Rozpoczęła się sprzedaż nowego crossovera Toyota C-HR w Japonii. Samochód jest dostępny z napędem hybrydowym lub turbodoładowanym silnikiem 1.2 napędzającym obie osie. Premiera modelu na europejskim rynku odbędzie się już w styczniu przyszłego roku.
Toyota C-HR w japońskiej konfiguracji
Toyota C-HR jest dostępna na japońskim rynku w 4 wersjach wyposażenia. Wersje S-T i G-T dotyczą auta z silnikiem 1.2 Turbo z napędem 4×4 i automatyczną bezstopniową skrzynią Super CTV-i. Wzbogacono ją o funkcje zmiany biegów Sequential Shiftmatic o 7 przełożeniach. Wersje S i G są dostępne z napędem hybrydowym TOYOTA Hybrid System II z silnikiem benzynowym 1.8. Napędza przednią oś. Samochód jest produkowany w fabryce Toyota Motor East Japan w prefekturze Iwate.
We wszystkich wersjach wyposażenia znajduje się pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego nowej generacji Toyota Safety Sense P. Wykorzystuje on technologię radarową oraz kamerę. Pakiet został niedawno nagrodzony za skuteczność działania najwyższym wyróżnieniem ASV++ w testach JNCAP. Na wyposażenie podstawowe składają się także m.in. elektryczny hamulec ręczny, trójramienna skórzana kierownica i systemy Smart Entry oraz Smart Start. W wyższych wersjach G i G-T znalazły się ponadto 18-calowe obręcze aluminiowe, przednie światła przeciwmgielne LED, system monitowania martwego pola w lusterkach (BSM), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz tapicerki materiałowe i skórzane.
Nowy crossover będzie dostępny we wszystkich salonach Toyoty w całej Japonii. Toyota przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 6000 aut. Z okazji premiery Toyota C-HR będzie samochodem technicznym na maratonie sztafetowym Tokio-Hakone 2 i 3 stycznia 2017 roku.
Premiera w Europie
Toyota C-HR zadebiutuje w Europie w styczniu 2017 roku. W Polsce samochód jest dostępny w przedsprzedaży i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Od września br. Toyota zebrała już ponad 1 200 zamówień. C-HR jest pierwszym modelem w historii marki w Polsce, który można zamówić przez internet.
Nowa jakość w segmencie crossoverów
Toyota C-HR wprowadza do segmentu crossoverów napęd hybrydowy, bardzo dobre właściwości jezdne przy podwyższonym prześwicie, porównywalne z kompaktowymi hatchbackami, oraz niespotykany dotąd styl. Auto nawiązuje stylistyką do szlifowanego diamentu, łącząc ostre linie i mocne przetłoczenia z wyrazistymi reflektorami LED.
Dynamika i oszczędność
Znany z nowego Priusa napęd hybrydowy 4. generacji dostarcza moc 122 KM (90 kW), zapewniając emisję dwutlenku węgla jedynie 82 g/km. Hybrydowy C-HR przyspiesza do 100 km/h w 11 s, zużywając średnio 3,6 l/100 km, co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Do wyboru jest także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 o mocy 116 KM (85 kW) i momencie obrotowym 185 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. Auto rozpędza się do 100 km/h w 10,9 s i osiąga maksymalną prędkość 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, zaś emisja dwutlenku węgla osiąga 125 g/km. Poziom emisji spalin w przypadku obu wersji napędowych nie przekracza 75 procent japońskiej normy 2005 Exhaust Emissions Standards, która uprawnia właścicieli samochodów przyjaznych środowisku do obniżek podatków.
Właściwości jezdne
Toyota C-HR jest drugim samochodem zbudowanym na platformie TNGA. Toyota New Global Architecture (TNGA) to obejmujący funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa program transformacji struktury projektowania i produkcji samochodów, którego efektem m.in. są nowatorskie platformy modułowe oraz bardziej oszczędne i dynamiczne napędy. Platforma podłogowa TNGA zapewnia nisko położony środek ciężkości i sztywniejsze nadwozie, co w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym oraz precyzyjnym układem kierowniczym pozwoliło uzyskać bardzo dobre właściwości jezdne – pewne prowadzenie, stabilność na zakrętach i szybką reakcję na polecenia kierowcy.