Focus trzeciej generacji będzie prawdziwym modelem globalnym. Do roku 2012 podwozie samochodu i poszczególne elementy mechaniczne posłużą jako baza do produkcji nawet 10 różnych wersji tego modelu. Kompaktowy Ford będzie oferowany w 122 krajach i ma szansę uzyskać status najlepiej sprzedającego się modelu Forda w historii.
Nadwozie nowego Focusa nie różni się zbytnio wymiarami od modelu poprzedniej generacji, jednak projekt stylistyczny powstał praktycznie od zera. To samo tyczy się wnętrza samochodu, w którym zastosowano nową deskę rozdzielczą z rozbudowaną konsolą centralną oraz wysokogatunkowe materiały wykończeniowe.
W gamie jednostek napędowych pojawi się nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1,6-litra Ecoboost z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który zastąpi jednostkę 2-litrową. Poza lepszymi osiągami, silnik będzie także cechował się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W ofercie pojawi się także sześciobiegowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa.
Nowy Ford Focus wejdzie do sprzedaży na początku 2011 roku.