Kiedy samochód ma tak piorunujący wygląd jak Toyota C-HR, jego system audio powinien porażać jakością dźwięku. Aby to osiągnąć, Toyota skorzystała z wiedzy i doświadczenia firmy JBL, znanego producenta profesjonalnego nagłośnienia. Specjaliści obu firm współpracowali ze sobą od bardzo wczesnego etapu projektowania wnętrza. Efektem jest wyjątkowy układ najwyższej jakości głośników, precyzyjnie dopasowany do akustycznych warunków panujących we wnętrzu samochodu.
Przestrzeń dźwiękowa
Od początku projektowania nowego crossovera Toyoty wiele elementów wnętrza, takich jak okna, podsufitka czy tapicerka, aż po bezpośrednie otoczenie każdego głośnika, zostały tak zaprojektowane, żeby w najmniejszym stopniu nie zakłócić jakości dźwięku. Dźwięk pozostaje czysty i głęboki, bez względu na to, czy samochód porusza się po mieście, czy pędzi po autostradzie.
Przekazać emocje
Toyota i JBL miały jeden cel – aby niezależnie od warunków na drodze kierowca i pasażerowie czuli emocje kryjące się za muzyką, zgodnie z intencją jej twórców. Jak ujął to starszy inżynier JBL: Chcieliśmy, żeby nasi klienci czuli się, jakby byli na koncercie.
Toyota C-HR niczym sala koncertowa
Toyota C-HR oferuje najlepszą jakość dźwięku w swojej klasie. Zestaw JBL składa się z ośmiokanałowego wzmacniacza stereo o mocy 576 watów oraz 9 głośników. W skład tego zestawu wchodzą dwa niedawno opatentowane, tubowe głośniki wysokotonowe ze specjalnymi kierownicami dźwięku.
Głośniki te są zamocowane w słupkach A. Ich zaletą jest szerokie rozproszenie dźwięku. Oznacza to dźwięk czystszy i bardziej oddziałujący na emocje, na większej przestrzeni. Architektura systemu przodu samochodu składa się także z szeroko rozpraszających dźwięk głośników średniotonowych oraz dwóch subwooferów. Tył samochodu jest nagłośniony przez dwa głośniki szerokopasmowe i 19-centymetrowy subwoofer. Umieszczono go w specjalnie opracowanej kieszeni w bagażniku.
Zobaczyć dźwięk
Najlepszym sposobem na przekonanie się o jakości sprzętu nagłaśniającego jest fizyczne wypróbowanie go. Ponieważ jednak C-HR nie jest jeszcze dostępny w salonach, aby zilustrować możliwości systemu audio Toyota przygotowała wyjątkową wizualną prezentację jakości dźwięku. Na wideo opublikowanym na YouTube widać, jak na pracę głośników C-HR reaguje wylana na ich membrany farba i wysypane na ich powierzchnię diamenty. Powstające w wyniku tego zawiłe wzory świadczą o mocy i jakości głośników.