MotoNews.pl

Opel Ampera-e – światowa premiera w Paryżu

26 września 2016

opel-ampera-e-302756

Ta światowa premiera jest po prostu elektryzująca: podczas tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu firma Opel zrewolucjonizuje segment elektrycznej mobilności, prezentując model Opel Ampera-e. W trakcie salonu, odbywającego się w dniach 1–16 października na stoisku 501 w hali 5‑2, nowy elektryczny samochód odnotuje swój pierwszy duży występ.

Supergwiazda targów oferuje zasięg przekraczający 400 kilometrów, a więc znacznie większy niż u konkurencyjnych modeli w tym segmencie. Nowy elektryczny Opel jest również imponującym przykładem na to, że zrównoważony rozwój można harmonijnie połączyć z przyjemnością z jazdy. Opel ogłosi kolejne ważne informacje dotyczące Ampery‑e podczas konferencji prasowej w Paryżu. Kolejne atrakcje przygotowane przez producenta z Ruesselsheim na „Mondial de l’Automobile 2016” to zachęcająca do przygód MOKKA X oraz nowa Zafira — doskonale skomunikowany „salon na kołach”. Dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, zaprezentuje także pozostałe gwiazdy targów: KARLa ROCKSa oraz Cascadę w eleganckiej wersji specjalnej Supreme.

„Wprowadzając na rynek nową Amperę‑e, kontynuujemy największą ofensywę modelową w historii naszej marki” — mówi dr Karl-Thomas Neumann. „Samochód prezentowany na naszej ekspozycji wskazuje kierunek rozwoju: Ampera‑e udowadnia, że elektryczna mobilność z powodzeniem może stać się elementem codziennej rzeczywistości, dając przy tym mnóstwo radości z jazdy. Z kolei MOKKA X, Zafira i KARL ROCKS idealnie odzwierciedlają takie aspekty naszej szerokiej oferty jak zew przygody i indywidualizm”.

E jak ekstremalne przyspieszenie: Opel Ampera-e z osiągami samochodu sportowego

Maksymalny moment obrotowy wynoszący 360 Nm sprawia, że nowy Opel odznacza się elektryzującym temperamentem. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM.

Głównymi atutami Opla Ampery-e są sprawne ruszanie (na przykład spod świateł) i włączanie się do ruchu na autostradzie. Ten kompaktowy samochód przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,2 sekundy, porównywalnie do samochodów sportowych. Dodatkowo, jego przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy, co jest szczególnie przydatne podczas wyprzedzania (dane wstępne).  Opel Ampera-e może zatem poszczycić się podobnymi osiągami jak flagowe sportowe modele Opla spod znaku OPC.

Napęd i zasięg

Opel Ampera-e przewyższa też większość dostępnych na rynku samochodów elektrycznych pod względem zasięgu. Zgodnie z „nowym europejskim cyklem jazdy” (NEDC) — aktualnym standardem umożliwiającym porównanie zasięgu różnych pojazdów — nowy samochód elektryczny z Rüsselsheim jest w stanie przejechać bez ładowania dystans znacznie przekraczający magiczną barierę 400 kilometrów (odległość pokonana wyłącznie za pomocą napędu elektrycznego, zmierzona zgodnie ze standardem NEDC w km: >400; dane wstępne). Sprawia to, że kompaktowy elektryczny Opel nie ma sobie równych w swoim segmencie.

Wyjątkowo zwarte proporcje Ampery‑e wynikają z umieszczenia płaskiego akumulatora pod podłogą pojazdu. Takie usytuowanie akumulatora jest ze wszech miar efektywne, przekłada się także na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują pięciodrzwiowe samochody w segmencie kompaktowym. Jak zwykle w Oplu wygodnemu wnętrzu towarzyszą optymalnie skonfigurowane opcje cyfrowej łączności. Opel Ampera-e jest wyposażona w najnowszej generacji system multimedialny IntelliLink, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, oraz system Opel OnStar.

