MotoNews.pl

Nowy Volkswagen Crafter – ekonomiczny i niezawodny jak nigdy dotąd

13 września 2016

Kategoria | Auto firmowe
crafter000001

Wczoraj został zaprezentowany nowy Volkswagen Crafter. Z maksymalną ładownością 5,5 tony, większą przestrzenią ładunkową wynoszącą 18,4 m3 oraz szeroką paletą silników, napędów i wariantów nadwozia, nowy Volkswagen Crafter oferuje wysoce funkcjonalne rozwiązania do codziennego użytku, które spełniają oczekiwania klientów w zakresie ich indywidualnych wymagań.

Systemy wspomagające kierowcę dostępne dla nowego Craftera zapewniają dodatkową wygodę oraz zwiększają komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Nowy Volskwagen Crafter posiada podwozie, które zostało zaprojektowane od podstaw, elektromechaniczny układ kierowniczy, silniki, które są niezawodne, bardziej wydajne i zoptymalizowane zarówno pod kątem długich podróży jak i ruchu miejskiego, dobrze przemyślane rozwiązania dla załadunku, praktycznie przygotowane miejsce pracy kierowcy i wyjątkową liczbę systemów asystujących.

„W tym miejscu należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw. Zgodnie z życzeniami klientów”, powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe podczas prezentacji w Ofenbach. Wspomniał on również: „Rozwój nowego Craftera był wyjątkową okazją aby uniknąć kompromisów i zaprojektować model w pełni wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie w tym segmencie rynku. Nowy Crafter stanowi unikalne połączenie potrzeb użytkownika oraz producenta. Innymi słowy pojazd ten został opracowany z uwzględnieniem życzeń klientów”.

Crafter czerpie z designu i jakości swojego mniejszego brata, Transportera szóstej generacji. Dynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny na zewnątrz, oferuje jednocześnie bardzo solidnie wykonane i praktyczne wnętrze. Charakteryzuje się ono największą możliwą przestrzenią ładunkową wynoszącą 18,4 m3. Do tego dochodzi maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej wynoszącą 2196 mm.

Nowy Volkswagen Crafter – wymiary

Nowy Crafter będzie oferowany w wielu wersjach, w tym także takich o bardzo dużym tonażu. W wersji Van oraz Kombi nowy Crafter dostępny będzie z nadwoziem o długości 5986 mm, 6836 mm lub 7391 mm i wysokości 2355 mm, 2590 mm lub 2798 mm. Do tego dochodzą wersje z nadwoziem z pojedynczą lub podwójną kabiną. Są oferowane w różnych długościach oraz z możliwością specjalnej zabudowy jak np. pick-up lub z mechanizmem tip-up.

Wymiary i rozwiązania transportowo-ładunkowe nowego Craftera świadczą o jego ogromnej funkcjonalności. W wersji z napędem na przednią oś oferuje on maksymalną przestrzeń ładunkową 18,4 m3 oraz dopuszczalną masę całkowitą od 3 do 4 ton. Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1380 mm. Maksymalna długość przedziału ładunkowego może wynosić 4855 mm.  Daje to nowemu Volkswagenowi Crafterowi najlepszy wynik w klasie. Załadunek nowego Craftera jest bardzo prosty, dzięki bocznym drzwiom przesuwnym w zakresie 1311 mm.

Czynności załadunkowe ułatwia także próg załadunku, który znajduje się na wysokości 570 mm (w wersjach z napędem na przednią oś) oraz drzwi tylne z możliwością otwarcia do kąta 270 stopni. Nowy Volkswagen Crafter oferuje także bardzo praktyczne rozwiązania z zakresu zabezpieczenia ładunku. Może on być chroniony „ze wszystkich stron” w dosłownym tego słowa znaczeniu. Specjalnie zaprojektowane dla modelu oraz opatentowane mocowania, uchwyty i profile wbudowano w ściany boczne, w ściankę działową, a także w dach i podłogę.

Podwozie

Płyta podłogowa, którą zaprojektowano od podstaw i zestrojono w najmniejszym szczególe, jest wyposażona z przodu w zawieszenie z kolumnami MacPhersona. W zależności od rodzaju układu przeniesienia napędu posiada także jeden z pięciu różnych wariantów zawieszenia tylnej osi z resorami piórowymi. W niektórych wariantach zawieszenie tylnej osi jest wyposażone w progresywne resory piórowe. Elektromechaniczny układ kierowniczy, który zastosowano po raz pierwszy w aucie tego segmentu, zapewnia doskonałe prowadzenie, optymalną zwrotność i bezpieczną jazdę niezależnie od obciążenia samochodu. Zwiększona precyzja układu kierowniczego oraz szybkie reakcje auta na ruchy kierownicy prowadzą również do znacznego zmniejszenia emisji CO2. Dzieje się tak dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu elektrycznego wspomagania na energię.

