Fiat 500S to nowa najbardziej sportowa interpretacja kultowego Fiata wyróżniająca się odważnym wyglądem i posiadająca kompletne wyposażenie w standardzie. Dostępny w dwóch wersjach hatchback i kabriolet (w Polsce nieoferowany), nowy model skierowany jest do młodych kierowców poszukujących samochodu o silnej sportowym charakterze. Model ten uzupełnia gamę nowej 500, modelu z tradycjami, wraz z którym marka jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom rynku, nie zapominając o własnych korzeniach. Zaprojektowany przez Centrum Stylu Fiata, zewnętrznie i wewnętrznie odświeżony projekt, jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji: tylko w ten sposób proces rozwoju tej ikony motoryzacji może nadal trwać, dopracowując te cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.
Nowa Fiat 500S to kolejny krok naprzód, uzupełniający ofertę pięcsetki, jednej z najbardziej wszechstronnych gam w segmencie, która – w zależności od rynku – oferuje dwie wersje (sedan i kabriolet), trzy poziomy wyposażenia (Pop, Lounge and Sport), siedem wersji silnikowych z homologacją Euro 6 (1.2 o mocy 69 KM, również w wersji dwupaliwowej LPG/benzyna, 1.4 16v o mocy 100 KM, 0.9 TwinAir o mocy 80 KM, 85 KM lub 105 KM oraz 1.3 16v Multijet II o mocy 95 KM) (nowy Fiat 500 jest jedynym modelem w swoim segmencie, obok Pandy, wyposażonym w silnik zasilany olejem napędowym), trzy skrzynie biegów (pięcio- lub sześciostopniowa mechaniczna i zrobotyzowana Dualogic) oraz 10 kolorów nadwozia, w tym odcienie pastelowe, metalizowane, lakier perłowy i matowy.
Nadwozie i stylowe wnętrze
Dostępna w dwóch wersjach – hatchback i kabriolet – 500S wyróżnia się przednimi i tylnymi zderzakami o sportowym wyglądzie oraz wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi z przodu, specjalnymi nakładkami progowymi zewnętrznymi i spojlerem z tyłu. Ekskluzywny lakier „Satin Graphite” pokrywa klamki drzwi i klamkę bagażnika, obudowy lusterek i obręcze kół. Przyciemniane szyby tylne, chromowana końcówka wydechu, przednie wloty powietrza „black grained” oraz zawadiacki grill tylny nadają mu wyjątkowego charakteru.
Nowe są również 15″ felgi aluminiowe ze specjalnym satynowanym wykończeniem „Satin Graphite” oraz 16″ felgi, na zamówienie, z czarną matową diamentowaną powłoką. Ekskluzywny sportowy charakter 500S podkreślają także nowe kolory nadwozia: niebieski metalizowany Italia Blue i zielony matowy Verde Alpi w ciemnej tonacji.
Idealnie współgrające ze sportowym charakterem nowej wersji, wnętrze nowej 500S jest podkreślone przez czarne fotele i podsufitkę, kontrastujące z niebieskimi, białymi lub żółtymi panelami drzwi i profilami foteli. Na zamówienie dostępne są fotele z prestiżowej skóry Pelle Frau z białymi lub niebieskimi wstawkami. Wnętrze zdobią dodatkowo elementy „Satin Graphite” na desce rozdzielczej i sportowej kierownicy.
Ponadto, Fiat 500S Cabrio odziedziczył wszystkie zwycięskie cechy hatchbacka – kompaktowe wymiary zewnętrzne, maksymalne bezpieczeństwo w swojej kategorii, przestronność wnętrza, w której wygodnie zmieszczą się 4 osoby, doskonałe silniki w zakresie osiągów, zużycia i ochrony środowiska, wzbogacając linię innowacyjnym przesuwanym dachem otwieranym, będącym samym w sobie cudem designu. Fiat 500S kabriolet wyróżnia się miękkim, elektrycznie sterowanym dachem, otwierającym się i zamykającym z pełną elegancją, oraz wysoce wyszukanymi rozwiązaniami technicznymi: od szyby tylnej ze szkła po trzecie światło stop wbudowane w otwierany dach. Dodatkowo, dzięki solidnym bokom, można czerpać przyjemność z Fiata 500S Cabrio w każdej porze roku.
Wersje silnikowe i skrzynie biegów
Nowy Fiat 500S wyposażony jest w mocne, a jednocześnie oszczędne silniki, które są jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, o czym świadczy homologacja Euro 6. Współpracujące z pięcio- lub sześciostopniową skrzynią biegów lub ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic, dostępne jednostki napędowe to: silnik 1,3 16v Multijet II o mocy 95 KM turbodiesel oraz silniki benzynowe 1.2 o mocy 69 KM, 1.4 16v o mocy 100 KM oraz 0.9 TwinAir (o mocy 80 KM, 85 KM lub 105 KM w zależności od rynków).
W szczególności, nowa 500S może być wyposażona w silniki 1.3 Multijet o mocy 95 KM, który jest najdoskonalszym przykładem inżynierii samochodowej w zakresie małych silników turbodiesel: emituje zaledwie 89 g CO2 na kilometr i spełnia wymogi normy emisji Euro 6, zapewniając jednocześnie świetne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wymaga jedynie 10,7 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. Również zużycie paliwa jest pod znakiem oszczędności i ekologii: w cyklu mieszanym, aby przejechać 100 km wystarczą 3,4 litry oleju napędowego. I jeszcze jeden mały rekord: nowa 500 jest jedynym samochodem w swoim segmencie, obok Fiata Pandy, który ma silnik diesla.
