Na targach motoryzacyjnych w Bolonii światła reflektorów skierowano na model Fiat 500 Riva. To symbol włoskiego piękna powstałego ze spotkania dwóch niekwestionowanych legend motoryzacji i żeglugi. Obok niego na stoisku prezentowany był Fiat 500S. Ta najbardziej dynamiczna odmiana charakteryzuje się agresywnym wyglądem oraz bogatym wyposażeniem standardowym.
Fiat 500 Riva
Nowy Fiat 500 Riva skierowany jest do osób, które poszukują na stałym lądzie tej samej ekskluzywności, jaką prezentuje Aquariva Super. To kultowy model jachtu produkowany w stoczni Riva, następca sławnej Aquaramy. Fiat 500 Riva to także wysokiej jakości materiały oraz wyjątkowy styl, pozwalający przeżyć na miejskich trasach emocje towarzyszące rejsom morskim.
Fiat 500 Riva w wersji kolorystycznej Blu Sera, to ekskluzywny kolor nadwozia wybrany dla tej limitowanej serii specjalnej i jeden ze słynniejszych i popularniejszych kolorów z gamy proponowanej dla statków Aquariva Super. W wystawianej na stoisku wersji cabrio przewidziany jest otwierany dach w kolorze niebieskim. Stworzono go specjalnie dla niej. Natomiast czerń panoramicznego dachu sedana nadaje mu wyjątkowej elegancji.
Nadwozie
Nadwozie modelu Fiat 500 Riva ozdobione jest wyjątkowymi detalami. Obudowy lusterek są chromowane, tak jak klamki i ramka pokrywy silnika, podkreślająca otulający kształt, nawiązując stylistycznie do łodzi produkowanych w legendarnej stoczni we włoskim mieście Sarnico. Ponadto, podwójna linia w kolorze akwamaryna podkreśla miękki kształt 500. Biegnie ona na wysokości linii pasów i nawiązuje do pięknej linii jachtów. Wreszcie, samochód ma nowe i ekskluzywne, dwudziestoramienne felgi ze stopu lekkiego 16″ ze specjalnym niebieskim wykończeniem. Zaprojektowano je tylko i wyłącznie dla tej serii.
Kabina
Deska rozdzielcza to prawdziwe serce modelu Fiat 500 Riva. Wykonana z lakierowanego ręcznie mahoniu z wstawkami z drewna klonowego, daje pasażerom poczucie luksusu, do którego nawiązuje logo Riva. Wykonanie deski rozdzielczej wymagało innowacyjnego procesu inżynieryjnego. By zapewnić doskonałą stabilność, elastyczność i wytrzymałość przez długie lata, drewno zostało nałożone na szkielet z ultralekkiego włókna węglowego.
W przypadku wstawek z drewna klonowego konieczne jest ręczne zakładanie. Dlatego każde „dzieło” jest jedyne w swoim rodzaju. Tak więc drewno, najbardziej naturalny z elementów, łączy się z zaawansowaną technologią, uzyskując w rezultacie absolutną doskonałość, jaką mają łodzie Riva. To perfekcyjne połączenie najwyższej technologii i wysokiej jakości rzemiosła. Z mahoniu wykonana jest również nakładka ochronna progów oraz gałka dźwigni zmiany biegów z monobloku tego drewna.
Niedawno Fiat 500 Riva został wzbogacony o jeszcze jeden ekskluzywny detal. Jest nim kierownica ozdobiona eleganckim, mahoniowym elementem. Również na siedzenia została wybrana ekskluzywna skóra Poltrona Frau® w kolorze kości słoniowej. Przeszycia na niej tworzą „rurki”, a obszycia mają inny odcień kości słoniowej. Lamówki występują w kolorze niebieskim Blu Sera, tworząc profil pasów bezpieczeństwa występujących również w kolorze kości słoniowej.
W modelu Fiat 500 Riva wszystko, od kolorów po materiały, nawiązuje do jedynego w swoim rodzaju wnętrza Aquariva Super. Dbałość o detale widać wszędzie, w całej spójnej i eleganckiej palecie kolorów. Dywaniki oferowane są z wykończeniami w kolorze kości słoniowej i kontrastowymi przeszyciami Blu Sera. Tak samo wykładzina bagażnika z drewnianą wstawką z napisem Riva.
Wyposażenie
Ponadto, naprawdę bogate jest wyposażeniem standardowe. Składa się na nie: siedem poduszek powietrznych, ABS wraz z systemem EBD (Electronic Brake Distribution), ESC (Electronic Stability Control), ASR (Anti Slip Regulation) Hill Holder, który wspomaga kierowcę podczas ruszania pod górę i HBA (Hydraulic Brake Assistance), który pomaga podczas awaryjnego hamowania. Nie brakuje też automatycznej klimatyzacji, świateł przeciwmgłowych, świateł do jazdy dziennej oraz zindywidualizowanego ekranu TFT z tłem w kolorze akwamaryna i logo Riva.