Ergonomiczna kabina

Ergonomia miejsca pracy kierowcy została znacząco zoptymalizowana. Od teraz można wyposażyć nowego Craftera w jeden z trzech rodzajów fotela kierowcy. W ofercie jest także model z certyfikatem AGR (Kampania na rzecz Zdrowego Kręgosłupa) z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego i funkcją masażu. Dodatkowo nowy Volskwagen Crafter posiada w standardzie elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek z pilotem zdalnego sterowania, a także mnóstwo schowków i uchwytów. Można w nich bezpiecznie przewieźć telefon komórkowy, laptopa czy tablet, rękawice robocze i wiele innych rzeczy.

Systemy bezpieczeństwa

Zwłaszcza z praktycznego punktu widzenia nowy Volkswagen Crafter imponuje doskonałą funkcjonalnością zaprojektowaną do wszelkiego rodzaju prac oraz systemami z zakresu bezpieczeństwa. Nowy Crafter oferuje niezwykły wachlarz czynnych systemów bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy. Należą do nich: aktywny asystent pasa ruchu (Lane Assist), asystent parkowania (Park Assist) oraz asystent parkowania z przyczepą (Trailer Assist). Inne systemy, to aktywny tempomat ACC z funkcją „Follow to stop”, system Front Assist oraz asystent świateł drogowych „Light Assist”.  Znajdują się na liście wyposażenia dodatkowego.

W standardzie nowego Craftera znajdziemy system awaryjnego hamowania w mieście oraz asystenta bocznego wiatru. Dostępne do nowego Craftera pasywne systemy bezpieczeństwa zwierają takie elementy jak – przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kamerę cofania „Rear Assist”, system „Rear Traffic Alert”. Dostępny jest także specjalnie zaprojektowany dla nowego Craftera system czujników chroniących boki auta przed zadrapaniem.

Zabudowy specjalne

Nowy Volkswagen Crafter zapewnia również ciekawe i przemyślane rozwiązania dla producentów zabudów specjalnych. Podłoga przestrzeni ładunkowej jest wyposażona w dodatkowe mocowania. Są oneą kompatybilne z tymi, stosowanymi do zabudowy przestrzeni ładunkowej dotychczasowego modelu. Ponadto nowy Volkswagen Crafter jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje dodatkowe urządzenia modułowe. W ofercie pojawią się takie elementy, jak druga sprężarka do chłodzenia przestrzeni ładunkowej (bardzo przydatna przy np. transporcie produktów spożywczych), cztery warianty drugiego akumulatora oraz dodatkowy wymiennik ciepła do systemów korzystających z zewnętrznego zasilania.

Dodatkowo nowy Volkswagen Crafter może być wyposażony w najnowszy system FMS czyli interfejs do zarządzania flotą. Moduł ten jako telemetryczny interfejs może być zsynchronizowany z dowolnym aktualnie używanym na rynku interfejsem zarządzania flotowego. To sprawia, że nowego Craftera łatwo będzie włączyć do swoich aktualnych flot samochodowych.

Jednostki napędowe

Najnowocześniejsze silniki spełniające normę emisji spalin EU6 zostały przygotowane do montażu na modułowej platformie do silników Diesla (MDB). Silniki nowego Craftera są oszczędne i przystosowane zarówno do pracy na długich trasach jak i jazdy w miejskich warunkach. Silnik 2.0 TDI serii „EA288 Commercial” spełniający wymagania normy emisji spalin EU6, który został zaprojektowany specjalnie dla nowego Craftera, dla modeli z napędem na oś przednią dostępny będzie w trzech wariantach mocy – 75 kW (102 KM), 103 kW (140 KM) oraz w wersji BiTurbo o mocy 130 kW(177 KM). Ten TDI o pojemności 1968 cm3 jest instalowany poprzecznie i pochylony pod kątem ośmiu stopni do przodu, co powoduje że zajmuje mniej miejsca, które w ten sposób można było wykorzystać na przestrzeń dla kierowcy i ładunku.

Wszystkie wersje silnika wyposażone są standardowo w system Start-Stop. Spełniają normy emisji EU6. Są one oszczędniejsze średnio o 15% w porównaniu z odpowiednimi jednostkami modelu poprzedniej generacji. Nowy Volsskwagen Crafter doskonale wypada także pod względem kosztów codziennej eksploatacji, niskiego zużycia paliwa i kosztów użytkowania oraz serwisowania. To znakomicie przekłada się na ogólny wynik całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO).

Przedsprzedaż w Polsce

Przedsprzedaż nowego modelu w Polsce rozpocznie się w grudniu bieżącego roku. Od połowy 2017 roku, nowy Volkswagen Crafter oferowany będzie w wersjach z napędem na 4 koła 4MOTION (z silnikiem montowanym poprzecznie) oraz napędem na oś tylną (z silnikiem montowanym podłużnie).

Zdjęcia: Volkswagen