Infiniti odchyla zasłony przed gośćmi paryskiego salonu samochodowego (Mondial de l’Automobile 2016) i prezentując przełomową technologię silnikową, pozwala zerknąć w przyszłość motoryzacji. Nowy silnik Infiniti VC-Turbo (Variable Compression Turbo) to pierwszy na świecie gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania.
Infiniti VC-Turbo
To jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał. Zastosowana w nim technologia VC-Turbo pozwala połączyć moc wyczynowego silnika benzynowego 2.0 turbo z momentem obrotowym i ekonomiką nowoczesnego silnika wysokoprężnego, ale bez jego emisji spalin.
Komentując przełomowy debiut, Roland Krueger, Prezydent Infiniti Motor Company powiedział:
„Pionierska technologia silnikowa Infiniti VC-Turbo to wielki skok naprzód w dziedzinie konstrukcji silników. Inżynierowie motoryzacyjni uważają, że prawdziwym przełomem w technologii spalania wewnętrznego będzie opanowanie zmiennego stopnia sprężania. Infiniti jako pierwsze wprowadzi tę technologię na rynek masowy już w 2018 r.”
Szczegóły techniczne
Technologia Infiniti VC-Turbo ma zdolność do ciągłego transformowania. Wykorzystuje bowiem zaawansowany układ wielodźwigniowy, by bezstopniowo zwiększać lub zmniejszać wielkość komory spalania i natychmiast – w oparciu o wykrywane obciążenie silnika i polecenia kierowcy – wybrać najbardziej odpowiedni stopień sprężania. Silnik jest w stanie zrealizować każdy stopień sprężania w zakresie od 8:1 (typowyego dla silników wyczynowych) aż po 14:1 (wykorzystywany przez wielu producentów dla najlepszej ekonomiki spalania).
Osiągi
Rozwijający maksymalną moc na poziomie około 200 kW (272 KM) oraz moment obrotowy 390 Nm, silnik VC-Turbo jest porównywalny pod względem osiągów z benzynowymi silnikami sześciocylindrowymi. Jest przy tym zdecydowanie od nich oszczędniejszy.
Inne zalety
Czterocylindrowy silnik VC-Turbo pracuje o wiele ciszej i z o wiele mniejszymi wibracjami niż konwencjonalne silniki spalania wewnętrznego, szczególnie diesle. Jest też lżejszy i ma bardziej zwartą budowę niż silniki V6 o porównywalnych parametrach mocy.
Technologia Infiniti VC-Turbo to ogromny krok naprzód w dziedzinie konstruowania silników spalania wewnętrznego. Jest porównywalny z innymi największymi innowacjami, takimi jak chłodzenie cieczą, wtrysk paliwa, katalizator czy turbodoładowanie. Skonstruowanie silnika o zmiennym stopniu sprężania ustanowi nowe wzorce mocy, wydajności i klasy emisji.
Infiniti QX Sport Inspiration Concept
W Paryżu debiutuje także samochód koncepcyjny Infiniti QX Sport Inspiration Concept. Pokazuje on założenia, jakimi marka będzie się kierować w designie swych przyszłych modeli z linii QX. Zaprezentowany po raz pierwszy na pekińskim salonie samochodowym 2016, Infiniti QX Sport Inspiration to elegancki i pełen mocy wyraz wyprzedzającego trendy designu SUV-a. Ukazuje on jednocześnie stylistyczną wizję marki, która ma być przeniesiona na kolejną generację średniej wielkości SUV-ów klasy premium.
Wygląd zewnętrzny
Pełne dostojności i mocy nadwozie prototypu QX Sport Inspiration, po zmianach wprowadzonych w jego designie przed salonem w Paryżu, emanuje jeszcze większą pewnością siebie. Kolor nadwozia jest teraz matowo szary, koła są większe – mają 22 cale średnicy – i pomalowano je na uderzający, brązowy kolor. Kolor zacisków hamulcowych dopasowano do barwy felg.
Wnętrze
Miękkie linie i wyrafinowane wykończenie cechują natomiast przestronne i pięknie wystylizowane wnętrze, które wzbogacono o podświetlany próg we wszystkich drzwiach. Paletę kolorów kabiny – w większości czerń i biel ze wstawkami w naturalnym kolorze skóry cielęcej – dopełniono brązowymi inkrustacjami.
Nowe Infiniti Q50
Najważniejszym premierom towarzyszy prezentacja nowego wcielenia sportowej limuzyny Q50, którą poddano liftingowi obejmującemu zmiany stylistyczne oraz wprowadzenie do modelu wzbogaconej o nowe funkcjonalności technologii Infiniti InTouch.
Nowe elementy wyposażenia
Q50 2017 będzie dostępny z nowym pakietem Designer Pack, na który komponują się nowe kolory tapicerki ze skóry typu semi-anilina – Graphite oraz Java Brown, nowe ciemne inkrustacje drewniane z widocznymi słojami, wykończenia w ciemnym chromie i czarna podsufitka. Nabywcy mogą zamawiać nowy system audio Bose® Performance Series, na który składa się trzynaście głośników, zupełnie nowa architektura elektroniczna oraz high-endowe komponenty.
Na niektórych rynkach Q50 2017 będzie wyposażane w nowy system Telematic Control Unit pozwalający właścicielowi zdalnie kontrolować elementy samochodu za pośrednictwem aplikacji na smartfony INFINITI InTouch Services, co zapewnia wyższe bezpieczeństwo i wygodę. Wśród nowych funkcji warto wymienić zdalny rozruch silnika, lokalizator samochodu i śledzenie auta po kradzieży.
Q50 2017 wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach jeszcze w tym roku. Tak, Polska należy do rynków wybranych. Wiadomo.