MotoNews.pl

Jednotonowy pick-up Renault Alaskan

01 lipca 2016

Kategoria | Auto firmowe
Marka, model | ,
renault-alaskan 80146

Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale zaprojektowanym samochodem o dużej mocy. Model ALASKAN został opracowany z udziałem inżynierów z Francji, Japonii i Ameryki Łacińskiej, by spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie.

Jest oferowany z nadwoziem o pojedynczej i podwójnej kabinie, w wersji podwozia z kabiną wyposażoną w krótką lub przedłużoną skrzynię ładunkową oraz z nadwoziami różnych szerokości. Pojazd został zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych i oferuje usługi, zabudowy i akcesoria odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów tego segmentu.

Imponujący design

Nazwa ALASKAN inspirowana była słowem „ALASKA”, które znaczy „Wielki Ląd”. Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód.

Prestiżowy design modelu ALASKAN jest zgodny z tradycyjnymi kanonami estetycznymi, obowiązkowymi w tym segmencie, a jednocześnie w pełni wyraża tożsamość marki Renault. Okazałe formy nadwozia samochodu zawierają w sobie główne cechy designu Renault wprowadzając powiew świeżości w segmencie pick-upów.

Wyrazisty przód

  • Nowa stylistyka modeli Renault jest widoczna w szerokim wlocie powietrza zdobionym chromowanymi elementami. Chromowana listwa podkreśla również dolną część wlotu powietrza. Łączy ona reflektory i tworzy naturalne przejście między grillem a zderzakiem.
  • Muskularne linie pokrywy silnika wzmacniają wrażenie solidnej konstrukcji.
  • Logo marki umieszczone jest na czarnym, błyszczącym tle.

Charakterystyczne światła przednie full LED w kształcie litery C

  • Światła dzienne w technologii full LED o charakterystycznym kształcie litery C.
  • Światła mijania i przeciwmgłowe świadczą o mocy pojazdu.

Wyraźnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach

  • Wymiary ALASKANA sprawiają, że jest to samochód prestiżowy, emanujący mocą.
  • Atletyczne, mocno zarysowane formy; potężne nadkola obejmujące 16- lub 18-calowe koła z motywami diamentu ze stopu metali lekkich.
  • Linie nadwozia samochodu kojarzą się z zaawansowaną technologią i trwałością konstrukcji.

Imponujący design przodu i muskularne linie nadwozia ALASKANA zapowiadają potężną moc. ALASKAN wnosi powiew świeżości do świata pick-upów i zapewnia klientom nowe doświadczenia, zarówno podczas użytkowania do celów zawodowych, jak i rekreacyjnych. – Laurens van den Acker, Wiceprezes, Dyrektor ds. Designu Przemysłowego

Solidny i komfortowy

Tylne zawieszenie z pięcioma wahaczami dla zapewnienia wyższego komfortu jazdy

  • Nowe, zdecydowanie nowoczesne zawieszenie tylne z pięcioma wahaczami zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na drodze oraz najwyższy komfort wszystkim pasażerom, nie idąc jednocześnie na żadne kompromisy w odniesieniu do właściwości terenowych lub trwałości konstrukcji pojazdu.
  • Komfort jazdy jest wyższy w porównaniu do bardziej konwencjonalnego rozwiązania z resorami piórowymi. Dodatkowo ograniczono zjawisko tarcia, niezależnie od obciążenia pojazdu. Konfiguracja zawieszenia z pięcioma wahaczami lepiej tłumi hałasy i drgania.
  • Oferowane jest w modelu ALASKAN w wersji z podwójną kabiną.

Wyjątkowo wytrzymałe podwozie na ramie

  • Wzmocniona rama podwozia umożliwiająca uzyskanie ponad jednej tony ładowności to kluczowy element w tym segmencie
  • Całkowicie zamknięta rama podwozia modelu ALASKAN, opracowana przez Alians Renault-Nissan, jest idealnie dopasowana do potrzeb klientów, zarówno w eksploatacji samochodu jako wyłącznie dostawczego, jak i do celów rekreacyjnych.
  • Zwiększona sztywność ramy zapewnia lepsze zachowanie w czasie jazdy oraz wyższe bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu wytrzymałych materiałów.
  • Wysoki prześwit: 230 mm.
  • Największa masa przyczepy: 3,5 tony.
  • Inteligentna koncepcja układu jezdnego podnosząca zdolności terenowe samochodu (kąt natarcia, zejścia i rampowy).
  • Zabezpieczenie skrzyni ładunkowej przed promieniami UV, podłoga wodoodporna
    i antypoślizgowa.
  • Solidna i wytrzymała rama podwozia zabezpieczona antykorozyjnie, wykonana ze stali o wysokiej odporności.
  • Skrzynia ładunkowa odporna na intensywną eksploatację, krótka lub przedłużona, zależnie od rynku.
  • System zaczepów z prowadnicami wbudowanymi w burty oraz czterema pomysłowo rozwiązanymi uchwytami do szybkiego i bezpiecznego mocowania wszelkiego rodzaju ładunku.
  • Zasilanie dodatkowe 12 V.

Przestronne i komfortowe wnętrze

  • Kabina: drugi rząd siedzeń zapewnia komfort porównywalny z samochodami osobowymi (promień na wysokości kolan: 589 mm / kąt pochylenia oparcia: 23 stopnie).
  • Bardzo wygodne, regulowane fotele ograniczające zmęczenie podczas długich podróży:
  • Cztery, sześć lub osiem parametrów regulacji ze sterowaniem ręcznym lub elektrycznym.
  • Fotele z podparciem lędźwiowym zapewniające jednolite rozłożenie masy ciała.
  • Ogrzewanie przednich foteli.
  • Klimatyzacja automatyczna z dwustrefowym sterowaniem temperaturą nawiewu oraz regulacją siły nawiewu na miejsca z tyłu kabiny: wyższy komfort jazdy.
  • Intuicyjnie rozmieszczone schowki w kabinie, konsola centralna i kieszenie w drzwiach oraz schowki pod fotelami.

Mocny i pomysłowo skonstruowany

Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi

  • ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master:
  • Wersje o mocy 160 i 190 KM.
  • Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.
  • Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika.
  • Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.
  • Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
  • Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.

Właściwości terenowe

  • Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
  • 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać z lepszych właściwości jezdnych.
  • 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h.
  • 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).
  • Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.
  • Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.
  • Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu
    i bezpieczeństwo:
  • Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę,
  • Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.
  • A także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).

    Inteligentna i intuicyjna technologia

  • System Renault Hands Free z przyciskiem do rozruchu silnika.
  • Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.
  • Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.
  • System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).
  • Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).
Zdjęcia: Renault