MotoNews.pl

Honda Civic X generacji – jeszcze bardziej zaawansowana

20 września 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
78163 2017 civic hatchback

Honda Civic X generacji jest najbardziej zaawansowaną konstrukcją w historii japońskiej firmy, która wprowadza nową jakość w segmencie samochodów kompaktowych. Civic jest bardzo ważnym modelem dla Hondy w Europie. Jest też jednym z kluczowych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie. Dla wielu europejskich klientów Civic jest synonimem Hondy. W przypadku modelu najnowszej generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru tego auta. Realizacja założonego celu wymagała zastosowania nowatorskich rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i projektu podwozia.

Bazując na 40-letniej historii Hondy, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”, oferując połączenie wyrafinowanego designu, sportowej stylizacji oraz przestronnego i funkcjonalnego wnętrza z doskonałymi właściwościami jezdnymi zapewniającymi radość z jazdy.

Elegancki design nadwozia

Nadwozie Hondy Civic jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji. Pozwoliło to uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Honda Civic X generacji ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia. Dobrze komponują się z nim wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.

Nowa płyta podłogowa

Nowa Honda Civic została zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych. Lekka, bardzo sztywna karoseria została stworzona z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych oraz nowoczesnych technik konstrukcyjnych. Pozwala uzyskać niski środek ciężkości, natomiast nowe, wyrafinowane zawieszenie zapewnia angażujące i porywające wrażenia podczas jazdy.

Wyrafinowane wnętrze z systemem informacyjno-rozrywkowym nowej generacji

Nowe wnętrze Hondy Civic wyróżnia się prostym designem, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokim poziomem wyrafinowania, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami, dzięki czemu kierowca czuje większą więź ze swoim autem. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności Connect 2 drugiej generacji oferuje integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Wyposażona w nowe silniki benzynowe VTEC TURBO

W nowej Hondzie Civic debiutują dwa silniki benzynowe VTEC TURBO. Zostały opracowane pod kątem wysokich osiągów, zapewniających porywające wrażenia podczas jazdy.

Nowy Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra. Honda słynie z produkcji jednych z najbardziej dopracowanych silników w branży motoryzacyjnej, wyróżniających się doskonałymi osiągami. Nowe konstrukcje VTEC TURBO kontynuują tę tradycję, oferując dynamiczną charakterystykę pracy, doskonale uzupełniającą sportową naturę Civica. Ich zaletą jest również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nowoopracowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1 litra doskonale sprawdza się w codziennej eksploatacji dzięki wyższemu momentowi obrotowemu uzyskiwanemu przy niskich i średnich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną wynosi 200 Nm i jest uzyskiwany przy 2 250 ob./min., natomiast w zestawieniu z przekładnią CVT dostępnych jest 180 Nm w przedziale od 1 700 do 4 500 obr./min. Z kolei moc maksymalna 129 KM (95 kW) jest generowana przy 5 500 obr./min.

Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM (134 kW) jest dostępna przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 700 do 5 500 obr./min.

Pakiet Honda Sensing w standardzie

Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę Honda SENSING zastosowany we wszystkich wersjach Hondy Civic sprawia, że model ten jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie.

 

Zdjęcia: Honda