Mazda 3 poddana została licznym modyfikacjom zarówno w wersji hatchback, jak i sedan. Wśród najważniejszych wymienić należy delikatne zmiany stylistyki nadwozia oraz odmienione wnętrze. Ponadto, pojawienie się systemu G-Vectoring Control zwiastuje również rynkowy debiut nowego pakietu technologii SKYACTIV-Vehicle Dynamics w gamie modelu Mazda 3 2017.
Mazda 3 zdobyła uznanie nie tylko za odważną stylizację, najwyższą jakość wykonania oraz liczne innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także za wyjątkową precyzję i pewność prowadzenia. Projekt kabiny oferuje znacznie więcej, niż można by się spodziewać w tej klasie. Mazda3 2017 ma również silniki charakteryzujące się znakomitą wydajnością paliwową.
Mazda3 2017 nadal wyróżnia się konstrukcją. Stworzono ją w oparciu o wytyczne strategii Jinba Ittai (jedność kierowcy z samochodem) i zasady filozofii absolutnego podporządkowania maszyny człowiekowi. Jej mocną stroną są także wielokrotnie nagradzane silniki: benzynowe i wysokoprężnę z rodziny SKYACTIV. Teraz model wzbogacono o szereg modyfikacji, które mają umożliwić mu utrzymanie się w czołówce segmentu.
Mazda 3 2017 – wygląd zewnętrzny
Z zewnątrz odświeżona Mazda 3 będzie się wyróżniać przeprojektowanym przednim grillem. Jego stylizacja dodatkowo potęguje wrażenie trójwymiarowości. Poza tym mamy nowe ramki świateł przeciwmgłowych, opcjonalne, diodowe reflektory oraz nowy wzór 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich. Obręcze te dostępne będą w dwóch wariantach wykończenia. Obie wersje nadwozia wzbogaciły się ponadto w nowe, bardziej opływowe klosze bocznych kierunkowskazów w lusterkach zewnętrznych. Omiana hatchback dodatkowo może się teraz pochwalić zmodyfikowaną stylistyką tylnego zderzaka.
Paleta lakierów modelu Mazda 3 2017 obejmować będzie 9 kolorów. Pojawi się wśródnich pojawi się zupełnie nowy odcień Eternal Blue Mica oraz dwa kolory, które dotychczas nie były dostępne w Maździe 3, czyli Sonic Silver oraz Machine Grey Premium Metallic. Podobnie jak niezwykle popularny odcień Soul Red Metallic, powłoka Machine Grey Premium Metallic posiada refleksyjną warstwę metalicznych opiłków, której grubość nie przekracza 2,5 mikrona. nanosi się ją z wykorzystaniem unikalnej technologii lakierowania “Takuminuri”.
Mazda 3 2017 – wnętrze kabiny
Modyfikacjom poddano również kabinę. Poprawiono w niej jakość materiałów, z jakich wykonano przyciski i ramki klamek w drzwiach. Przeprojektowano także wstawki dekoracyjne deski rozdzielczej. Konsola środkowa zyskała na funkcjonalności. Zdecydowano się na wprowadzenie w niej elektrycznie sterowanego hamulca postojowego. Co więcej, zmieniono stylistykę skórzanego przeszycia koła kierownicy, które można teraz doposażyć w system podgrzewania.
Zmienił się również wyświetlacz head-up oraz zespół zegarów, dzięki czemu wszystkie wskazania i komunikaty są teraz jeszcze bardziej czytelne. Wyświetlacz przezierny oferuje pełną gamę kolorów i wyższą rozdzielczość. Jest jaśniejszy, co znacznie ułatwia szybki odczyt danych. Udoskonalone wnętrze modelu Mazda 3 2017 dostępne teraz będzie z dwoma odmianami nowej, czarnej tapicerki materiałowej lub z obszyciami ze skóry naturalnej w kolorze czarnym lub białym.
Gama silnikowa
Obie wersje nadwoziowe udoskonalonej Mazdy 3 2017 dostępne będą ze 105-konnym silnikiem wysokoprężnym SKYACTIV-D o pojemności 1,5 litra. Nabywca nowej Mazdy 3 będzie mógł również wybrać jeden z trzech lekkich silników benzynowych SKYACTIV-G. Są to: 100-konna jednostka o pojemności 1,5 litra lub dwie odmiany silnika dwulitrowego, generujące odpowiednio 120 lub 165 KM mocy.
Czyste, wydajne i wielokrotnie nagradzane silniki, które spełniają wymagania normy Euro 6, mogą zostać sprzężone z przekładnią ręczną SKYACTIV-MT lub automatyczną SKYACTIV‑Drive, przy czym obie skrzynie oferować będą po sześć przełożeń.
Aby poprawić dynamikę i precyzję reakcji silnika, zwiększyć kulturę jego pracy oraz zapewnić wyższy komfort prowadzenia, obie turbodoładowane jednostki SKYACTIV-D wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Należą do nich: system High-Precision DE Boost Control, który zwiększa ciśnienie doładowania, system Natural Sound Smoother, tłumiący charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego oraz system Natural Sound Frequency Control, który steruje fazami rozrządu i zapobiega falom ciśnienia, a tym samym nieprzyjemnym wibracjom.
Komfort jazdy
W nowej Maździe 3 wprowadzono kolejne udoskonalenia mające na celu jeszcze skuteczniejsze wytłumienie kabiny. Dodatkowe materiały dźwiękochłonne pojawiły się w drzwiach, konsoli oraz tunelu przekładni, zoptymalizowano konstrukcję uszczelek, a przy tylnych poprzeczkach ramy zastosowano dodatkowe materiały, które mają zapobiegać przenoszeniu drgań do wnętrza przedziału pasażerskiego.
Modyfikacje objęły również konstrukcję kolumn MacPhersona z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu. Udoskonalenia wprowadzone w układzie zawieszenia mają zapewniać jeszcze wyższy komfort jazdy, ograniczać poziom drgań. Jednocześnie mają gwarantować utrzymanie znakomitych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia.
W Maździe 3 zadebiutuje również system G-Vectoring Control (GVC), jako pierwsza technologia z pakietu SKYACTIV-Vehicle Dynamics. System GVC steruje momentem obrotowym silnika, optymalizując dociążenie poszczególnych kół. Wpływa to na poprawę właściwości trakcyjnych i zwiększenie poczucia pewności panowania nad pojazdem. Tym samym zwiększa również komfort i przyjemność z jazdy.
Systemy bezpieczeństwa czynnego
Mazda 3 2017 wyposażona jest w pełną gamę zaawansowanych, innowacyjnych systemów bezpieczeństwa czynnego. Wchodzą w skład pakietu technologii i-ACTIVSENSE. Pakiet ten opracowano w oparciu o zasady filozofii Proactive Safety. W rezultacie samochód oferuje najwyższy poziom ochrony czynnej, czego potwierdzeniem jest 5-gwiazdkowy wynik testów zderzeniowych Euro-NCAP.
Dzięki zastosowaniu nowej kamery zwiększono funkcjonalność pakietu technologii i-ACTIVSENSE. W jego skład wchodzą teraz takie rozwiązania jak zaawansowany system wspomagający hamowanie (Advanced SCBS), system inteligentnego wspomagania hamowania (SBS) oraz system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR).
Większa funkcjonalność systemu Advanced SCBS to, między innymi, umiejętność wykrywania pieszych, dalszy zasięg i szerszy kąt działania oraz możliwość pracy nawet przy prędkości 80 km/h. System SBS również pracuje teraz w większym zakresie i potrafi wyhamować pojazd nawet podczas jazdy z prędkością 160 km/h.