-Davidson wypełniły słynny francuski kurort Saint-Tropez, świętując trzy ważne rocznice:75. urodziny marki Jeep – kamień milowy w długiej historii usianej rekordami i legendarnymi modelami, 10. Edycję Euro Festivalu organizowanego przez Harleya Davidsona oraz trzeci rok z rzędu współpracy pomiędzy tymi dwoma amerykańskimi markami.
Na Euro Festival 2016 w Saint-Tropez pojawiło się tysiące uczestników zarówno „harleyowców”, jak i pasjonatów marki Jeep, pochodzących z całej Europy. Jako potwierdzenie wyznawanych wspólnie przez dwie amerykańskie marki wartości pasji, swobody i autentyczności, legendarny model Willys-Overland MB z 1941 roku – protoplasta wszystkich SUV-ów, prowadził słynną paradę motocykli Harley-Davidson, która utworzyła niezwykłą „wstęgę” z motocykli wijącą się przez 42 kilometry.
Oprócz imprez organizowanych przez Harleya Davidsona w ramach Festiwalu, Jeep zaplanował dwudniowy rajd, aby uczestnicy mogli przetestować na terenowych trasach pośród malowniczych wiejskich dróg i wiosek rybackich najlepsze modele SUV-ów, gwarantując pełne uroku i doświadczeń przeżycia z tą marką.
Korowód Jeepa składał się z 16 samochodów: modeli Wrangler, Renegade, Cherokee i Grand Cherokee, a towarzyszyło im pięć motocykli Harley-Davidson: Forty-Eight, Ultra Limited Low, Heritage Softail Classic 103, Switchback 103 oraz Iron 883. Trasa o długości 40 km miała początek w starym porcie San Raphael, a metę w ekskluzywnym kurorcie Saint-Tropez. Stąd wyruszył też drugi etap prowadzący aż winnicy La Rouillere, 120 hektarów przepięknych upraw winorośli rozpościerających się na obszarach gmin Gassin i Ramatuelle, gdzie SUV-y Jeep stawiły czoła licznym przeszkodom, prezentując swoje osławione możliwości w jeździe terenowej. Drugi krótki odcinek prowadził ponownie do Saint-Tropez. Następnego dnia, szesnaście SUV-ów Jeep i pięć motocykli Harley Davidson wyruszyło w dalsza drogę, aby dotrzeć do Port Grimaud, pokonując 72 km różnorodnych dróg, wśród pagórkowych pejzaży Lazurowego Wybrzeża i nadmorskich miejscowości.
Chęć przygody można było zrealizować również w Harley Village przygotowanym w Saint-Tropez. Tutaj publiczność miała do dyspozycji całą gamę SUV-ów Jeep do jazd testowych, obejmujących m.in. pokonanie najwyższego mostu zwodzonego przygotowanego przez markę: ponad 12 metrów wysokości, wliczając samochód. Gwiazdami strefy wystawowej były także dwa samochody pokazowe Jeepa zindywidualizowane wspólnie z Moparem, marką odniesienia, jeśli chodzi o usługi, obsługę klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria do samochodów marek koncernu FCA. W szczególności, Wrangler Rubicon „Strong” wyróżniał się specjalnym ekstremalnym wyposażeniem off-roadowym, natomiast Renegade „Hard Steel” zachwycił publiczność niesamowitym kolorem nadwozia Brushed Steel inspirowanym lotniczym stylem vintage. Obydwa samochody podkreślają „naturalną skłonność” SUV-ów Jeepa do indywidualizacji, cechę, która wyróżnia także markę Harley-Davidson.
Euro Festival w Saint-Tropez był imprezą, która połączyła członków dwóch wielkich klubów, wyznających wspólnie wartości, takie jak: pasja, wolność i autentyczność. Chodzi o oficjalne kluby JOG (Jeep Owners Group) i HOG (Harley Owners Group). Założony w sierpniu 2014 roku, JOG jest jedynym, oficjalnym fan clubem prowadzonym centralnie przez markę Jeep i aktywnym w 24 krajach regionu EMEA. Obecnie zrzesza on 75 tysięcy członków. HOG powstał w 1983 roku i liczy łącznie 116 tysięcy członków w 50 krajach w regionie EMEA. Obydwa oficjalne kluby zrzeszają właścicieli i entuzjastów, którzy podzielają wspólne wartości: dumę z jazdy ikoną motoryzacji, zarówno na dwóch, jak i czterech kółkach, tęsknotę za wolnością i pragnienie przygody. Ale podobieństwa na tym się nie kończą. Członkowie obydwu klubów dzielą wspólną pasję podróży i przygody, oraz wyjątkowy charakter, który „przenosi się” na pojazdy, którymi jeżdżą. To nie przypadek, że zarówno kierowcy samochodów Jeep, jak i motocykli Harley-Davidson czują przynależność do wielkiej społeczności.
W ten sposób zakończył się Euro Festival 2016 w Saint-Tropez, pierwsza z 13 imprez zaplanowanych na 2016 rok – od końca kwietnia do września – i zorganizowanych w ramach partnerskiej współpracy pomiędzy dwoma amerykańskimi ikonami, Jeepem i Harleyem-Davidsonem, przewidujących bogaty program w ośmiu krajach europejskich (Francja, Niemcy, Holandia, Austria, Wielka Brytania, Włochy, Słowenia i Czechy) plus jeden zlot w RPA. To już trzeci rok z rzędu, kiedy Jeep jest oficjalnym sponsorem Harleya-Davidsona, po sukcesie odniesionym w dwóch poprzednich edycjach: ponad 600 tysięcy uczestników w 2014 roku i ponad milion w 2015 roku. W 2016 roku oczekiwana jest jeszcze większa liczba pasjonatów i fanów, prawdziwych ambasadorów dwóch legendarnych, amerykańskich marek.