Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu został zaprezentowany nowy Hyundai i10. Model jest najmniejszym autem w ofercie marki (segment A). Został wyposażony w systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komunikacyjne dostępne zazwyczaj w modelach wyższych segmentów. Charakterystycznym elementem jest nowy, kaskadowy grill.
„Nowy Hyundai i10 jest przykładem realizowanej przez Hyundai Motor idei dostarczania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komunikacji, jakich oczekują współcześni klienci”. – powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Bogate wyposażenie oraz wysoka jakość zadecydowały o popularności tego modelu w Europie i jesteśmy przekonani, że nowy i10 umocni ten sukces”.’
Stworzony w Europie dla Europy – historia sukcesu i10
Od momentu swojej premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się niesłabnącym powodzeniem na rynku. Przez ten czas do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego auta . Oznacza to, że jest on jednym z najbardziej popularnych modeli w swoim segmencie.
W pierwszych siedmiu latach sprzedaży Hyundaia i10, na rynek trafiło ponad 450 tys. sztuk tego modelu. A od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji – pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem. Zaprojektowano i skonstruowano go w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim, a produkowany jest w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit, Turcja.
Nowy Hyundai i10 ma wyrafinowany styl
Nowy Hyundai i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę – szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta, która podkreśla jego miejski, nowoczesny wizerunek. Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną w i10 jest nowy, kaskadowy grill. Stanowi on rozwinięcie stylu dobrze znanej fanom marki sześciokątnej atrapy chłodnicy o zwężającym się ku dołowi kształcie. Kaskadowy grill będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia.
Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej. Umieszczono go na krawędziach atrapy chłodnicy, dzięki czemu przód auta jest jeszcze bardziej atrakcyjny.
Tył nadwozia
Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku auta są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Nowy Hyundai i10 może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego
Opływowa sylwetka i10 pozwala mu uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,31, co jest wiodącym wynikiem w klasie.
Nowy i10 jest oferowany w dziewięciu atrakcyjnych kolorach nadwozia. W lakierze podstawowym: niebieskim (Morning Blue) i białym (Polar White), metalizowanym: niebieskim (Aqua Sparkling), brązowym (Cashmere Brown), srebrnym (Sleek Sliver) i szarym (Star Dust) oraz perłowym: pomarańczowym (Mandarin Orange), czerwonym (Passion Red) i czarnym (Phantom Black).
Wnętrze
Wnętrze nowego i10 zachowało przestronność i elegancki wygląd. Efekt uzyskano dzięki ciekawej kolorystyce deski rozdzielczej, a także elementów otaczających dźwignię zmiany biegów oraz dolnych paneli wykończenia drzwi. Do wcześniej oferowanych wersji wykończenia wnętrza (czarnej, niebieskiej, pomarańczowej i beżowej) dodano piątą opcję. To nowa tapicerka w szykownym, czerwonym odcieniu.
Przestronność wnętrza, którego komfort wzmacnia także automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele sprawia, że autem może wygodnie podróżować pięć osób. Rozstaw osi wynoszący 2 385 mm pozwolił na skonstruowanie jednej z najprzestronniejszych kabin w klasie. Kierowca i pasażer mają z przodu 1070 mm miejsca na nogi, 1306 mm na wysokości ramion oraz rekordowe 1008 mm odległości od siedziska do dachu.
Wysoko unosząca się klapa zapewnia dostęp do obszernego bagażnika o pojemności 252 litrów. Tylne siedzenia składają się w podziale 60:40, co pozwala uzyskać 1046 litrów łatwo dostępnej przestrzeni bagażowej.
Na wszystkich drzwiach samochodu umieszczono duże kieszenie – nadal rzadko spotykane w segmencie A. W przednich zmieści się butelka o pojemności 1 litra, w tylnych 0,6 litra. Uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów dodatkowo zwiększają funkcjonalność nowego i10.
Sprawdzone jednostki napędowe
Pod maską nowego i10 pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l. Zestawiony jest z pięciobiegową skrzynią manualną (standard) lub czterobiegową skrzynią automatyczną (opcja). W sprzedaży jest także nowy Hyundai i10 z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1,0l na gaz LPG.
