Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale zaprojektowanym samochodem o dużej mocy. Model ALASKAN został opracowany z udziałem inżynierów z Francji, Japonii i Ameryki Łacińskiej, by spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie.
Jest oferowany z nadwoziem o pojedynczej i podwójnej kabinie, w wersji podwozia z kabiną wyposażoną w krótką lub przedłużoną skrzynię ładunkową oraz z nadwoziami różnych szerokości. Pojazd został zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych i oferuje usługi, zabudowy i akcesoria odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów tego segmentu.
Imponujący design
Nazwa ALASKAN inspirowana była słowem „ALASKA”, które znaczy „Wielki Ląd”. Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód.
Prestiżowy design modelu ALASKAN jest zgodny z tradycyjnymi kanonami estetycznymi, obowiązkowymi w tym segmencie, a jednocześnie w pełni wyraża tożsamość marki Renault. Okazałe formy nadwozia samochodu zawierają w sobie główne cechy designu Renault wprowadzając powiew świeżości w segmencie pick-upów.
Wyrazisty przód
- Nowa stylistyka modeli Renault jest widoczna w szerokim wlocie powietrza zdobionym chromowanymi elementami. Chromowana listwa podkreśla również dolną część wlotu powietrza. Łączy ona reflektory i tworzy naturalne przejście między grillem a zderzakiem.
- Muskularne linie pokrywy silnika wzmacniają wrażenie solidnej konstrukcji.
- Logo marki umieszczone jest na czarnym, błyszczącym tle.
Charakterystyczne światła przednie full LED w kształcie litery C
- Światła dzienne w technologii full LED o charakterystycznym kształcie litery C.
- Światła mijania i przeciwmgłowe świadczą o mocy pojazdu.
Wyraźnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach
- Wymiary ALASKANA sprawiają, że jest to samochód prestiżowy, emanujący mocą.
- Atletyczne, mocno zarysowane formy; potężne nadkola obejmujące 16- lub 18-calowe koła z motywami diamentu ze stopu metali lekkich.
- Linie nadwozia samochodu kojarzą się z zaawansowaną technologią i trwałością konstrukcji.
Imponujący design przodu i muskularne linie nadwozia ALASKANA zapowiadają potężną moc. ALASKAN wnosi powiew świeżości do świata pick-upów i zapewnia klientom nowe doświadczenia, zarówno podczas użytkowania do celów zawodowych, jak i rekreacyjnych. – Laurens van den Acker, Wiceprezes, Dyrektor ds. Designu Przemysłowego
Solidny i komfortowy
Tylne zawieszenie z pięcioma wahaczami dla zapewnienia wyższego komfortu jazdy
- Nowe, zdecydowanie nowoczesne zawieszenie tylne z pięcioma wahaczami zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na drodze oraz najwyższy komfort wszystkim pasażerom, nie idąc jednocześnie na żadne kompromisy w odniesieniu do właściwości terenowych lub trwałości konstrukcji pojazdu.
- Komfort jazdy jest wyższy w porównaniu do bardziej konwencjonalnego rozwiązania z resorami piórowymi. Dodatkowo ograniczono zjawisko tarcia, niezależnie od obciążenia pojazdu. Konfiguracja zawieszenia z pięcioma wahaczami lepiej tłumi hałasy i drgania.
- Oferowane jest w modelu ALASKAN w wersji z podwójną kabiną.
Wyjątkowo wytrzymałe podwozie na ramie
- Wzmocniona rama podwozia umożliwiająca uzyskanie ponad jednej tony ładowności to kluczowy element w tym segmencie
- Całkowicie zamknięta rama podwozia modelu ALASKAN, opracowana przez Alians Renault-Nissan, jest idealnie dopasowana do potrzeb klientów, zarówno w eksploatacji samochodu jako wyłącznie dostawczego, jak i do celów rekreacyjnych.
- Zwiększona sztywność ramy zapewnia lepsze zachowanie w czasie jazdy oraz wyższe bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu wytrzymałych materiałów.
- Wysoki prześwit: 230 mm.
- Największa masa przyczepy: 3,5 tony.
- Inteligentna koncepcja układu jezdnego podnosząca zdolności terenowe samochodu (kąt natarcia, zejścia i rampowy).
- Zabezpieczenie skrzyni ładunkowej przed promieniami UV, podłoga wodoodporna
i antypoślizgowa. - Solidna i wytrzymała rama podwozia zabezpieczona antykorozyjnie, wykonana ze stali o wysokiej odporności.
- Skrzynia ładunkowa odporna na intensywną eksploatację, krótka lub przedłużona, zależnie od rynku.
- System zaczepów z prowadnicami wbudowanymi w burty oraz czterema pomysłowo rozwiązanymi uchwytami do szybkiego i bezpiecznego mocowania wszelkiego rodzaju ładunku.
- Zasilanie dodatkowe 12 V.
Przestronne i komfortowe wnętrze
- Kabina: drugi rząd siedzeń zapewnia komfort porównywalny z samochodami osobowymi (promień na wysokości kolan: 589 mm / kąt pochylenia oparcia: 23 stopnie).
- Bardzo wygodne, regulowane fotele ograniczające zmęczenie podczas długich podróży:
- Cztery, sześć lub osiem parametrów regulacji ze sterowaniem ręcznym lub elektrycznym.
- Fotele z podparciem lędźwiowym zapewniające jednolite rozłożenie masy ciała.
- Ogrzewanie przednich foteli.
- Klimatyzacja automatyczna z dwustrefowym sterowaniem temperaturą nawiewu oraz regulacją siły nawiewu na miejsca z tyłu kabiny: wyższy komfort jazdy.
- Intuicyjnie rozmieszczone schowki w kabinie, konsola centralna i kieszenie w drzwiach oraz schowki pod fotelami.
Mocny i pomysłowo skonstruowany
Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi
- ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master:
- Wersje o mocy 160 i 190 KM.
- Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.
- Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika.
- Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.
- Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
- Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.
Właściwości terenowe
- Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
- 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać z lepszych właściwości jezdnych.
- 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h.
- 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).
- Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.
- Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.
- Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu
i bezpieczeństwo: - Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę,
- Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.
- A także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).
Inteligentna i intuicyjna technologia
- System Renault Hands Free z przyciskiem do rozruchu silnika.
- Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.
- Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.
- System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).
- Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).