Nowy Abarth 124 spider ma zawrócić w głowie młodej generacji klientów swymi osiągami i technicznym DNA. Łączy w sobie prawdziwe doznania jazdy roadsterem, z technologią i bezpieczeństwem oraz akcentami nieomylnego włoskiego designu.
Nowy Abarth 124 spider gwarantuje zarówno wspaniałe emocje, jak i przyjemność z jazdy, jaką może dać jedynie jazda roadsterem. Samochód ten stworzony dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu Zespołu Wyścigowego Abarth, stanowi najlepszy przykład ucieleśnienia wyróżniających wartości marki Abarth, do których zalicza się osiągi, mistrzowskie wykonanie oraz postęp techniczny. To samochód, który wywołuje zadowolenie i uśmiech na twarzy kierowcy.
Aby zapewnić wyjątkową dynamikę jazdy, Abarth 124 spider jest standardowo wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy (mechaniczny). Jego masa jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest zainstalowany za przednią osią, co gwarantuje optymalną zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Ponadto, równomierny rozkład masy na osie znajduje przełożenie na wysoki poziom osiągów i zwinności.
124 spider ma z przodu zawieszenie dwuwahaczowe oraz 5-punktowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, aby zwiększyć stabilność podczas pokonywania zakrętów. Reakcje układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki sportowej kalibracji układu wspomagania kierownicy.
Pod maską kryje się mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1.4 MultiAir. Dostarcza on 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Ponadto, we wszystkich samochodach marki Abarth odgłos, jaki wydaje silnik jest czymś, co naprawdę ma znaczenie, stąd standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza wyposażony w technologię Dual Mode zdolny do modyfikacji drogi przepływu gazów spalinowych zależnie od osiąganego przez silnik poziomem obrotów na minutę oraz wydający piękny, głęboki rasowy dźwięk.
Spider jest dostępny z sześcio-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential.