MotoNews.pl

Zupełnie nowy Opel Insignia Grand Sport w ostatniej fazie rozwoju

27 października 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
opel-insignia-grand-sport-303887

Nowy Opel Insignia Grand Sport wszedł właśnie w ostatnią fazę rozwoju. Nawet mimo kompleksowego kamuflażu, skrzętnie ukrywającego elegancję flagowego Opla nowej generacji przed wścibskimi spojrzeniami, trudno nie dostrzec majestatycznej sylwetki tego pięciodrzwiowego sedana.

Opel Insignia Grand Sport  – nowe wymiary

Opel Insignia Grand Sport jest oparty na zupełnie nowej architekturze, ma także znacząco większy rozstaw osi (o ponad 9 centymetrów). Jednak dzięki wyraźnie krótszym zwisom z przodu i z tyłu nadwozia jest tylko o 5,5 centymetra dłuższy od poprzednika.

Dodatkowy centymetr szerokości i 3 centymetry niższa linia dachu podkreślają mocną linię Insignii Grand Sport. Dzięki zmienionym proporcjom sylwetka nowej generacji flagowego Opla zyskała jeszcze bardziej muskularny i atrakcyjny wygląd. Jednak Insignia Grand Sport nie tylko wygląda bardziej sportowo — samochód rzeczywiście ma taką właśnie charakterystykę. Efektywność wykorzystania przestrzeni i obniżenie masy należały do głównych celów przy jego projektowaniu: dzięki zastosowaniu lekkich materiałów inżynierom udało się o blisko 175 kilogramów obniżyć wagę nowego modelu. Zoptymalizowane nadwozie kryje przestronniejsze wnętrze oraz oczywiście wiele najnowocześniejszych technologii.

„Nazwa Opel Insignia Grand Sport mówi sama za siebie. Nawiązuje ona do oszczędnej i dynamicznej Monzy Concept, ale także do wspaniałych klasycznych Opli Kapitän, Admiral i Diplomat, z których jesteśmy tak dumni” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel dr Karl-Thomas Neumann. „Nasz przyszły flagowy model reprezentuje zupełnie nowy wymiar — elegancja, lekkość i sportowy charakter łączą się ze sobą, tworząc niezwykle atrakcyjną kombinację”.

Historia flagowych modeli Opla

Prezentując nową Insignię Grand Sport, firma Opel otwiera kolejny rozdział w historii swoich najbardziej flagowych modeli. W 2008 roku jej poprzedniczka zapoczątkowała nową erę w rozwoju i wzornictwie samochodów marki Opel. Model okazał się wielkim przebojem i w 2009 roku otrzymał tytuł „Samochodu Roku”. Do dziś sprzedano ponad 900 000 egzemplarzy Insignii. Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (IAA) w 2013 roku Opel zaprezentował wizjonerski samochód studyjny zapowiadający przyszłe modele tej marki. Była to Monza Concept: lekka, sportowa, oszczędna i bogato wyposażona w opcje łączności. Zgodnie z tymi założeniami zaprojektowano nową Astrę, która błyskawicznie zdobyła tytuł „Samochodu Roku 2016”. Insignia Grand Sport to kolejny Opel skonstruowany według tych standardów, z dużą szansą na rynkowy sukces.

Insigna Grand Sport to konsekwentna kontynuacja podejścia, które Opel zapoczątkował w klasie kompaktowej – w najmłodszej generacji Astry, a obecnie realizuje na wyższym poziomie. Rynkowa nowość będzie trochę większa od obecnej Insignii z zewnątrz, jednak w środku przełoży się to na znacząco większa przestrzeń, awansując tym samym do wyższej ligi pod względem rozmiarów, przestronności i komfortu. Mimo że ambitnym celem firmy Opel jest wyposażanie najbardziej flagowych modeli w innowacyjne technologie, producent z Rüsselsheim pozostaje wierny swojej głównej filozofii: mobilność i wyznaczające trendy rozwiązania muszą pozostać dostępne i przystępne cenowo dla szerokiego grona odbiorców. Insignia Grand Sport stanowi tym samym elegancką alternatywę dla znacznie droższych samochodów.

Oficjalna światowa premiera modelu Opel Insignia Grand Sport odbędzie się w marcu 2017 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.

 

Zdjęcia: Opel