Jak przystało na samochód sportowy wśród kompaktowych SUV-ów, Macan już od chwili debiutu wyznacza klasowe wzorce w dziedzinie dynamiki jazdy. Teraz Porsche po raz kolejny podnosi poprzeczkę. Gamę modelową uzupełnia topowy Porsche Macan Turbo z pakietem Performance Model imponuje wyśrubowanym poziomem właściwości jezdnych, zwinnością prowadzenia i jeszcze większym ładunkiem emocji.
Napęd i osiągi
Nowy wariant otrzymał wzmocniony, podwójnie turbodoładowany silnik 3.6 V6 – generuje on moc 324 kW (440 KM), o 30 kW (40 KM) wyższą niż jednostka modelu Macan Turbo. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 550 do 600 Nm. Jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych, od 1500 do 4500 obr./min.
Pierwszą „setkę” Macan Turbo z pakietem Performance osiąga w ciągu zaledwie 4,4 s (o 0,4 s krócej niż 400-konna wersja Turbo). Jego prędkość maksymalna wynosi 272 km/h (o 6 km/h więcej). Przyrost siły napędowej przekłada się na lepsze czasy elastyczności. Czas potrzebny na przyspieszenie od 80 do 120 km/h został skrócony z 3,1 do 2,9 s. Zależnie od rodzaju ogumienia, zużycie paliwa topowej odmiany modelu Macan waha się od 9,4 do 9,7 l/100 km.
Pakiet Performance to nie tylko mocniejszy silnik
Jednak pakiet Performance nie ogranicza się wyłącznie do mocniejszego silnika. Standardowo obejmuje także nowo opracowany układ hamulcowy, obniżone zawieszenie, pakiet Sport Chrono i sportowy układ wydechowy. Na przedniej osi zamontowano rowkowane tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm. Są o 30 mm większe od tych w modelu Macan Turbo. Współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym. Sportowe właściwości jezdne oferuje zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM). Jego prześwit zmniejszono o 15 mm, a nastawy zoptymalizowano pod kątem osiągów samochodu. Na życzenie dostępne jest także pneumatyczne zawieszenie z funkcją samopoziomowania i regulacją wysokości.
Pakiet Sport Chrono
Dodatkowe pokłady dynamiki nowego Porsche Macan Turbo z pakietem Performance pozwala w pełni wykorzystać pakiet Sport Chrono. W trybie Sport Plus zmienia on zestrojenie podwozia, silnika i przekładni na jeszcze ostrzejsze. Towarzyszy temu wyjątkowo emocjonujący dźwięk wydobywający się ze sportowego układu wydechowego. Siedmiostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK została skonfigurowana pod kątem uzyskania błyskawicznych reakcji i optymalizacji punktów zmiany przełożeń. Efekt: ekstremalne przyspieszenia oraz maksymalnie sprawne przeniesienie zwiększonego momentu obrotowego na koła.
Wyposażenie opcjonalne dla Porsche Macan Turbo
Indywidualny charakter nowego Porsche Macan Turbo z pakietem Performance można dodatkowo podkreślić opcjami z szerokiej palety wyposażenia dodatkowego. Należy do nich pakiet Turbo Exterior. Obejmuje on: 21-calowe obręcze 911 Turbo z ramionami w kolorze lśniącej czerni, szereg innych elementów polakierowanych na czarno oraz diodowe reflektory główne z systemem PDLS Plus. Pakiet Turbo Interior zawiera z kolei tapicerkę i wykończenia kabiny z czarnej skóry oraz Alcantary, kolorowe aplikacje oraz elementy wykonane z włókien węglowych (np. listwy progowe z podświetlanym na biało logo modelu).
Model Macan Turbo z pakietem Performance można już zamawiać w salonach Porsche. W Polsce cena topowego wariantu zaczyna się od 419 070 PLN z VAT.