UconnectTM z 7″ ekranem dotykowym HD LIVE
Na desce rozdzielczej wyróżnia się UconnectTM z 7″ ekranem dotykowym HD LIVE z efektem „tablet” i wyświetlaczem HD, która oferuje różnorodne funkcje, począwszy od usług UconnectTM LIVE proponowanych w wyposażeniu seryjnym, po dostępność systemu głośnomówiącego z technologią Bluetooth i rozpoznawaniem głosu i licznych opcji muzycznych, dodatkowo względem radia FM/AM. Kierowca może podłączyć swoje urządzenia muzyczne za pomocą USB lub poprzez dodatkowe wejście 3.5 mm (jack) lub skorzystać ze „streamingu” muzyki poprzez Bluetooth z kompatybilnego smartfona.
Dodatkowo, w nowym UconnectTM 7″ HD LIVE na zamówienie, dostępne jest radio cyfrowe (DAB) oraz wbudowany system nawigacji 3D TomTom.
BeatsAudioTM system
Nowy Fiat 500S wprowadza do gamy 500 nowości audio oferowane przez Beats by Dr. Dre, system, który całkowicie rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu.
Na zamówienie, klient może wyposażyć swój samochód w ekskluzywny system nagłośnienia BeatsAudioTM zaprojektowany we współpracy z Beats by Dr. Dre.
System BeatsAudioTM może poszczycić się łączną mocą 440 Watt oraz 8-kanałowym cyfrowym wzmacniaczem mocy wykorzystującym zaawansowany algorytm korekcji dźwięku, który potrafi odtworzyć całe spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych. System nagłośnienia audio Beats Audio składa się ze wzmacniaczy 8-kanałowych o mocy 440 Watt; dwóch głośników wysokotonowych (tweeter) umieszczonych na słupkach przednich; dwóch midwooferów 165 mm na drzwiach przednich; dwóch fullrange 165 mm z tyłu; i jednego subwoofera 200 mm umieszczonego w środkowej części bagażnika we wnęce na koło zapasowe.
Dzięki innowacyjnemu zestawowi wskaźników z 7″ wyświetlaczem TFT – dostępnemu jako opcja dla nowej 500S – deska rozdzielcza umożliwia „fully-digital driving experience”, przy jednoczesnym zachowaniu klasycznego layoutu deski 500, z okrągłym prędkościomierzem i przyciskami.
Bezpieczeństwo i komfort na najwyższym poziomie
Nowa 500S jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w całym segmencie, o czym świadczy siedem poduszek powietrznych w standardzie (dwie poduszki przednie, dwie poduszki kurtynowe, dwie boczne i jedną poduszkę chroniącą kolana), dodatkowo w stosunku do zaawansowanych technologicznie rozwiązań umożliwiających kierowcy doskonałą kontrolę pojazdu (bezpieczeństwo czynne): od ABS wyposażonego w system EBD (Electronic Brake Distribution) po nowoczesny ESC (Electronic Stability Control), od systemu kontroli trakcji ASR (Anti Slip Regulation) po urządzenie Hill Holder, ułatwiające ruszanie na wzniesieniu oraz system HBA (Hydraulic Brake Assistance) wspomagający hamowanie awaryjne.
Nowy Fiat 500S oferuje charakterystyki w zakresie dynamiki i komfortu pozwalające użytkownikom cieszyć się jazdą, podróżując wygodnie i bezpiecznie. Cechy te są podkreślone poprzez zastosowanie przedniego zawieszenia niezależnego MacPherson i tylnego półniezależnego zawieszenia z belką skrętną. Dwa schematy zawieszenia, opracowane przez Magneti Marelli, zostały dodatkowo ulepszone w celu zastosowania w nowej 500S, zapewniając komfort jazdy na maksymalnym poziomie.
Mopar Vehicle Protection
Mopar Vehicle Protection oferuje szeroką gamę kontraktów serwisowych gwarantowanych przez Fiat Chrysler Automobiles, które zapewniają Klientom całkowity spokój i pozwalają im cieszyć się bezproblemową jazdą swoim samochodem. Tylko Mopar Vehicle Protection gwarantuje, że wszelkie naprawy będą wykonywane przez wysoko wykwalifikowany personel w autoryzowanych warsztatach Fiata w całej Europie, gdzie używa się tylko i wyłącznie oryginalnych części zamiennych.
Portfel produktów Mopar Vehicle Protection obejmuje szeroką i elastyczną ofertę gwarancji rozszerzonych i pakietów przeglądów okresowych, które mogą zostać przeniesione na nowego właściciela w przypadku sprzedaży pojazdu. Klient może wybrać najbardziej odpowiadający mu pakiet, zarówno w zakresie przebiegu, jak i czasu trwania.
Dla nowej 500S, Mopar Vehicle Protection oferuje klientom szeroką gamę usług zapewniających dodatkową ochronę ich pojazdów. Pakiet Maximum Care, na przykład, zawiera pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne i elektryczne wydłużające gwarancję do maksymalnie 3 lat po upływie gwarancji producenta.
Plan przeglądów okresowych Easy Care obejmuje usługi w zakresie przeglądów okresowych w konkurencyjnych cenach aż do 5 lat.
Kontrakty serwisowe Mopar Vehicle Protection można nabyć w momencie zakupu nowego pojazdu i wliczyć je (w razie potrzeby) w koszt kredytu FCA Banku (na wybranych rynkach). Pakiet Easy Care można nabyć w dowolnym momencie, najpóźniej przed wykonaniem pierwszego przeglądu, natomiast MAXIMUM CARE można zakupić w ciągu 24 miesięcy od daty rejestracji pojazdu.