Podczas rozgrywanej w miniony weekend na japońskim torze Motegi ósmej rundy wyścigów Super GT, modele Lexus RC-F we wspaniały sposób zademonstrowały swoje możliwości, zajmując pierwsze i drugie miejsce.
Sportowe wydarzenie na torze Motegi miało wyjątkowy charakter. W jego ramach rozegrano nie jedną a dwie rundy Super GT. Trzecią, która według harmonogramu miała się odbyć w maju, jednak została wówczas odwołana ze względu na trzęsienie ziemi, oraz ósmą.
Szczegóły zwycięstwa modeli Lexus RC-F
Jadący Lexusem RC-F z numerem 39 były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen oraz Kohei Hirate (Team SARD) przystąpili do wyścigów z czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej mistrzostw GT500 ze stratą 11 punktów do lidera. Drugie miejsce w sobotnim wyścigu 3. rundy dało im awans w tabeli przed 8. rundą i zdopingowało do walki w kolejnym wyścigu. W niedzielę Kovalainen i Hirate stanęli na wysokości zadania i po spektakularnej walce dojechali na metę jako pierwsi. Drugie miejsce zajął Lexus RC-F numer 6 z załogą w składzie Andrea Caldarelli i Kazuya Oshima.
Zwycięstwo to dało załodze SARD podwójne mistrzostwo sezonu 2016 – w kategorii kierowców i załóg.
To kolejny ze świetnych startów Lexusów RC-F w zawodach Super GT. W uznawanym za najbardziej wymagający w serii Super GT wyścigu Suzuka 1000 km, którego trasa jest ponad trzykrotnie dłuższa od dystansów większości innych wyścigów, zespoły jadące Lexusami RC-F zdominowały czołówkę wyników. Zajęły pięć miejsc w pierwszej dziesiątce, w tym pierwsze i drugie na podium.
Lexus RC-F – krótka charakterystyka
Lexus RC-F to sportowe coupe, wyposażone w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy. Jest najmocniejszą jednostką stworzoną do tej pory przez Lexusa. Przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona. Po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa przekładnia automatyczna z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Dzięki dwóm sterowanym elektrycznie sprzęgłom wielotarczowym, TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne. Zapewnia znakomitą stabilność w zakrętach przy dużych prędkościach. Seryjny RC-F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.
Pełnię możliwości RC-F można było w tym roku zobaczyć na zorganizowanej na Torze Poznań imprezie Lexus Driving Emotions 2016. Takimi autami ścigali się tam: Klaudia Podkalicka, reprezentantka Polski w rajdach cross country i Ben Collins, swego czasu testujący auta jako Stig w programie Top Gear.
„Wyścigi RC F z Benem Collinsem były niesamowitą przygodą i wyzwaniem. Jestem pod dużym wrażeniem, zwłaszcza że niektóre z wyścigów z Benem udało mi się wygrać.” – powiedziała Klaudia Podkalicka – „Lexus RC-F przypadł mi do gustu. Lubię takie zwinne coupe z myszkującym tyłem i agresywnym charakterem. To samochód z pazurem, który sprawia, że jazda jest bardziej pikantna”.