Już we wrześniu na pierwszej w Polsce wystawie car designu Renault. Passion for Design & Innovation zostanie zaprezentowany samochód koncepcyjny Renault DeZir. Jest on uważany za jeden z najpiękniejszych samochodów koncepcyjnych na świecie. DeZir doskonale obrazuje strategię designu Renault, która opiera się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach.
Wystawa odbędzie się w ramach Wawa Design Festiwal, w dniach 3-11 września br. w Soho Factory w Warszawie. Oprócz możliwości zobaczenia spektakularnego modelu Renault DeZir, odwiedzający wystawę będą mogli poznać jak powstaje projekt samochodu – od pierwszej kreski do produktu finalnego.
Zobacz też: Zmysłowe, koncepcyjne Renault DeZir
Wystawa będzie nie lada gratką dla fanów motoryzacji i designu, ponieważ po raz pierwszy w Polsce będą mieli szansę obejrzeć model Renault DeZir, najczęściej określany jako piękny i intrygujący. Wystawa będzie także okazją do lepszego poznania nowej strategii designu Renault – mówi Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji Renault Polska.
O Renault DeZir
Renault DeZir to sportowe coupe napędzane silnikiem elektrycznym, które łączy elegancką linię z ekologicznym podejściem do środowiska. Charakteryzuje go zmysłowa linia i intensywny czerwony kolor. Wnętrze auta wyraża lekkość – kształty są łagodne i lekkie. Dominuje biel z akcentami w mocnym czerwonym kolorze, takim samym jak kolor nadwozia. Zastosowano tu szlachetne materiały, m.in. białą skórę na fotelach, desce rozdzielczej i podłodze oraz czerwoną lakę na konsoli i akcesoriach. Siedzenia mają kształt bezpiecznego kokonu i pokryte są białą skórą, inaczej wykończoną po stronie kierowcy i pasażera.
Wystawa Renault
Passion for Design & Innovation będzie się składać z dwóch części. Zwiedzający na przykładzie modeli Renault poznają koncepcję strategii designu Renault oraz zobaczą jak wygląda sam proces projektowania samochodu – od pierwszej kreski do produktu finalnego. Zaprezentowane zostaną także szkice designerów Renault oraz filmy przedstawiające etapy pośrednie w projektowaniu poszczególnych modeli.
Oprócz spektakularnego samochodu Renault DeZir, widzowie będą mogli także oglądać makietę modelu Renault Megane wykonaną z gliny wykonaną przez projektantów Renault.
W strefie interaktywnej odwiedzający – w tym dzieci – będą mogli pokazać swoje umiejętności w zakresie projektowania i konstruowania.
Więcej o wystawie i strategii design Renault. Passion for Design & Innovation na stronie renaultpassion.pl.
Strategia designu Renault
Centralnym elementem strategii Renault jest człowiek i jego potrzeby, a design opiera się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach. Strategię designu Renault ilustruje „stokrotka etapów życia” stworzona przez Dyrektora Designu Renault, Laurensa Van den Hackera. Każdemu etapowi życia, który obrazują płatki stokrotki, przypisany jest concept-car, który zapowiadał wejście na rynek odpowiadających mu modeli seryjnych.