MotoNews.pl

Spalinowy silnik Infiniti VC-Turbo nagrodzony za… ochronę środowiska naturalnego

09 listopada 2016

Kategoria | Rynek
Marka, model |
infiniti-vc-turbo

Silnik Infiniti VC-Turbo o zmiennym stopniu sprężania otrzymał Wielką Austriacką Nagrodę Automobilową w kategorii Ochrony Środowiska Naturalnego (ARBO). Przyznaje ją Automobilklub Austrii. Podczas uroczystości wręczenia nagród, która odbyła się w Wiedniu, silnik VC-Turbo przedstawiono jako konstrukcję ustanawiającą nowe standardy w dziedzinie wydajności paliwowej silników spalinowych kolejnej generacji.

Czym Infiniti VC-Turbo zasłużył na nagrodę?

Eksperci Automobilklubu nagrodzili Infiniti za wprowadzenie na rynek pierwszego gotowego do produkcji seryjnej silnika o zmiennym stopniu sprężania. W ubiegłych latach austriacki automobilklub skłaniał się ku nagradzaniu alternatywnych napędów. Tym razem jednak organizacja doceniła potencjał silnika VC-Turbo. Reprezentuje on kolejny etap w optymalizowaniu efektywności paliwowej silników spalania wewnętrznego.

Roland Krueger, prezydent Infiniti Motor Company, powiedział: „Infiniti pragnie podziękować ARBO za dostrzeżenie potencjału silnika VC-Turbo i zalet, jakimi ucieszy użytkowników. Urok zmiennego stopnia sprężania polega na tym, że silnik dokonuje inteligentnego wyboru pomiędzy osiągami a wydajnością, dając kierowcy moc, jakiej ten chce w połączeniu z wydajnością, jakiej by sobie życzył. Ale to nie wszystko.  Jest też cichszy i pracuje płynniej. Jesteśmy podekscytowani perspektywą wprowadzenia tej przełomowej technologii na drogi świata, ale też – mówię to w imieniu całego zespołu Infiniti– wdzięczni za to wyróżnienie.”

Infiniti VC-Turbo – szczegóły techniczne

Inżynierowie Infiniti pracowali przez dwadzieścia lat nad technologią, dzięki której silnik VC-Turbo doprowadzono do fazy produkcyjnej. Przetestowano ponad sto prototypów, by stworzyć prawdziwie innowacyjny silnik benzynowy. Dzięki systemowi wielodźwigniowemu, który dostosowuje skok tłoków, ten zupełnie nowy silnik potrafi bezstopniowo i płynnie zapewnić dowolny stopień sprężania w zakresie od 8:1 aż po 14:1. Niższe sprężanie zapewnia wyższą moc i moment obrotowy. Wyższe poprawia wydajność paliwową.

Efektem jest silnik o parametrach mocy i momentu obrotowego jak w jednostce V6, ale o wydajności paliwowej silnika wysokoprężnego Nie emituje przy tym szkodliwych substancji typowych dla silnika turbodieslowskiego. Parametry tej czterocylindrowej, dwulitrowej jednostki z pojedynczą i jednoślimakową turbosprężarką to 268 KM i 390 Nm. Zużycie paliwa jest niższe o 27% niż w benzynowym silniku V6 o takich samych osiągach.

Pierwsze samochody Infiniti wyposażone w silnik VC-Turbo wejdą do sprzedaży w roku 2018.

 

Zdjęcia: Infiniti