Podwozie
W nowym modelu zwiększono odbojniki przedniego zawieszenia z 55,5 do 64 mm w celu poprawienia charakterystyki prowadzenia na nierównej nawierzchni. Zmodyfikowano także przełożenie układu kierowniczego (obecnie 53,5 mm/obr., poprzednio 50,8 mm/obr.) oraz zastosowano magnezową konstrukcję koła kierownicy.
Nowy Hyundai i10 jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. Dla uzyskania maksymalnej skuteczności i stabilności hamowania, w standardzie oferowany jest układ przeciwblokujący (ABS), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).
Zintegrowane funkcje komunikacyjne i systemy aktywnego bezpieczeństwa
Funkcje odpowiedzialne za komunikację i bezpieczeństwo
W nowym i10 znalazło się wiele zaawansowanych rozwiązań z zakresu komunikacji i funkcji bezpieczeństwa. Zostały zaadaptowane z modeli wyższych klas. Mowa tu o nawigacji i systemie informacyjno-rozrywkowym, które są już stosowane w Hyundaiu i30 nowej generacji oraz modelu IONIQ. Nowy Hyundai i10 jest jedynym samochodem w swojej klasie, który zapewnia obsługę Android Auto, Apple CarPlay i LIVE Services w jednym systemie z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
Funkcje Apple CarPlay i Android Auto gwarantują bezproblemową integrację, bezpieczną obsługę i spójne działanie urządzeń przenośnych z systemem operacyjnym iOS lub Android.
Android Auto
Android Auto pozwala korzystać ze wszystkich rozwiązań dost arczanych przez Google – jak np. Google Maps, bezpośrednio z wyświetlacza. Przydatne informacje ze smartfona, takie jak pogoda, historia połączeń, SMS-y czy kalendarz, są dostępne przez ikony na 7-calowym ekranie dotykowym. Użytkownik może też odtwarzać muzykę z aplikacji, takich jak Spotify lub Deezer.
CarPlay
Analogicznie, CarPlay jest rozwiązaniem umożliwiającym wygodne i bardziej bezpieczne korzystanie z urządzeń z systemem iOS. Wystarczy podłączyć iPhona, aby otrzymywać wskazówki, dzwonić, słuchać muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości – bez odwracania uwagi kierowcy.
System nawigacji
System nawigacyjny w nowym i10 ma dziesięcioletnią, darmową subskrypcję na aktualizację usług LIVE Services, które obejmują bieżące informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacji radarów w krajach, gdzie zezwalają na to przepisy.
System informacyjno-rozrywkowy
System informacyjno-rozrywkowy dostarcza dokładne informacje o ruchu drogowym i wyznacza najlepszą trasę podając precyzyjny czas dojazdu. Mapy pokrywają 99% sieci drogowej.
Aplikacja pogodowa skojarzona z usługami LIVE zapewnia pięciodniową prognozę pogody dla głównych miast europejskich, a wyniki wyszukiwania przez kierowcę interesującego go miejsca, są oparte na aktualizowanych w czasie rzeczywistym informacjach o 11 milionach obiektów, dostępnych w 14 językach.
Systemy bezpieczeństwa
Nowy Hyundai i10 jest jednym z bezpieczniejszych aut w swojej klasie dzięki dwóm, nowym funkcjom aktywnie zapobiegającym wypadkom, opartym na przedniej kamerze wielofunkcyjnej: systemowi ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i systemowi ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).
FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o zagrożeniu zderzeniem z innymi pojazdami na podstawie sygnałów otrzymanych z przedniej kamery. LDWS uaktywnia się, jeśli kierowca wykonuje niebezpieczne manewry przy prędkości samochodu przekraczającej 60 km/h. Alarm akustyczny rozlega się jeszcze zanim samochód przekroczy oznaczenia pasa ruchu.
W podstawowym wyposażeniu samochodu znajdują się także systemy ESC i VSM, sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz sześć poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie przednie boczne oraz dwie kurtynowe).