MotoNews.pl

Lexus LC już w polskich salonach!

26 sierpnia 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Lexus-LC500-Polska 10

W zeszłym tygodniu polską premierę miało sportowe coupe Lexus LC 500. Przedstawiamy zdjęcia z tego wydarzenia. Wkrótce samochód będzie można zobaczyć we wszystkich salonach Lexusa w Polsce. Nowe coupe to nowy model flagowy firmy, którego zadaniem jest budowanie silnego obrazu marki jako dostawcy samochodów zapewniających maksimum komfortu, niezawodności i  bezpieczeństw. Modele mają także oferować niezrównaną przyjemność jazdy i imponować wyjątkowym stylem.

Lexus LC – historia powstania

Lexus LC powstał jako urzeczywistnienie idei wyrażonej w zaprezentowanym cztery lata temu w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji. Pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto jednak o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym.

W ciągu trzech i pół roku od tej decyzji inżynierowie i projektanci Lexusa stworzyli zupełnie nową platformę. Wyposażono ją w nowy zespół napędowy. Priorytetem zespołu było zachowanie maksymalnej wierności Lexusa LC 500 w stosunku do koncepcyjnego LF-LC. Cel ten osiągnięto, wypracowując konieczne kompromisy w efekcie ścisłego współdziałania inżynierów z projektantami.

Lexus LC – szczegóły techniczne

Szereg elementów zaprojektowano od podstaw w ten sposób, by zachować założenia designerskie, które zadecydowały o znakomitym przyjęciu samochodu koncepcyjnego. Przykładem może być nisko położona pokrywa silnika, umieszczona niewiele powyżej krawędzi przednich kół. Wymagało to skonstruowania całkowicie nowego zawieszenia przedniego. Mieści się ono w bardzo ciasnej przestrzeni z uwzględnieniem rozmiarów silnika V8 i 21-calowych kół. Jednocześnie zawieszenie zapenia znakomite własności jezdne.

Konstrukcja tyłu LC wyróżnia się ładnym przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami. Wymusiło to opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.

Aby zminimalizować masę samochodu zbudowanego na nowej platformie GA-L, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium, zaś wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg. Aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.

Konstrukcję samochodu dopracowano w najdrobniejszych szczegółach, by uzyskać doskonałe własności jezdne, maksymalne osiągi, ergonomię i wrażenia z jazdy. Aby uzyskać optymalny rozkład mas między przodem i tyłem 52 do 48 procent, akumulator umieszczono w bagażniku.

Charakterystyczne przednie i boczne wloty powietrza mają za zadanie poprawienie aerodynamiki. Ich obecność zmniejsza zawirowania powietrza i pomaga ustabilizować koła przy dużych prędkościach. Grubość i kształt koła kierownicy zmienia się wzdłuż obwodu. Sprawdza się to świetnie przy dynamicznej jeździe. Silnik zaopatrzono w aktywny wydech, dzięki któremu LC 500zyskał agresywne brzmienie. Reflektory LED wyposażono w najmniejsze diody w branży. Są bardzo skuteczne, a przy tym dają znakomity efekt estetyczny.

Lexus LC – napęd

Do napędu auta wykorzystano sprawdzony w większych, wyczynowych Lexusach RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8. Charakteryzuje się mocą 467 KM i maksymalnym momentem 528 Nm. Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w luksusowym aucie sportowym. Sprzęgło hydrokinetyczne w tej przekładni jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus. Mniejsze wymiary oznaczają mniejszą masę i mniejsze opory.

Prestiżowe nagrody

Podczas światowej premiery na targach North American International Auto Show w styczniu 2016 nowy Lexus LC 500 został uhonorowany prestiżowymi nagrodami EyesOn Design w dwóch kategoriach. Jurorzy uznali luksusowe coupe Lexusa za najlepszy projekt w kategorii samochodów seryjnych (Best Production Car). Lexus LC 500 dostał też nagrodę EyesOn Design za najlepszy projekt wnętrza (Best Designed Interior). Warto zauważyć, że w 2012 roku nagrodą EyesOn Design uhonorowany został w Detroit protoplasta Lexusa LC, koncepcyjny model LF-LC.

Sprzedaż

Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6.

Najnowszy Lexus przyjechał do Polski w ramach sześciomiesięcznego tournée po ponad 25 krajach całej Europy. Samochód był już prezentowany na wystawie motoryzacyjnej w stolicy Hiszpanii, odwiedził Amsterdam, uczestniczył w prologu 24-godzinnego wyścigu na niemieckim torze Nürburgring i wziął udział w kultowym brytyjskim Festiwalu Prędkości w Goodwood.

 

Zdjęcia: Lexus, complexPR