Opel GT Concept, gwiazda tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, stanowi kontynuację silnej tradycji marki w projektowaniu samochodów koncepcyjnych. Jest też przykładem awangardowego wzornictwa w najczystszej formie. Samochód zdobył także uznanie Niemieckiej Rady Wzornictwa, organizatora prestiżowego konkursu Automotive Brand. Decyzją znakomitego jury futurystyczny samochód sportowy został uhonorowany tytułem „Najlepszy z najlepszych” w kategorii „Koncepcje”.
Firma Opel otrzymała także trzy inne pierwsze nagrody: wydarzenie dla dealerów „Misja Astra” również zostało uznane za „najlepsze z najlepszych”, a osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar i nowy konfigurator na urządzenia mobilne zwyciężyły w kategoriach „Przyszłość mobilności i części” oraz „Rozwiązania cyfrowe”. Mark Adams, wiceprezes ds. wzornictwa w firmie Opel, 29 września na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu odbierze nagrodę za Opla GT Concept.
Opel GT Concept – koncepcyjnie “najlepszy z najlepszych”
„GT Concept to samochód marzeń, w którym Opel na nowo zinterpretował swoją filozofię „łączenia rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją”. Reakcje przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Wraz z moim zespołem jesteśmy dumni, że nasze studium samochodu sportowego zostało uhonorowane nagrodą Automotive Brand dla najlepszego samochodu koncepcyjnego 2016 roku” — powiedział Mark Adams.
Opel GT Concept, zaprezentowany po raz pierwszy na marcowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nawiązuje do tradycji kultowego sportowego coupe, czyli pierwszego Opla GT. Jednocześnie wyznacza trendy dalszego rozwoju marki. Imponujący model o muskularnej sylwetce zapowiada przyszłą stylistykę Opla: odważną, emocjonalną i sportową. Studyjny samochód o kompaktowych wymiarach jest awangardowy, a jednocześnie minimalistyczny.
Trzy pierwsze nagrody za innowacyjność
Nagrodzie za wzornictwo towarzyszyły trzy zwycięstwa Opla w dziedzinie marketingu. Jury przyznało firmie nagrodę „Najlepsze z najlepszych” w kategorii „wydarzenia” za „Misję Astra”. Tak nazywał się premierowy pokaz nowej Astry, który firma Opel zorganizowała dla swoich dealerów. Przedstawiciele dealerów spędzili dwa dni jako „Astranauci”, nocując w 250 futurystycznych namiotach rozstawionych na pustkowiu w hiszpańskich górach Sierra Nevada.
„Zawsze chcemy oferować naszym dealerom coś odmiennego, dlatego też wpadliśmy na naprawdę niezwykły pomysł prezentacji nowej Astry. Dzięki przypominającemu krajobraz księżycowy miasteczku namiotowemu, zlokalizowanemu przy torze wyścigowym, stworzyliśmy wydarzenie, które nie można przeliczyć na żadne pieniądze.” – powiedziała Tina Müller, dyrektor ds. marketingu w firmie Opel, ciesząc się z faktu, że ta odważna koncepcja marketingowa zrobiła wrażenie nie tylko na dealerach Opla, ale także jurorach konkursu Automotive Brand.
Ponadto, osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar zdobył pierwszą nagrodę w kategorii „Przyszłość mobilności i części”. Jury podkreśliło też znaczenie digitalizacji, przyznając firmie Opel kolejną nagrodę w konkursie Automotive Brand — za mobilny konfigurator. Umożliwia on klientom spersonalizowanie wybranego modelu Opla niemal z każdego miejsca.
Automotive Brand jest międzynarodowym konkursem dla marek motoryzacyjnych w dziedzinie wzornictwa. Niemiecka Rada Wzornictwa, powołana w 1953 roku jako fundacja, nagradza produkty i kampanie komunikacyjne wyróżniające się pod względem stylistycznym. Stara się również zwracać uwagę na fundamentalne znaczenie wzornictwa marek w branży motoryzacyjnej.