Modernizacja rodziny Skody Octavia nie zwalnia tempa. Do limuzyny, kombi i najszybszej – Octavii RS – dołącza odmłodzona najbardziej wszechstronna z wersji, wyposażona w wiele nowych rozwiązań i elementów wyposażenia. Udoskonalona Skoda Octavia Scout debiutuje z trzema wariantami napędowymi i najnowocześniejszym napędem na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Z prześwitem zwiększonym o 30 mm wobec Octavii Combi, kompaktowy model bez problemu odnajduje się także poza asfaltowymi drogami. Świetnie radzi sobie na podjazdach i zjazdach oraz przy ciągnięciu przyczep. Jak zawsze można w niej liczyć na wiele rozwiązań „Simply Clever”.
Skoda Octavia Scout – wygląd zewnętrzny
Nowy model robi wrażenie swoim wyglądem, napędem na cztery koła, najlepszymi właściwościami jezdnymi i zwiększonymi możliwościami tak na drodze, jak i poza nią. Udoskonalona Skoda Octavia Scout zyskała nowy przód. Upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie. Wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie.
Światła wykonane są w pełni w technologii LED (z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS; opcja dla Skody Octavii Scout). Dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Silny charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym. Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.
Skoda Octavia Scout – urządzenia poprawiające właściwości jezdne
Skoda Octavia Scout niezmiennie zachwyca przestronnością wyjątkowo dużego jak na segment samochodów kompaktowych wnętrza. Do tego dochodzi wysoki poziom wszechstronnej funkcjonalności i bardzo dobre właściwości jezdne. Poza zwiększonym prześwitem o jeszcze większą przyjemność z jazdy terenowej dba napęd na cztery koła. Wyposażono go w elektronicznie sterowane hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. W trudniejszych warunkach kluczowego znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.
Tak przednia jak i tylna oś Skody Octavii Scout wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach, zachowując przyczepność wszystkich kół.
O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba Funkcja Off Road wraz z Drivinge Mode Select (opcja). Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców. Nowoczesne oprogramowanie silnika czyni je jeszcze prostszym.
Skoda Octavia Scout – praktyczne rozwiązania
Duch „Simply clever” odzwierciedla nowe przemyślane rozwiązania, odpowiadające charakterowi tego modelu. Użytkowanie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe poprzez podgrzewane koło kierownicy. Podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo-Flux zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci, zapewniając zawsze wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych. Unowocześniona Skoda Octavia Scout jest więc dosłownie gotowa na wszystko.
Bagażnik ma pojemność od 610 do nawet 1740 litrów. Dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości aż 1010 mm jest też perfekcyjnie dostosowany do przewozu dużych ładunków bez żadnych utrudnień. Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej Octavia Scout zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.
Skoda Octavia Scout – napęd
Skoda Octavia Scout jest powiązana technicznie z modelem Skoda Octavia Combi. Do gamy napędowej dołącza wariant 2.0 TDI 150 KM z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG.
Model w momencie rynkowego debiutu dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami:
- 1.8 TSI: 180 KM, prędkość maksymalna 216 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,8 l/100 km, emisja CO2 158 g/km;
- 2.0 TDI: 150 KM, prędkość maksymalna 207 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 9,1 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5 l/100 km, emisja CO2 130 g/km;
- 2.0 TDI: 184 KM, prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km.
Skoda Octavia Scout – funkcje informacyjno-rozrywkowe
Nowa Skoda Octavia Scout wyposażona jest we wszystkie technologie wymiany danych i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi znane z najnowszej generacji modeli czeskiej marki. Topowy system nawigacyjny Columbus wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego. W awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu. Mobilne usługi online Skoda Connect stanowią idealne dopełnienie nowoczesnego wyposażenia samochodu. Wyznaczają nowy standard jakości nawigacji, dostarczania informacji, rozrywki i obsługi assistance. Funkcje systemu mogą być skonfigurowane nawet poprzez domowy komputer.
Nowy standard w segmencie wyznacza także zastosowane w modelu Octavia Scout szerokie spektrum asystentów prowadzenia. Nowe funkcje obejmują między innymi wspomaganie cofania z przyczepą oraz ostrzeganie przed uczestnikami ruchu w martwym polu. Aktywna funkcja Crew Protect Assist ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa. Współpracuje z nadzorem odstępu Front Assist który wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych. Udoskonalona została też funkcja Park Assist.