Sportowy charakter i elegancja zawarte w wyjątkowym i ekskluzywnym stylu. Harmonia linii w połączeniu z mechaniką i doskonałością techniczną Alfy Romeo. Okazały samochód o wyrazistym kształcie z subtelnymi zaokrągleniami. Tak w skrócie, można opisać model Stelvio, pierwszego SUV-a w ponad 100-letniej historii marki, który w topowej wersji Quadrifoglio zadebiutował podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Los Angeles w listopadzie 2016 roku. Dziś producent prezentuje model Alfa Romeo Stelvio First Edition – pierwszą, limitowaną, ekskluzywną wersję auta.
Skąd ta nazwa?
Już sama nazwa nowego SUV-a gwarantuje porywającą jazdę i najwyższy poziom komfortu oraz wszechstronności w kategorii średniej wielkości SUV-ów. Przełęcz Stelvio, to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech. Krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią prowadzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów. Ujawnia zapierające dech w piersi krajobrazy i oszałamiająco szybkie zmiany wysokości, stając się synonimem podróży i wolności. Tylko Alfa Romeo Stelvio może pokonać ją w doskonałym stylu. Stelvio to więcej niż tylko osiągi i odpowiednie zachowanie na drodze. Samochód oferuje dużo miejsca pasażerom, by mogli razem przeżywać przyjemność podróżowania niezależnie od celu podróży.
Czym wyróżnia się Alfa Romeo Stelvio First Edition?
Oprócz niepowtarzalnego stylu i bogatego wyposażenia standardowego, wersja Alfa Romeo Stelvio First Edition potwierdza swój silny i dynamiczny charakter poprzez nowy doskonały silnik. 2-litrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 280 KM współpracuje z ośmiostopniową przekładnią automatyczną i integralnym napędem Q4 (na wszystkie koła). Silnik nowej generacji podkreśla sportową stronę SUV-a. Alfa Romeo Stelvio First Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Wygląd zewnętrzny
Fascynujący Stelvio w wersji First Edition wyróżnia się przyciągającym wzrok wzornictwem. To wyraz doskonałej równowagi między dziedzictwem Alfy Romeo, prędkością i pięknem. Całość bogacają 20″ koła ze stopów lekkich z kolorowymi, lakierowanymi zaciskami hamulcowymi. Do tego dochodzą: reflektory biksenonowe ze światłami przeciwmgielnymi LED, chromowane oprawy lusterek zewnętrznych, przyciemniane szyby oraz oświetlenie na klamkach drzwi.
Wnętrze kabiny
Ten sam wyraz sportowej elegancji odnajdujemy we wewnętrzu auta. Wykończenie kabiny cechuje prostota, a wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy. Świadczy o tym chociażby zebranie wszystkich przycisków sterowania na małej kierownicy. Zaprojektowano ją tak, by mogła „dopasować się” do każdego stylu jazdy. W standardzie przewidziane są aluminiowe łopatki zmiany biegów znajdujące się w kolumnie kierownicy.
Fotele pokryte ekskluzywną czarną skórą „Pieno Fiore” są podgrzewane i elektrycznie regulowane. Miejsce kierowcy zostało „skrojone na miarę”, z ukośnym tunelem pośrodku. Deska rozdzielcza z elementami z prawdziwego drewna jest delikatnie pofalowana. Umieszczono na niej system nawigacji 3D najnowszej generacji opracowany we współpracy z Magneti Marelli. System został wyposażony w 8,8” wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, zintegrowany ze wzornictwem deski rozdzielczej oraz z cyfrowy radioodtwarzacz (DAB). Pomiędzy zegarami znajduje się 7″, kolorowy wyświetlacz w technologii TFT.
Jednostka napędowa
Alfa Romeo Stelvio w wersji First Edition wyposażony jest w nowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM. Współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. 4-cylindrowa jednostka napędowa wykonana w całości z aluminium rozwija moc 280 KM przy 5250 obrotach/min. Jej maksymalny moment to 400Nm przy 2250 obrotach/min. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1″ oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów. Przekładają się one na wyjątkowo szybką reakcją na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.
Napęd
Stelvio First Edition wyposażony jest w standardzie w innowacyjny napęd 4×4 z technologią Q4. Zaprojektowano ją do sterowania napędem samochodu w czasie rzeczywistym. Pozwala zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa. System Q4 nowego SUV-a Alfy Romeo ma zatem wszystkie zalety napędu 4×4 i jednocześnie gwarantuje niski poziom spalania, szybszą reakcję oraz przyjemność prowadzenia auta z napędem na tył.
Montowany w Stelvio system Q4 obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni, zaprojektowane, by spełnić konkretne wymogi techniczne Alfy Romeo, uzyskując bardzo szybkie sterowanie wysokim momentem obrotowym, dzięki wyjątkowo kompaktowej i lekkiej konstrukcji. System Q4 stale monitoruje niezliczone parametry, by zapewnić najlepsze rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie, w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i aktualnej przyczepności do nawierzchni drogi.
W normalnych warunkach, Stelvio First Edition z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej. To przekłada się na najlepszą w tej kategorii kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.
Wyposażenie
Standardowe wyposażenie Stelvio First Edition obejmuje ponadto nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning”, autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych oraz system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu „Lane Departure Warning”. Wyposażenie uzupełniają kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczne otwieranie drzwi bagażnika oraz system automatycznego włączania świateł drogowych.
Zatem, Stelvio First Edition, w standardzie charakteryzuje się wyposażeniem kompletnym we wszystkie elementy, które oferują maksimum stylu, osiągów i komfortu.