Klasa G, jakiej jeszcze nie było: zaprezentowano właśnie nowe arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii – model Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. To pierwszy samochód terenowy sygnowany przez markę Mercedes-Maybach i kolejny jej model po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S 650 Cabriolet. Wyśmienity silnik V12, osie portalowe, elektrycznie sterowany miękki dach i ekskluzywne wyposażenie w tylnej części kabiny sprawiają, że ten specjalny pojazd – którego produkcję ograniczono do 99 egzemplarzy – spełnia wymagania klientów, którzy oczekują od swojego auta najwyższych standardów.
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – charakterystyka ogólna
Historia Klasy G obfituje w kamienie milowe i epokowe modele. Nowy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet dowodzi, że definicję luksusu można zawsze awansować na kolejny poziom. I nie tylko: off-roadowa ikona po raz kolejny odkrywa siebie na nowo i dostarcza jeszcze więcej dowodów na potencjał, jaki ciągle w niej drzemie – nieprzerwanie od 1979 r., gdy rozpoczęto jej produkcję.
„Nazwa Maybach wywodzi się z samych początków motoryzacji. To symbol najwyższego luksusu i tradycji połączonych z zaawansowaną technologią. W 2015 r. otworzyliśmy nowy rozdział w klasie luksusowej, wprowadzając markę Mercedes-Maybach. Od tamtej pory wyprodukowaliśmy ponad 15 000 aut spod znaku Mercedes-Maybach. Jeden na dziesięć samochodów sprzedanych w segmencie Klasy S to właśnie Mercedes-Maybach. Wraz z wprowadzeniem Klasy G Landaulet poszerzamy ofertę tej marki o najbardziej ikoniczny i prestiżowy samochód terenowy na świecie. Piąty model po Klasach S z nadwoziem limuzyna, Pullman i Cabriolet oraz prototypie Vision 6 podkreśla znaczenie marki Mercedes-Maybach w rodzinie marek Mercedes-Maybach” – mówi dr Jens Thiemer, szef marketing Mercedes-Benz Cars.
Przy długości 5345 mm, rozstawie osi 3428 mm, wysokości 2235 mm i niemal półmetrowym prześwicie oraz obszernej, komfortowej kabinie z miejscem dla 4 osób G 650 Landaulet przekracza wszelkie standardy. To unikalna kombinacja luksusowej limuzyny z szoferem i auta terenowego. Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych fotelach z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem. Duży miękki dach składa się elektrycznie za naciśnięciem przycisku. Na życzenie elektrycznie sterowana szklana przegroda może oddzielić przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić – wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz.
Najwyższej klasy fotele rozkładane do pozycji leżącej
Dzięki wydłużonemu o 578 mm rozstawowi osi pasażerowie modelu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet korzystają z dużej swobody. Wysokiej jakości fotele z Klasy S znacząco zwiększają komfort i poczucie przestrzeni: elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach indywidualnie siedzenia można rozłożyć do pozycji całkowicie leżącej. Aktywne, wielokonturowe fotele z funkcją masażu ENERGIZING mają nadmuchiwane komory powietrzne dla zapewnienia wysokiego komfortu podróży i doskonałego trzymania bocznego. Dostępne programy masażu zapewniają lepsze samopoczucie – zgodnie z zasadą relaksującego masażu gorącymi kamieniami, w tym na gorąco. Koncepcję tylnych foteli uzupełniają podpórki pod nogi o regulowanej długości i nachyleniu.
Pozostałe wyposażenie modelu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet również nie pozostawia nic do życzenia. Podróżujący na tylnych fotelach mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Za nimi znajdują się przyciski do sterowania szklaną przegrodą. Podobnie jak w przypadku siedzeń lotniczych konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.