Prawdziwa przygoda i nie tylko: Opel MOKKA X

Opel MOKKA X to kolejna gwiazda paryskich targów. Kompaktowy SUV jest szerszy i ma solidniejszą, bardziej „męską” sylwetkę od swojego udanego poprzednika. Samochód ma więc wszystkie atuty, by stać się absolutnym faworytem klientów. Sportowy, muskularny SUV przyciąga wzrok nowo zaprojektowanym przodem, zaś jego wnętrze imponuje funkcjonalną i uporządkowaną deską rozdzielczą. Bardziej zdecydowana i precyzyjna estetyka podkreśla minimalizm i funkcjonalność. Kierowcy MOKKI X mają do wyboru dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink najnowszej generacji. Uzupełnieniem kompleksowego zestawu opcji łączności jest system Opel OnStar (zależnie od wersji wyposażenia dostępny w standardzie lub jako opcja). Na uwagę zasługuje również znakomity opcjonalny adaptacyjny układ napędu 4×4, wyposażony w elektroniczne sprzęgło wielotarczowe. Może on płynnie rozdzielać moc między przednią a tylną oś w proporcjach od 100:0 do 50:50. Ten rodzaj napędu nie tylko podnosi bezpieczeństwo i optymalizuje zużycie paliwa, ale także znaczenie zwiększa przyjemność z jazdy.

Doskonale skomunikowany „salon na kołach”: Opel Zafira w nowej odsłonie

Goście stoiska Opla będą mogli z bliska obejrzeć wszystkie charakterystyczne rozwiązania, którymi wyróżnia się nowa Zafira. Ten „salon na kołach”, który już niebawem trafi do dealerów, zachwyci nie tylko sprawdzonymi zaletami poprzednika, takimi jak system foteli Flex7®, ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), bagażnik rowerowy FlexFix® czy zawieszenie adaptacyjne FlexRide. Klienci mogą także oczekiwać nowej, odważnej stylistyki nadwozia, przeprojektowanego wnętrza dającego poczucie przestrzeni oraz znakomitego wyposażenia pod względem opcji łączności. Dostępny w nowej Zafirze najnowszy system multimedialny IntelliLink jest kompatybilny zarówno z Apple CarPlay, jak i z Android Auto. Ponadto po raz pierwszy w tej klasie pojazdów firma Opel wprowadza najnowszą generację adaptacyjnych diodowych reflektorów z systemem AFL. Dzięki tym wszystkim udogodnieniom jazda nową Zafirą zapewnia kierowcy i pasażerom wrażenia porównywalne z podróżowaniem „salonem na kołach”.

Gotowy na wyprawę do miejskiej dżungli: Opel KARL ROCKS

Specjalną atrakcją przygotowaną przez Opla dla wszystkich mieszczuchów odwiedzających stoisko tej marki na paryskim salonie jest KARL ROCKS. Najnowszy, nieco „dziki” Opel ma sporo cech prawdziwego SUV‑a i oferuje wiele zalet pojazdów tego typu, takich jak wyższa pozycja za kierownicą gwarantująca lepszą widoczność czy łatwiejszy dostęp do wnętrza kabiny, jak również liczne opcje łączności. Surowe nadwozie wyróżnia się srebrnymi relingami dachowymi, masywnymi przednimi i tylnymi zderzakami ze zintegrowanymi podkładkami ochronnymi, czarnymi nakładkami na przednich i tylnych nadkolach oraz unikatowymi 15‑calowymi dwukolorowymi obręczami kół ze stopów lekkich. Pięcioro drzwi, pięć miejsc, kompaktowe wymiary i bagażnik, którego pojemność mierzona do poziomu dachu przekracza 1000 litrów… Oto niekwestionowane zalety Opla KARL‑a utrzymane w modelu KARL ROCKS, które wprawią w doskonały nastrój liczną grupę miejskich kierowców.

Czarna piękność: Opel Cascada Supreme

Nowa Cascada Supreme — wzbogacona wersja kabrioletu na wszystkie pory roku — również pojawi się na stoisku firmy Opel. Wszystkie detale i kolory Cascady Supreme zostały starannie dopasowane. Wkrótce czteromiejscowy kabriolet można będzie zamówić w specjalnych odcieniach czerwieni „Pull Me Over Red”, bieli „Summit White” lub czerni „Black Meet Kettle”. Trzy nowe kolory podkreślono czernią osłony chłodnicy, czarnymi lusterkami bocznymi oraz 20‑calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, częściowo pokrytymi czarnym błyszczącym lakierem. Jaskrawa czerwień szwów na fotelach, tapicerki drzwi i elementów wykończenia kokpitu nawiązuje do czerwonej sportowej linii w konturach futurystycznego studyjnego Opla GT Concept.