Fiat 500S
Fiat 500S to nowa sportowa wersja charakteryzująca się agresywnym wyglądem i bogatym wyposażeniem standardowym. Nowy samochód skierowany jest do młodych ludzi, szczególnie do męskiej części, szukających auta o silnym, sportowym charakterze. Model dostępny jest w wersji sedan lub kabrio.
Wygląd zewnętrzny
Nadwozie 500S wyróżnia się przednimi i tylnymi zderzakami o sportowym wyglądzie, z wbudowanymi światłami przeciwmgłowymi, specjalnymi nakładkami progowymi i spojlerem z tyłu. Ekskluzywny lakier Satin Graphite pokrywa klamki drzwi i klamkę bagażnika, obudowy lusterek i obręcze kół. Przyciemniane szyby tylne – w wersji sedan – chromowana końcówka wydechu, przednie wloty powietrza „black grained” oraz zawadiacki grill tylny, nadają mu wyjątkowego charakteru. Nowe są również 15″ felgi aluminiowe ze specjalnym satynowanym wykończeniem Satin Graphite oraz 16″ felgi. Można je zamówić w wersji z czarną matową diamentowaną powłoką. Ekskluzywny sportowy charakter 500S podkreślają także nowe kolory nadwozia: niebieski metalizowany Azzurro Italia i zielony,matowy Verde Alpi, tylko w wersji sedan.
Wnętrze
Wnętrze nowego 500S wyróżnia się detalami Satin Graphite (na desce rozdzielczej i sportowej kierownicy) oraz czarnymi fotelami i podsufitką. Kontrastrują z niebieskimi, białymi lub żółtymi profilami siedzeń. Na zamówienie dostępne są fotele ze skóry Frau z białymi lub niebieskimi przeszyciami.
500S może być wyposażony w benzynowy silnik 1.2 o mocy 69 KM, 1.3 Multijet turbodiesel o mocy 95 KM oraz dwucylindrowy silnik benzynowy TwinAir o pojemności 0,9 cm3 o mocy 105 KM. Ten ostatni może poszczycić się niskim zużyciem paliwa oraz niską emisją spalin, zachowując moc, dzięki turbodoładowaniu.
Tipo Station Wagon
Na stoisku Fiata w Bolonii można było podziwiać wersje 5-drzwiową i kombi Tipo pokryte białym lakierem Bianco Gelato. Łączą je wspólne wartości, ale każda z nich charakteryzuje się własnym stylem, tak zróżnicowanym, jak różne są ich grupy docelowe. Rodzina Tipo powstała w oparciu o koncepcję „skills-no frills”, łącząc cechy typowe dla idei marki Fiat w całej jej historii/ Chodzi o funkcjonalność, prostotę i charakter oraz dobrą relację produktu do ceny.
Duże zainteresowanie wzbudziło najmłodsze dziecko w rodzinie, długo oczekiwany Tipo kombi. Chodzi o najprzestronniejszego Fiata dostępnego na rynku, który pozostaje wierny zrównoważonej cenie charakterystycznej dla rodziny Tipo. Zapewnia jednak dodatkowe funkcje oraz wiele możliwości.
Dużo przestrzeni
Długość 4,57 metra zapewnia dużo miejsca dla pasażerów. Jest tam wystarczająca przestrzeń dla osób o wzroście 1,87 metra z przodu i jednocześnie dla 3 pasażerów o wzroście 1,80 z tyłu plus pojemny bagażnik 550 litrów. Praktyczność w użytkowaniu zagwarantowana jest przez „Magic Cargo Space”. Pozwala on klientowi zagospodarować komorę bagażnika według własnych potrzeb i przystosować go do aktualnych wymagań. Dzięki regulowanej dwupoziomowo płaszczyźnie można zwiększyć głębokość bagażnika. Dwie ruchome ściany boczne pozwalają umieścić w nim w razie potrzeby małe przedmioty lub wykorzystać do maksimum całą szerokość bagażnika Asymetrycznie składane siedzenia Flip&Fold umożliwiają uzyskanie płaskiej i nieprzerwanej powierzchni ładunkowej o długości nawet do 1,80 m, na równi z płaszczyzną samochodu. Dlatego Nowy Tipo Station Wagon może „przyjąć na swój pokład” przeróżne wyposażenie dopasowane do bieżących potrzeb klienta: rowery, narty, wózki, deski surfingowe i walizki.
Fiat Tipo Station Wagon nadaje się również do pracy, dzięki specjalnym wersjom, takim jak Business. W standardzie oferuje ona system informacyjno-rozrywkowy Uconnect NAV 7″ HD Live z nawigacją Tom Tom 3D, czujnikami parkowania, Adaptive Cruise Control, Brake Control i Speed Limiterem. Od września oferta jest jeszcze szersza, dzięki nowej wersji Easy Business, która obejmuje czujniki parkowania, tempomat, system informacyjno-rozrywkowy UconnectTM NAV 5″ z nawigacją Tom Tom 3D.