System indywidualnej rozrywki z dwoma monitorami z tyłu
Przed pojemnikami na napoje umiejscowiono panel sterowania klimatyzacją. Dalej znajduje się „kokpit G” zaprojektowany w stylu panelu wskaźników z trzema charakterystycznymi przełącznikami. Nie służą one jednak do włączania blokad dyferencjałów, lecz do sterowania oświetleniem kabiny oraz otwierania i zamykania dachu. „Kokpit G” wyposażono też w dwa schowki oraz typowe dla Klasy G uchwyty, przydatne podczas jazdy w terenie. Poprzeczna belka szklanej przegrody posłużyła również do montażu dwóch 10-calowych ekranów o wysokiej rozdzielczości.
Dwukolorowa tapicerka designo w czterech wersjach kolorystycznych
Luksusowy, wysmakowany charakter modelu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet podkreśla wysokiej próby dwutonowa tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami, dostępna w czterech wersjach kolorystycznych. Klienci mogą wybierać spośród trzech dopasowanych odcieni miękkiego dachu oraz czterech atrakcyjnych lakierów designo, w tym matowego. Emblematy „V12 BITURBO” na przednich błotnikach wskazują na mocarne źródło napędu – 12-cylindrowy silnik widlasty. Wlot powietrza zdobi chromowana, podwójna żaluzja z chromowaną osłoną. Na rantach ceramicznie polerowanych 22-calowych lekkich obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami znajdują się napisy „LANDAULET”. Elektrycznie rozkładane podpórki pomagają wygodnie wsiadać do samochodu. Pakiet ekskluzywnych elementów nadwozia uzupełniają przednie i tylne osłony podwozia, poszerzone nadkola wykonane z włókna węglowego oraz zamontowane z tyłu koło zapasowe ze zintegrowanym uchwytem trzeciego światła stop.
Osie portalowe i ogumienie 325/55 R 22
Jak przystało na ikonę off-roadu, „Gelenda” nieustannie podbija nowe terytoria: w przeciwieństwie do poprzednich wersji Landaulet, bazujących na prestiżowych limuzynach, Mercedes-Maybach G 650 Landaulet ma wszystko, czego potrzeba do zdobycia niezapomnianych wrażeń także podczas jazdy w terenie. Znane z modeli AMG G 63 6×6 oraz G 500 4×42 osie portalowe zapewniają imponujący prześwit równy 450 mm. Pozwalają w mistrzowski sposób pokonywać nawet ekstremalne przeszkody. W przeciwieństwie do konwencjonalnych sztywnych osi piasty kół nie znajdują się tu na wysokości mechanizmu różnicowego, ale z uwagi na przekładnie portalowe są umieszczone znacznie niżej. Opony w rozmiarze 325/55 R 22 zapewniają idealną podstawę dla pewnego prowadzenia zarówno na asfalcie, jak i poza utartymi szlakami. Oczywiście najnowsze wydanie Klasy G dysponuje 100-procentowymi blokadami dyferencjałów, które można uruchamiać podczas jazdy, jak również przełożeniem redukcyjnym. Połączenie takiej technologii napędu na wszystkie koła, unikalne w segmencie pojazdów terenowych, wyróżnia G 650 Landaulet na tle wszystkich innych aut 4×4. Wysoki komfort jazdy zapewnia również najmocniejszy dostępnych silnik – Mercedes-AMG V12 biturbo, generujący moc 463 kW (630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (średnie zużycie paliwa: 17,0 l/100 km, średnie emisje CO2: 397 g/km).
Modele Landaulet ze Stuttgartu – ponad 100 lat tradycji
Pojazdy z nadwoziem landaulet firmowane przez producenta ze Stuttgartu mają bardzo długie tradycje. Reprezentuje je m.in. Benz 25/45 PS z 1910 r. Inne słynne przykłady tego ekskluzywnego gatunku to: Mercedes-Benz 300 d Landaulet (rok 1960), Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet (rocznik 1964) oraz Maybach Landaulet (rok 2008).
Limitowana produkcja, premiera rynkowa jesienią 2017 r
Podobnie jak wszystkie pozostałe warianty G także Mercedes-Maybach G 650 Landaulet będzie wytwarzany w zakładach Magna Steyr w austriackim Graz. Jego światowa premiera odbędzie się podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Rynkowy debiut specjalnej edycji, której produkcja zostanie ograniczona do 99 egzemplarzy, nastąpi jesienią.