Zespół Lexus Gazoo Racing zaprezentował wyścigową wersję modelu LC. W przyszłym roku zastąpi ona Lexusa RC F w japońskich wyścigach serii Super GT. Lexus LC GT500 został opracowany przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o nowych przepisach, wchodzących w sezonie 2017. Wolnossący, pięciolitrowy silnik V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastąpiono turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³. Wyposażono ją w bezpośredni wtrysk paliwa. Natomiast zamiast dziesięciobiegowej przekładni automatycznej zastosowano sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów.
Lexus LC GT500 – wymiary i wygląd zewnętrzny
Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC. Ma jednak sporo modyfikacji. Zaliczają się do nich: umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów. Jazdy próbne nowego auta rozpoczną się już we wrześniu.
Aktualny stan wyników serii Super GT
W chwili obecnej, po niedzielnym wyścigu na torze Suzuka, zespoły startujące Lexusami RC F GT500 zajmują pięć miejsc w pierwszej dziesiątce wyników, w tym dwa na podium – pierwsze Yuji Tachikawa i Hiroaki Ishiura, drugie Daisuke Ito i Nick Cassidy. Na pozycji czwartej są Kazuya Oshima i Andrea Caldarelli, piątej – Yuhi Sekiguchii Yuji Kunimoto, zaś na ósmej były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen i Kohei Hirate.