W nowym flagowym modelu Lexus LS 500h pojawi się nowej generacji napęd hybrydowy Multi Stage ze stopniowaniem mechanicznym. Jest to przełomowe rozwiązanie w zakresie wykorzystania możliwości połączonych źródeł energii. Światowa premiera nowego sedana Lexus LS 500h będzie miała miejsce 7 marca na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.
Napęd Multi Stage
Omawiany układ napędowy, który zadebiutował w nowym luksusowym coupe LC 500h, łączy w sobie szereg zalet. Jedna z nich jest szybsza reakcja na otwarcie przepustnicy. Samochód może także dzięki niemu uzyskać większą prędkość przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Poza tym Lexus z takim układem ma możliwość rozwijania większej prędkości jazdy z niepracującym silnikiem spalinowym – do 140km/h.
Równocześnie mniejsze jest zużycie paliwa, a co za tym mniejsza emisja spalin. Auto zachowuje jednak charakterystyczną dla napędu hybrydowego Lexusa płynność i cichość pracy oraz wyrafinowane własności jezdne.
Układ napędowy w modelu Lexus LS 500h
W hybrydowym układzie napędowym LS 500h, obejmującym 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz dwa silniki elektryczne, wprowadzona została dodatkowo czterostopniowa przekładnia. Efektem jest bardziej bezpośrednia reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszania, szczególnie odczuwalna przy ruszaniu z miejsca.
Choć zastosowana w układzie przekładnia jest czterostopniowa, swoim działaniem odzwierciedla odczucia towarzyszące jeździe z 10-stopniową skrzynią biegów, jak ta zastosowana w LS 500 z 3,5-litrową V6 z podwójnym turbodoładowaniem, zapewniając równomierne przyspieszanie i wysmakowane doznania z jazdy.
Konferencja prasowa Lexusa zaplanowana jest w dniu 7 marca na godzinę 12:45, na stoisku numer 4211 w hali nr 4 „Palexpo”.